TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Be ES pinigų nebūtų nė dviračių takų

2014 05 06 6:00
Mėgstamiausia dviratininkų vieta sostinėje – Vingio parkas. Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Palyginti kompaktiškuose net ir didžiuosiuose Lietuvos miestuose dviratis šiltuoju metu galėtų tapti pačia tinkamiausia transporto priemone. Tačiau pedalus minančios bendruomenės nariai įsitikinę, kad dviračių kultūros plitimui ir tam, kad vieną dieną Lietuva panašėtų į dviračius minančią sveikuolišką Olandiją, itin trukdo dviračių takų stoka. LŽ pasiteiravo savivaldybių, ką jos šiuo klausimu nuveikė pastaruoju metu ir ketina nudirbti šį šiltąjį sezoną.

Tiesia vientisą tinklą

Sostinės valdžia jau patvirtino dviračių takų įrengimo specialųjį planą, kuriuo remdamasi kreipsis dėl ES lėšų skyrimo iš įvairių finansavimo šaltinių. Šiuo metu, savivaldybės atstovų teigimu, esamų takų būklė patenkinama, tačiau yra pavienių dviračių takų ruožų, kurie nesujungti į vientisą tinklą. Pagrindinis savivaldybės tikslas dabar - pagal planavimo dokumentus – dviračių takų įrengimo specialųjį planą, techninį projektą – įrengti vientisą dviračių takų tinklą.

„Šiemet atnaujinsime takų ženklinimą, kelio ženklus, dalyje dviračių takų tvarkysime dangą. Be to, Vilniaus mieste dviračių takų kirtimo vietas su gatve ženklinsime dvejomis lygiagrečiomis linijomis, sudarytomis iš kvadratų, centrinės dalies dviračių takuose atnaujinsime dviratukų simbolius ir linijas, skiriančias takus nuo pėsčiųjų šaligatvių ir važiuojamosios dalies“, - pasakojo Eismo valdymo poskyrio vadovas Eduardas Garbovskis.

Pasak pašnekovo, naujų dviračių takų įrengimas šiuo metu atliekamas tik su naujais infrastruktūros objektais. Pavyzdžiui, šiuo metu rekonstruojant Žvejų gatvę, bus sujungtas ties Olimpiečių gatve besibaigiantis dviračių takas su Kalvarijų gatvės dviračių taku. Šis naujas dviračių takas ir eis Žvejų gatve.

Baigė pirmąjį darbų etapą

Kitame magistralės A2 gale esančioje Aukštaitijos sostinėje šį pavasarį Panevėžio miesto savivaldybė pranešė užbaigusi dviračių infrastruktūros modernizavimo pirmąjį etapą. Nauja takų danga paklota Kultūros ir poilsio parke, Nemuno, Vasario 16-osios gatvėse, įrengtas atitvaras po Smėlynės gatvės tiltu. Projektui įgyvendinti gauta beveik 1,9 mln. litų ES parama, dar 332 tūkstančiai litų skirti iš miesto biudžeto.

„Siekdami tęsti pėsčiųjų ir dviračių takų atnaujinimą, jau parengėme ir antrąjį dviračių infrastruktūros modernizavimo projekto etapą. Jo metu esame numatę rekonstruoti tris dviračių ir pėsčiųjų takus šalia Kniaudiškių, Beržų ir J.Tilvyčio gatvių. Tai pagerins miegamųjų mikrorajonų susisiekimo galimybes su miesto centru. Bendras rekonstruotų takų ilgis antruoju etapu sieks 2,5 kilometro. Projektas vėl bus teikiamas ES paramai gauti, kai tik bus paskelbti kvietimai“, - sakė Panevėžio savivaldybės atstovė Asta Sarapienė.

Miesto biudžete šiemet numatyta tik 10 tūkst. litų dviračių takams žymėti, taigi be ES paramos netrukus neturėtume nė ko žymėti. Šiek tiek lėšų žymėjimui bus panaudota iš Kelių priežiūros ir plėtros programos.

„Savivaldybėje ekologiškam transportui populiarinti ir plėtoti sudaryta darbo grupė, glaudžiai bendradarbiaujama su miesto dviračių entuziastais. Žinoma, dviračių takų infrastruktūra visada galėtų būti geresnė. Taip pat svarstėme galimybę Panevėžyje organizuoti dviračių nuomą, tarėmės su verslininkais. Tačiau pastarųjų teigimu, mieste per maža rinka tokiam verslui plėtoti“, - paaiškino A.Sarapienė.

