TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Baltijos šalys pateikė paraišką EK dėl „Rail Baltica“ finansavimo

2016 02 18 16:33
Jei Europos komisija patvirtins 620 mln. eurų paramą "Rail Baltica 2" projekto pirmajam etapui plėtoti, už Lietuvai skirtus pinigus bus tiesiamas geležinkelio pylimas nuo Kauno Latvijos link.  Vidmanto Užusienio nuotrauka

Ketvirtadienį Estijos, Latvijos ir Lietuvos įsteigta bendra įmonė „RB Rail“ pateikė Europos Komisijai (EK) bendrą paraišką dėl europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projekto finansavimo bei ją remiantį laišką, kurį pasirašė trijų valstybių susisiekimo ministrai.

Anot Latvijos susisiekimo ministerijos, dokumentus lydi Lenkijos ir Suomijos susisiekimo ministerijų paramos laiškai. Europos Komisijai išnagrinėjus paraišką, sutartis dėl finansavimo galėtų būti pasirašyta rudenį.

Dešimtmečio projektas

Per bendrą įmonę „RB Rail“ Lietuva, Latvija ir Estija pirmajam projekto „Rail Baltica 2“ įgyvendinimo etapui prašo apie 620 mln. eurų pagal programą CEF (angl. Connecting Europe Facility). Tikimasi, kad EK finansuos 85 proc. bendros 3,7–5,2 mlrd. eurų vertės projekto kaštų. Prognozuojama, kad „Rail Baltica“ projekto užbaigti 2014–2020 metų Europos Sąjungos finansinėje perspektyvoje nepavyks ir darbai bus baigti tik kitame etape. Pačios statybos turėtų prasidėti 2019 metais, o baigtos (be Vilniaus-Kauno jungties) – apie 2025-uosius.

„Rail Baltica“ yra didžiausias viešojo geležinkelio infrastruktūros projektas per paskutinius 100 metų ir tai yra tarptautinis projektas, turintis didelę pridėtinę vertę Europai, nes jis suteiks trūkstamą jungtį Europos geležinkelių infrastruktūroje“ , – BNS cituoja Latvijos transporto ministrą Anrijų Matisą.

Tikisi ir stebuklo

„RB Rail“ stebėtojų tarybos pirmininkas Dainius Budrys „Lietuvos žinioms“ sakė, kad iš gautų pinigų Lietuvoje nuo Lenkijos sienos iki Kauno jau pastatytoje „Rail Baltica 1“ bus įrenginėjama eismo valdymo sistema ir pradėtas nuo Kauno Palemono į šiaurę, Latvijos sienos link, „Rail Baltica 2“ tiesimas. „Pirmiausia bus pilama geležinkelio sankasa. Tų pinigų, kuriuos tikimės gauti iš Europos Komisijos pagal paskutinę paraišką, turėtų užtekti 55 kilometrų sankasai Lietuvos teritorijoje. Taip pat Kaune Palemone bus pastatytas vadinamojo žemutinio kelyno priežiūros depas“, – sakė „Lietuvos žinių“ pašnekovas.

Likusių pinigų toliau tiesti „Rail Baltica 2“ gali tekti laukti jau iš kitos, 2021–2027 metų Europos Sąjungos finansinės perspektyvos. „Taip atsitiks, jei neįvyks stebuklas ir Europos Komisija nepersigalvos paankstinti reikalus. Gerai būtų, jei persigalvotų, nes nuolat gilėjant geopolitinei krizei tarp Rytų ir Vakarų „Rail Baltica“ reikšmė tampa tiesiog sunkiai įkainojama“, – sakė vienas „RB Rail“ vadovų.

Lietuva jau yra nutiesusi europinės vėžės „Rail Baltica“ geležinkelio 123 kilometrų atkarpą nuo Lenkijos sienos iki Kauno. Bendra pernai rudenį įkurta trijų Baltijos šalių įmonė „RB Rail“ koordinuoja tai, kaip įgyvendinamas projektas nuo Kauno per Latvijos sostinę Rygą iki Estijos sostinės Talino.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"