TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Bankininkas "karietoms" tars sudie

Finansiniais nusikaltimais įtarimas banko "Snoras" vadovas Raimondas Baranauskas jautė silpnybę prabangiems automobiliams ir nešykštėjo jiems milijonų. Tačiau šią aistrą jam teks primiršti -banko vardu registruotos mašinos greičiausia bus parduotos iš varžytinių.

Bankrutuojančio banko "Snoras" vadovas priklausė išskirtinius automobilius mėgstančiai krašto verslininkų grupei. Jis nevengė viešumoje rodytis prie prabangių mašinų vairo, apie savo aistrą automobiliams yra davęs ne vieną interviu žiniasklaidai. Prašmatnias "karietas" verslininkas pirkdavo ne tik dėl malonumo - taip jis stengėsi sudaryti solidaus verslininko įspūdį.

Šią savaitę prokuratūra pranešė, kad konfiskavo bankininkui ir jo aplinkos žmonėms priklausančio turto už 300 mln. litų. Nors teisėsauga daugiau detalių kol kas neatskleidė, neatmetama tikimybė, kad tarp areštuoto turto yra ir bankininko dievinti prabangūs automobiliai.

Įsigijo turtuolių svajonę

R.Baranausko aistrą brangioms ar net specialiai pagal užsakymą pagamintoms mašinoms liudija žlugusio banko vardu registruoti automobiliai. Be vidutinės klasės "darbinių" sedanų, bankui priklausė ir apie milijoną litų kainuojantis "Maybach". Šis limuzinas dar prieš keletą metų buvo vadinamas turtuolių svajone.

Kai praėjusiame dešimtmetyje šie automobiliai buvo pristatyti rinkoje, jie sukėlė didelį susidomėjimą ir komforto, ir technikos prasme. Tiesa, atslūgus susižavėjimui pasaulinė "Maybach" žvaigždė ėmė gesti. Esą šie limuzinai, nors jiems netrūko nei prabangos, nei technikos akcentų, iš tiesų neatitiko kainos ir kokybės santykio. Mat limuzinas nėra manevringas, 100 kilometrų sunaudoja apie 20 litrų degalų. Beje, neseniai pasigirdo kalbų, kad "Maybach" gamyba gali būti nutraukta, o prekės ženklas amžiams dings iš automobilizmo žemėlapio.

Rankų darbo šedevrai

Bankui "Snoras" priklausė ir daugiau išskirtinių mašinų. Banko vardu buvo registruoti du mažiausiai po 800 tūkst. litų kainuojantys "Spyker" automobiliai. 

Šie "bolidai" unikalūs tuo, kad laikantis senų tradicijų jie surenkami išskirtinai rankomis, o per gamybos procesą naudojamos specialios, tik pagal užsakymą tiekiamos medžiagos. Be to, šių sportiškųjų automobilių tiražas - labai ribotas, tad net solidi sąskaita banke dar negarantuoja, kad tokią mašiną pavyks greitai įsigyti. Pavyzdžiui, per metus pagaminama vos 80-100 "Spyker Aileron" automobilių. Tokius automobilius yra užsisakiusios pasaulinio lygio žvaigždės kaip antai Jenifer Lopez ar Missy Elliot.

Neatsispyrė greičiui ir elegancijai

Prieš trejus metus savo penkiasdešimtmečio proga R.Baranauskas pasidovanojo ypatingą dovaną - galingąjį juodos spalvos "Ferrari 612 Scaglietti F1". Atsižvelgiant į komplektaciją šio itališko šedevro kaina prasideda nuo 800 tūkst. litų. Šis superautomobilis velniškai greitas. Per kelias sekundes iki 100 km/val. įsibėgėjantis bolidas gali skrieti net 310 km/val. greičiu.

Vis dėlto labiausiai verslininkas didžiavosi limuzinu "Bentley Arnage LWB Mulliner", papuoštu vardiniais registracijos numeriais SNORAS. Nors ir nebuvo nauja, ši mašina - ne kiekvieno kišenei. Be to, ja važinėjant reikia laikytis tam tikrų nerašytų elgesio taisyklių. Pagal etiketą savo "karietos" šeimininkas pats nevairuoja, o važinėja karališkai įsitaisęs automobilio užpakalyje. Tiesa, R.Baranauskas negalėjo atsispirti pagundai ir retsykiais pats sėsdavo prie limuzino vairo.

Jis yra prasitaręs, kad aistra išskirtinėms mašinoms nėra vien tik asmeninė užgaida ar hobis - esą riedėti prabangiomis "karietomis" įpareigoja einamos pareigos. "Mums "priklauso" važinėti gerais automobiliais, nes pasikvietus kolegų iš užsienio jie visada vertinančiu žvilgsniu nužiūri mūsų automobilius", - prieš trejus metus vienam gyvenimo būdo žurnalui aiškino bankininkas.

Begalinė jo aistra išskirtinėms mašinoms būtų sveikintina, jei ne viena svarbi detalė - viešojoje erdvėje pasirodė informacija, kad prabangūs automobiliai buvo perkami ne iš asmeninės R.Baranausko kišenės, bet už indėlininkų ir investuotojų lėšas.

Nors banko "Snoras" prabangių automobilių kolekcija oficialiai dar neįkainota, užkulisiuose šnabždama, kad ji verta ne vieno ar dviejų milijonų litų. Tiesa, tai nereiškia, kad kreditoriams nusišypsojo laimė greitai atgauti bent dalį savo pinigų, nes vargu ar paskelbus banko bankrotą automobilius pavyks brangiai ir greitai parduoti.

