TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Baudos už jungiamuosius skrydžius pakenks Lietuvos susisiekimui

2013 07 16 6:00
A.Šliupas (kairėje) teigė, kad Lietuva, pirmininkaudama ES Tarybai, stengsis rasti kompromisą, kuris tenkintų ir aviacijos pramonę, ir keleivių lūkesčius, o  T.Tyleris paprašė greičiau spręsti problemas, susijusias su bendros Europos oro erdvės kūrimu. Dainiaus Labučio (ELTA) nuotrauka

Siūlymas Europos Sąjungos reglamente numatyti kompensacijas oro linijų keleiviams dėl vėluojančių jungiamųjų skrydžių gali sukelti susisiekimo problemų Lietuvai.

Taip teigia Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) generalinis direktorius Tony Tyleris. Pasak jo, įteisinus tokias kompensacijas, oro linijos gali atsisakyti jungiamųjų skrydžių.

"Esame susirūpinę reglamento pasiūlymais, susijusiais su kompensacijomis keleiviams, kai atidedamas skrydis, kur pirmasis vežėjas turi kompensuoti už vėlavimą. (...) Potencialiai iškyla grėsmė, kad vežėjai ilgins laiką tarp skrydžių arba nustos siūlyti tokią galimybę. O tai apskritai neigiamai atsilieps junglumui Europos viduje, ypač tokioms kaip Lietuva šalims, kurios priklauso nuo siūlomų kitų kompanijų jungiamųjų skrydžių", - pirmadienį po susitikimo su susisiekimo ministru Rimantu Sinkevičiumi Vilniuje sakė T.Tyleris.

Pasak jo, IATA nesutinka su siūlymu traktuoti skrydžius, nukreiptus į kitus oro uostus, kaip atšauktus. Anot T.Tylerio, tai daroma dėl saugumo, todėl bausti aviakompanijas nebūtų teisinga.

"Kitas rūpestis yra siūlymas dėl nukreiptų skrydžių. Didžioji dalis skrydžių nukreipiami dėl saugumo sumetimų, ir pilotai neturėtų atsidurti tokioje situacijoje, kai jų skrydis gali būti nubaustas dėl to, kad buvo priimti sprendimai dėl saugumo", - teigė IATA vadovas. Jis sakė, kad taip pat paprašė R.Sinkevičiaus paraginti greičiau spręsti problemas, susijusias su bendros Europos oro erdvės kūrimu.

"Kalbant apie bendrą Europos oro erdvę, aš paraginau ministrą kuo daugiau skatinti šitų klausimų sprendimą ir diskusijas kartu su Europos Komisijos pirmininku Jose Manueliu Barroso ir ES transporto komisaru Siimu Kallu", - tvirtino T.Tyleris.

Anot jo, dėl to, kad nėra bendros oro erdvės, kasmet prarandama apie 5 mln. eurų. IATA norėtų, kad Europoje vietoj 63 skrydžių kontrolės punktų liktų 40, o aptarnaujančio personalo santykis su skrydžiais būtų 1,6, o ne 2,4.

IATA vadovas taip pat tikino, kad aviacijos pramonė yra įsipareigojusi nedidinti išmetamo anglies dvideginio kiekio, o nuo 2015 iki 2020 metų jį sumažinti 50 procentų. Tačiau, anot T.Tylerio, reikia ir politinės pagalbos - turėtų būti reglamentuojami taršos leidimai, kad bendrovės už tą patį teršalų kiekį nemokėtų po keletą kartų.

Susisiekimo viceministras Arijandas Šliupas teigė, kad Lietuva, pirmininkaudama ES Tarybai, stengsis rasti kompromisą, kuris tenkintų ir aviacijos pramonę, ir keleivių lūkesčius.

"Kad tai nebūtų papildoma našta ir šiaip sunkiu periodu, kai aviakompanijos dirba su mažomis pelno maržomis, mes, kaip pirmininkaujanti valstybė, sieksime, kad būtų įvertinta ir industrijos nuomonė. Kad būtų atsižvelgta į IATA nuomonę, siekiant ir keleivių teises apsaugoti, bet kad ir bendrovės būtų apsaugotos nuo papildomos naštos", - pirmadienį žurnalistams sakė A.Šliupas.

Pasak viceministro, dėl bendros oro erdvės kūrimo bus tariamasi šį rudenį.

"Dėl bendro Europos dangaus (...) šnekos, kurios jau trunka beveik dešimt metų, ir tie siekiai, kurie buvo nustatyti, nepasiekti. Akivaizdu, kad industrija ir aviakompanijos nėra patenkintos viso Europos Sąjungos dangaus išsiskaidymu. (...) Tuo klausimu rugsėjį organizuojame neformalią ministrų tarybą", - teigė viceministras.

LŽ, BNS

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"