TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Barbė-šimtadarbė

Gamintojai tikisi, jog pigesnis ir mažesnis "Unimog U 20" sudomins visus, kam reikia patikimo pravažaus nedidelio sunkvežimio.
Autoriaus archyvo nuotrauka

Legendinių "Unimog" vokiškų technologinių automobilių, pasaulyje nepralenkiamų savo universaliomis galimybėmis ir itin plačiu naudojimo spektru, gamintojai, plėsdami pirkėjų būrį, išleido "unimogą" nepasiturintiesiems" - mažesnį ir techniškai kiek supaprastintą U 20 modelį

Vokiški technologiniai "Unimog" automobilių - visureigiai, savaeigės važiuoklės ir traktoriaus hibridai triūsia ir Lietuvoje. Deja, "unimogų" pas mus nedaug - aukšta įsigijimo kaina sulaiko ne vieną potencialų pirkėją. Kita vertus, "Unimog" - tai tokia Barbė-šimtadarbė, su atitinkamu uždedamų ar prikabinamų įrengimų komplektu galinti atlikti galybę visokiausių funkcijų. Tad reikia gerai pagalvoti, ar tikrai sugebėsime jį taip apkrauti, kad investicija į mašiną ir papildomus mechanizmus palyginti greitai atsipirktų.

Trečdaliu pigesnis

"Unimog" gamintojas - "DaimlerChrysler" koncernas netruko suvokti, kad dėl aukštos kainos ne viena kelius ir gatves prižiūrinti, energetikos sferoje ar miško pramonėje dirbanti firma susilaiko nuo šių išskirtinių automobilių įsigijimo. Kreipdamas situaciją savo naudai ir siekdamas išplėsti pirkėjų būrį koncernas ryžosi pasiūlyti "unimogą" nepasiturintiesiems". Šis sumažintas ir techniškai kiek supaprastintas U 20 modelis buvo pristatytas per praėjusių metų IAA Hanoverio parodą. Koncernas iš karto paskelbė, kad U 20 kainuos geru trečdaliu mažiau nei klasikinis U 300 - "didysis unimogas" - tik 60 tūkst. eurų.

Padidino manevringumą

Konstruktyviai U 20 išlaikė visus universalaus technologinio automobilio konstrukcinius ypatumus - prošvaisą didinančius portalinius varomuosius tiltus, nuolatinę visų ratų pavarą su priverstiniu diferencialų blokavimu, plačias žemo slėgio padangas, važiuoklės priekyje, gale ir šonuose esančius mechanizmų tvirtinimo kronšteinus, tokius kaip ankstesnių modelių "unimoguose", hidraulinį nedidelio metalinio savivarčio kėbulo pakėlimo mechanizmą. Tad kaip pavyko sutaupyti trečdalį kainos? Automobilis kiek mažesnis - jo bazė sutrumpinta iki 2700 mm, kas, beje, padidino manevringumą (automobilis apsisuka 12,8 m skersmens ratu), didžiausias leistinas svoris apribotas nuo 7,5 iki 8,5 tonos. U 20 siūlomas tik su vieno modelio varikliu - keturių cilindrų 156 AG dyzeliu OM 904 - ir vieno modelio pavarų dėže - UG 100.

Artimesnis tradiciniams automobiliams

Konstruktoriai atsisakė tokių techninių sprendimų kaip "šliaužianti" pavara transmisijoje, iš kairės į dešinę perstumiamo vairo ir pedalų mazgo. Dviejų kontūrų hidraulinę sistemą sniego valymo įrangai, pavaros veleną priekyje ir mechanizmų pavarą nuo automobilio pavarų dėžės reikia užsisakyti (ir mokėti) papildomai. Dar vienas sprendimas, priartinęs U 20 prie tradicinių automobilių kategorijos - tai palyginti trumpa ir kompaktiška atverčiama kabina. Ji nebuvo suprojektuota specialiai U 20 naujokui. Jam koncerno specialistai nesunkiai pritaikė Brazilijoje gaminamo lengvojo komercinio "Mercedes Benz Accelo" automobilio kabiną. Tai irgi "numušė" konstravimo ir gamybos išlaidas.

Ne vien transportavimo darbams

Tuščias U 20 su metaliniu 2,25 m ilgio savivarčiu kėbulu, į kurį galima krauti iki 3400 kg krovinio, sveria tik 5100 kilogramų. Europos rinkoje "DaimlerCrysler" pateikia "Unimog U 20" ne tik kaip technologinį automobilį, tinkantį gatvių ir kelių priežiūrai, energetinių objektų priežiūrai ir remontui. Gamintojai tikisi, kad pigesnis ir mažesnis modelis sudomins statybininkus, žemdirbius, landšafto tvarkytojus, žodžiu, visus, kam reikia patikimo pravažaus nedidelio sunkvežimio - vilkiko, galinčio, pagal poreikius, atlikti ne vien transportavimo darbus. "Unimog U 20" turėtų konkuruoti su panašaus dydžio ir paskirties automobiliais, gaminamais firmų "Bucher", SCAM, "Bremach", "Caron".

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"