Vietos rinkoje tai padaryti gana sudėtinga - Lietuvoje nedaug žmonių, galinčių sau leisti įsigyti išskirtines, milijonus litų kainuojančias bankininkų mašinas. Be to, paklausą mažina ir užsitęsęs sunkmetis bei nerimas dėl ateities.

Greitai parduoti nesitiki

Bendrovės "Įmonių bankroto administravimo ir teisinių paslaugų biuras" direktorius Aurimas Valaitis LŽ tvirtino, kad jei banko bankroto procedūra prasidės, prabangūs automobiliai, kaip ir kitas turtas, bus parduodami pagal standartinę procedūrą.

Tiesa, kalbėdamas apie turimas išskirtines mašinas pašnekovas užsiminė, kad jas parduoti nebus lengva. "Visas banko turtas, kartu ir tie brangūs automobiliai, prasidėjus bankrotui pirmiausia bus vertinami. Tada lemiamą žodį tars kreditoriai, kurie turės patvirtinti nustatytą kainą. Galiausiai bus skelbiamos varžytinės - ten keliaus ir banko vardu registruoti automobiliai. Tačiau nemanau, kad išskirtines mašinas pavyks greitai ir už didelę kainą parduoti. Tai specifinis turtas, jo paklausa Lietuvoje palyginti menka, interesantų gana nedaug. Kita vertus, per savo praktiką nepamenu atvejo, kad per varžytines Lietuvoje būtų pardavinėjami tokie prabangūs automobiliai", - LŽ sakė A.Valaitis.

Likvidi prabanga

Su tokia nuomone nenorėjo sutikti Lietuvos autoverslininkų asociacijos administracijos direktorius Mindaugas Beišys. Pašnekovo teigimu, nors kai kurios bankui priklausančios mašinos iš tiesų vienetinės, dar nereiškia, kad jos neturi paklausos rinkoje ir bus sudėtinga joms rasti naujus šeimininkus.

"Lietuvoje įvyksta ir labai brangių automobilių pardavimo sandorių, todėl nemanau, kad konfiskuotos banko mašinos, net jei jos kainuoja pusę milijono litų ar dar daugiau, neras kito šeimininko. Žinoma, išskirtiniai automobiliai - ne kasdienė prekė, bet susidomėjusiųjų tokiais produktais visada buvo ir bus. Kalbu apie pirkėjus ne tik iš Lietuvos - pono R.Baranausko eksploatuoti automobiliai, jei bus paskelbta apie jų pardavimą, turėtų pritraukti ir pirkėjų iš užsienio", - LŽ dėstė M.Beišys. Jis nedrįso prognozuoti, per kiek laiko išskirtinės mašinos gali būti parduotos rinkoje.

Tikisi užsieniečių dėmesio

Buvęs lenktynininkas ir automobilių kolekcininkas Stasys Brundza bankui "Snoras" ar jo vadovui R.Baranauskui priklausiusių mašinų kolekcija nevadina. Nors jis neneigė, kad keletas verslininko turėtų automobilių priklausė vadinamajai aukščiausiai klasei, tačiau tai, anot S.Brundzos, nebuvo brangiausios ar juolab rečiausios mašinos pasaulyje. "Tikslių kainų nepasakysiu, tačiau "Bentley", kuriuo jis taip didžiavosi, dabar kainuoja kaip geras S klasės mersedesas. Jei bus nutarta šį ir kitus išskirtinius bankui priklausiusius automobilius parduoti, mano galva, tikrai atsirastų, kas jais susidomėtų. Žodžiu, jei šių mašinų kainos nebus užkeltos, paklausa tikrai bus. Be to, tokias transporto priemones galima pristatyti ir tarptautinėje arenoje", - LŽ tvirtino S.Brundza. Automobilių žinovas nenorėjo spėlioti, kiek verta visa prabangių "Snoro" banko automobilių kolekcija. Esą kaina labai priklauso ne tik nuo atskiro modelio, bet ir jo pagaminimo datos, išlaikymo, būklės, nuvažiuotų kilometrų, kitų ypatumų.

Ką sudomins banko mašinos?

Kiek ir kokių išskirtinių žlugusio banko "Snoras" automobilių gali atsidurti varžytinėse, dar neaišku. Nežinoma ir tai, kur ir kada šios varžytinės įvyks. Aišku viena, prabangių mašinų likimą turėtų lemti ne tik kreditoriai, bet ir išskirtiniais automobiliais besidomintys žinomi krašto verslininkai. Tokių Lietuvoje yra ne vienas, todėl tik4tina, kad kurie nors iš jų gali užsigeisti papildyti savo kolekcijas likviduojamo banko automobiliais.

Viešai žinoma, kad brangiems ir aukščiausios klasės automobiliams neabejingas bendrovės "Kauno grūdai" savininkas Tautvydas Barštys, važinėjantis 880 tūkst. litų kainuojančiu "Rolls Royce Ghost" ir pirmasis Lietuvoje įsigijęs "Lamborghini Murcielago". Solidžias mašinas mėgsta "MG Baltic" savininkas Darius Mockus ir "Eikos" savininkas Robertas Dargis - šie verslininkai 2008 metais įsigijo automobilius "Maybach 62", kurių vertė - daugiau negu 800 tūkst. litų. Dar prieš krizę beveik milijoną litų už naują "Aston Martin V12 Vanquish S" paklojo "Nesė group" valdybos pirmininkas Kazys Paulikas.

Neoficialiai kalbama, kad iš Lietuvos verslininkų brangiausiu automobiliu važinėja restoranų tinklo "Čilija" savininkas Tadas Karosas. Spėjama, kad savo asmeninį gyvenimą itin slepiantis verslininkas turi įsigijęs brangiausią pasaulyje serijinį bolidą "Bugatti EB16.4 Veyron", kainuojantį apie 4 mln. litų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"