Atnaujins pagrindinę trasą

Šiaulių miesto savivaldybė pripažįsta, kad infrastruktūra dviračiams kol kas išplėtota nepakankamai, tačiau kasmet įgyvendinami projektai, skirti dviračių infrastruktūrai plėsti. Pernai panaudodami 2,5 mln. litų ES paramos ir 370 tūkst. litų iš miesto biudžeto, tiesėjai įrengė dviračių ir pėsčiųjų taką Vyturių gatvėje. 3,5 kilometro dviračių trasa sujungė kolektyvinių sodų gyvenvietę su miestu.

Šiemet imamasi kito didžiulio projekto – dviračių tako atnaujinimo vienoje pagrindinių miesto gatvių - Tilžės. Čia taip pat bus atnaujinta apie 3,5 kilometro dviračių tako danga ir sutvarkyta infrastruktūra. Projekto vertė - 5,8 mln. litų, iš jų – apie 1 mln. Lt skirta iš miesto biudžeto, kitos lėšos – Europos Sąjungos struktūrinių fondų parama.

„Neturintiesiems savo dviračio, Šiauliuose siūlome dviratį vasaros sezono metu nuomotis Turizmo informacijos centre, kuris įsikūręs pačiame miesto centre, Vilniaus gatvėje pėsčiųjų bulvare, arba šios įstaigos prižiūrimame laisvalaikio parke „Beržynėlis“ pietiniame miesto mikrorajone. Vietos gyventojai važinėja savais dviračiais, o tiek, kiek turime turizmo informacijos centre – į miestą atvykusiems svečiams pakanka“, - sakė Šiaulių savivaldybės darbuotoja Jūratė Rauduvienė.

Prie Nemuno dviratininkai neprapuls

Gausiai turistų pastaraisiais metais lepinamuose prie Nemuno įsikūrusiuose Druskininkuose ir kiek ramesniame Birštono užutėkyje dviratininkams minant pedalus keliauti paprasčiau nei daugelyje didesnių Lietuvos miestų.

„Šiemet baigsime rekonstruoti ir daugiau nei keturių kilometrų ilgio dviračių taką palei Nemuną. Bus ne tik paklota nauja danga, įrengtos apžvalgos aikštelės, pastatyti suoliukai, šiukšliadėžės, įsigysime ir apžvalginį traukinuką, juo poilsiautojai ir miesto gyventojai galės vykti į ekskursijas. Specialus ryškiaspalvis traukinukas važiuos netrukdymas dviračių taku – tokia pramoga labai populiari Vakarų šalių kurortuose, puikiai prigis ir pas mus“, - džiaugėsi Druskininkų savivaldybės atstovė Agnė Petrauskaitė.

Traukinukui įsigyti iš projekto biudžeto bus skirta apie 350 tūkst. litų. Dviračių takui įrengti reikalingus daugiau nei 3 mln. litų Druskininkai gavo iš tarptautinio ES projekto „Dviračių turizmo ir informacinės sistemos plėtra Lietuvos ir Baltarusijos pasienio regione“, finansuojamą Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės 2007 –2013 metų bendradarbiavimo per sieną programos „Latvija–Lietuva–Baltarusija“ lėšomis. 3 mln. litų pagal projektą skirti Druskininkų savivaldybei, o apie 2 mln. litų atiteko kitoje sienos pusėje esančiam Baltarusijos miestui Gardinui.

„Druskininkuose išsinuomoti dviratį paprasta ir pigu. Yra bent keli verslininkai, kurie užsiima dviračių nuoma, tad savivaldybės iniciatyvos, kaip Vilniuje su oranžiniais dviračiais, pas mus nereikia. Valandai išsinuomoti dviratį kainuoja apie 7 litus, tai, mūsų nuomone, daugeliui turistų nėra brangu. Be to, daug kas dviračius atsiveža patys, atvykdami automobiliu. Iš asmeninių pastebėjimų, galiu pasakyti, kad Druskininkuose turime kur kas daugiau vietų, kur galime leisti laisvalaikį aktyviai, minti pedalus ar važinėtis riedučiais. Vilniuje visi suguža tik į Vingio parką arba važinėjasi palei Nerį“, - palygino A.Petrauskaitė.

Europos teikiamomis galimybėmis pasinaudojo ir birštoniškiai, šiemet baigsiantys 2,2 kilometro dviračių trasą Žvėrinčiaus miške, o pagal kitą projektą jau yra nutiesę beveik 5 kilometrus trasų pačiame Birštono mieste. 2014 m. pradėti ir 1,5 kilometro dviračių trasos iki Škėvonių kaimo tiesimo darbai.

Iniciatyvos dviračių nuomos srityje Birštone aktyviai imasi vietos smulkiojo ir vidutinio verslo atstovai. Kurorte veikia 3 dviračių nuomos punktai, išsinuomoti galima apie 100 dviračių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"