TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Baltijos šalys vėl perka sunkųjį transportą

2015 06 02 6:00
Pagal sunkvežimių registravimo rezultatus (+60,8 proc.) balandį Lietuva buvo trečia tarp ES valstybių.    Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Balandžio mėnesį naujo sunkiojo komercinio transporto registravimas Europos Sąjungos (ES) šalyse išaugo 12,2 procento. Palyginti su 2014 metų balandžiu, mūsų šalyje buvo įregistruota 10,8 proc. daugiau komercinių automobilių, bet dar įspūdingesnį rezultatą fiksavo mūsų kaimynės Latvija ir Estija.

Tai rodo naujausia Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) ataskaita. Balandį Latvijoje naujo sunkiojo komercinio transporto buvo įregistruota 59,4 proc. daugiau nei 2014-ųjų balandį, Estijoje – 34,9 proc. daugiau. Pagal mėnesio rinkos augimą Latvija tarp 27 ES valstybių (be Maltos, kurios rezultatų ACEA neskelbia) užėmė 1-ąją vietą, Estija – 5-ąją. Lietuva liko 16-oje vietoje. Prie sunkiojo komercinio transporto priskiriamos: lengvesnės nei 3,5 tonos komercinės transporto priemonės; daugiau nei 3,5 tonos sveriančios transporto priemonės; daugiau nei 16 tonų svorio turintis transportas (dažniausiai – vilkikai); autobusai ir kitas sunkusis specialusis transportas.

Registravimo paradoksai

Vis dėlto ekspertams sunku atsakyti, ar tai galėtų reikšti, jog trijų Baltijos valstybių rinkų visiškai nepalietė geopolitinė krizė, kurią sukėlė Rusijos agresija Ukrainoje, ir vėlesnis tam tikras Rytų ir Vakarų ekonominių santykių atšalimas. Labiau tikėtina, kad augimo rezultatai procentais daugiau priklausė nuo lyginamosios bazės, kuri 2014-aisiais, išskyrus tų metų sausį, Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje bei daugelyje kitų ES valstybių buvo palyginti menka.

Pavyzdžiui, Lietuvoje tragiškas rinkos kritimas buvo užfiksuotas 2014-ųjų gruodį (-50,7 proc.) ir šių metų sausį (- 17 proc.). O vasarį jau buvo fiksuojamas 16,9 proc. siekiantis naujų lengvųjų komercinių automobilių rinkos augimas. Tada ekspertai kalbėjo, kad toks didelis svyravimas ir buvo nulemtas lyginamosios bazės.

Esą 2013-ųjų gruodį ir 2014-ųjų sausį Lietuvos įmonės registravo labai daug komercinio transporto, nes iki praėjusių metų vasario dar buvo leidžiama registruoti sunkiąsias komercines mašinas, kurios atitinka „Euro 5“ ekologijos reikalavimą. Šios mašinos buvo daug pigesnės nei tos, kurios yra „Euro 6“ standarto ir registruojamos Bendrijoje nuo 2014 metų vasario 1 dienos. Nuo šios datos pernai prekyba nauju komerciniu transportu sumenko, o šiemet, atsispyrus nuo sumažėjusios praėjusių metų lyginamosios bazės, ir fiksuojamas įspūdingas augimas.

Tokią prielaidą patvirtina ir naujo sunkiojo komercinio transporto registravimo stebuklai ant bankroto ribos balansuojančioje Graikijoje, kurioje ACEA 2015-ųjų balandį fiksavo net 48,9 proc. rinkos šuolį. Tiesa, 2014-aisiais tą patį mėnesį šioje šalyje buvo įregistruoti vos 409, šiemet balandį – 609 nauji sunkieji komerciniai automobiliai. Nedaug mažiau jų įregistravo net keliskart mažiau gyventojų nei Graikija turinti Lietuva (423).

Lietuva vėl perka sunkvežimius

Balandį per bendrą Lietuvos sunkiojo komercinio transporto augimo rezultatą smarkiai kirto 12,4 proc. sumažėjęs lengvesnių nei 3,5 tonos komercinių transporto priemonių, kurios sudaro didžiausią dalį sunkiojo komercinio transporto, registravimas. Užtat užpraėjusį mėnesį mūsų šalis atsigriebė registruodama daugiau nei 16 tonų svorio turinčio transporto kategorijoje. Čia ACEA fiksavo net +60,8 proc. siekiantį augimą, pagal šį rodiklį atsidūrėme ketvirti ES – po Latvijos (+106,9 proc.), Rumunijos (87,7 proc.) ir Didžiosios Britanijos (+79,2 proc.).

Estija ypač gerą sunkiojo komercinio transporto registravimo rezultatą parodė pirmiausia dėl lengvesnių autobusų ir kitų specialių mašinų, kurių 2015 metų balandį šioje šalyje buvo įregistruota net 633,3 proc. (22) daugiau nei prieš metus tą patį mėnesį (3).

Pasak naujausios ACEA ataskaitos, nuo 2015 metų sausio iki balandžio ES buvo įregistruota 671 701 nauja sunkiajam transportui priskiriama mašina, arba 13 proc. daugiau nei per pirmus keturis 2014-ųjų mėnesius.

Geriausią augimo rezultatą registruojant sunkųjį komercinį transportą parodžiusios ES šalys 2015 m. balandžio mėn.

VietaŠalisRegistravimo rezultatas (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.Latvija416+59,4
2.Airija2311+53,6
3.Graikija609+48,9
4.Slovakija1049+44,3
5.Estija406+34,9
6.Danija3129+26,4
7.Čekija2474+24,6
8.Didžioji Britanija29 224+22,8
9.Švedija4996+22
10.Kipras100+20,5

*Palyginti su 2014 metų balandžiu

Šaltinis: ACEA

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"