TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Bavariškas "Ferrari" Kauno gatvėse

2008 04 23 0:00
Atnaujintas senovinis sportiškas automobilis atrodo lyg prieš akimirką išriedėjęs pro gamyklos vartus.
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Ieškant išskirtinumo nebepakanka nusipirkti naują, ką tik iš salono išriedėjusį automobilį. Šiandien praeivių žvilgsnius vis labiau traukia mašinos, skaičiuojančios nebe pirmą dešimtį metų. Tokios kaip kauniečio studento Povilo "BMW 635 CSi".

Senų vokiškų automobilių Lietuvos gatvėse dar tikrai apstu, tačiau prabangių "BMW 635 CSi" - vienetai. Per 14 gamybos metų pro fabriko vartus išriedėjo vos apie 80 tūkst. šių didelių sportinių kupė. Pusė iš jų iškeliavo už Atlanto, o didelė dalis kitų iki šių dienų neišliko. Taigi "sikseris" retai pasitaiko ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje.

Sunkios paieškos.

21 metų Kauno medicinos universiteto studentas Povilas apie šį bavarišku "Ferrari" vadinamą modelį svajojo jau seniai, nuo tada, kai prieš penkerius metus gavo vairuotojo pažymėjimą. Būdamas šešiolikos, jis tokio galingo automobilio vairuoti negalėjo, bet nuolatos peržvelgdavo parduodamų BMW skelbimus. Vaikiną gąsdino nemažos tokio modelio mašinų kainos, o Lietuvoje jų daug net nebuvo. Vėliau paieškos persikėlė į Vokietijos internetines skelbimų svetaines, bet Povilas nusprendė nepirkti katės maiše. "Buvau suradęs vieną automobilį. Paskambinau jo savininkui, bet jis pradėjo vardyti problemas, kurių nei nuotraukose, nei aprašyme nebuvo matyti. Suskaičiavau visas remonto išlaidas ir nutariau dar paieškoti", - pasakojo jis.

Netrukus pats likimas suvedė vaikiną su jo išsvajotu BMW. Kartą su draugu išsiruošęs į automobilių parodą jis atsitiktinai pastebėjo stovėjimo aikštelėje paliktą raudoną "635 CSi". Nors buvo akivaizdu, kad automobilis toli nuo idealios būklės ir matęs nemažai gyvenimo, Povilas už valytuvo užkišo raštelį su siūlymu mašiną parduoti. Netrukus savininkas paskambino, bet paprašė gerokai per didelės sumos, taigi, tikėdamasis rasti geresnės būklės automobilį už žemesnę kainą, vaikinas pasiūlymo atsisakė.

Atsitiktinumų virtinė

Prabėgo dar vieni metai, per kuriuos Povilas įsigijo kitą, paprastesnį automobilį, bet norimo "BMW 635CSi" paieškų nenutraukė, kol vieną dieną sulaukė draugo skambučio. "Man paskambino draugas ir pasakė, kad matė skelbimą. Parduodamas būtent toks BMW, ir net raudonas. Pamaniau, kad daug tokių pačių nėra. Kai nuvažiavau susitikti su pardavėju, paaiškėjo, jog tai tas pats automobilis", - prisiminė jis.

Mašiną pardavinėjo jau kitas žmogus, bet Povilas buvo išsaugojęs ankstesniojo savininko telefono numerį. Paskambinęs jis išsiaiškino, kad automobilis buvo parduotas vos prieš dvi savaites. Buvęs šeimininkas neslėpė ir automobilio trūkumų, iš kurių didžiausias buvo prasta bendra būklė, vietomis surūdijęs kėbulas, smulkūs gedimai. Viską įvertinęs galiausiai vaikinas pasiryžo apleistą automobilį pirkti ir laikui bėgant restauruoti. Taip prieš trejus metus studento garaže atsirado praeityje buvęs itin prabangus sportiškas automobilis, kurio laukė didelis remontas.

Neįkainojamas automobilis

1984 metais pagamintas Povilo "BMW 635CSi" savo dydžiu prilygsta septintos klasės limuzinams, tačiau yra lengvesnis ir manevringesnis. Automobilis yra varomas galingiausio šiai serijai skirtu 3,5 litrų darbo tūrio variklio, kuris būdamas naujas galėjo išvystyti 218 arklio galių (AG). Neseniai automobilį išbandžius ant traukos matavimo stendo paaiškėjo, kad jo dabartinė galia yra 178 AG, maksimalus sukimo momentas 310 Nm, o didžiausias greitis - net 307 kilometrai per valandą..

Nusipirkęs savo svajonių automobilį, kurį laiką Povilas jo neremontavo, bet po truputį ieškojo reikiamų detalių, jų mūsų šalyje nebuvo. Norėdamas išlaikyti automobilio originalumą, visas trūkstamas dalis vaikinas užsakinėjo iš BMW gamyklos sandėlių.

Daugumą darbų studentas atliko pats, profesionalams patikėjo tik sudėtingiausias užduotis - įvirinti naujas kėbulo dalis vietoj surūdijusių ir automobilį nudažyti ryškiai raudona spalva. "Išardžiau iki kėbulo, buvo suvirinta visur, kur reikėjo, paskui visą dugną išpurškiau antikoroziniu skysčiu, įdėjau papildomą garso izoliaciją. Viską perrinkau, neliečiau tik variklio ir greičių dėžės, nes jie ir taip puikiai veikia", - vardijo darbus vaikinas, vis prisimindamas dar daugiau pakeistų ar taisytų detalių. "Grįžti po paskaitų, nueini į garažą, pasitvarkai ką reikia. Teko būti garaže ir iki 5 valandų ryto", - pasakojo Povilas.

Jis atskleidė, kad atnaujinimo darbai kainavo palyginti nedaug, apie 9000 litų, nors skirtas laikas ir pastangos yra neįkainojami. Bet galutiniu rezultatu liko labai patenkintas. "Kokios mašinos norėjau, tokią ir pasidariau", - nusišypsojo vaikinas.

Po metus trukusių restauravimo darbų, studento "BMW 635CSi" vėl atrodo lyg ką tik išriedėjęs iš gamyklos. "Man malonumas su ja važiuoti, visi žiūri, rodo va taip", - jis iškelia nykštį į viršų. "Šitos mašinos į nieką nekeisčiau, nebent... Bet ne, nekeisčiau", - sekundę suabejojęs nusijuokė Povilas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"