TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Be garantijos iš aikštelės neišleis

2013 12 31 6:00
Lietuvoje veikiančiose sulaikytų automobilių aikštelėse pūva apie 3000 mašinų. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

„Anarchijos įteisinimas“, „galas plėšikavimui“, „atlyginimas už priverstinai nuvežtos transporto priemonės saugojimą yra neteisėtas“, - kokių tik gyventojų nuomonių, vertinimų ir antraščių žiniasklaidoje neskambėjo po praėjusią savaitę priimto Konstitucinio Teismo nutarimo.

Konstitucinis Teismas prieš didžiąsias metų šventes paskelbė, jog Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 33 straipsnio 6 dalies nuostata, kad, priverstinai nuvežus transporto priemonę, išlaidos paslaugą teikiančiai įmonei turi būti atlygintos iki mašinos paėmimo iš stovėjimo aikštelės, prieštarauja Konstitucijai.

Veltui nedirbs

„Atrodo, kad daug kas pamanė, jog mes dabar turėsime dirbti už dyką, nebegalėsime reikalauti susimokėti už priverstinį mašinos nuvežimą ir saugojimą. Tačiau Konstitucinio Teismo nutarime aiškiai pasakyta, kad transporto priemonės savininkas prieš atsiimdamas automobilį, jeigu nenori mokėti iškart, privalo pateikti adekvačią garantiją, kad įsiskolinimas bus sumokėtas vėliau. Mano nuomone, paprasčiau susimokėti, nei garantinius raštus pas notarą tvirtinti. Dažnai saugojimo aikštelėse atsiduria girtuoklių automobiliai. Kad kas nors apsiims už juos laiduoti, irgi smarkiai abejoju“, - LŽ teigė sulaikytų automobilių aikštelę valdančios ir priverstinio nuvežimo paslaugą teikiančios Kauno bendrovės Šančių autoserviso direktoriaus pavaduotojas Algimantas Juškevičius.

Pašnekovas pripažino, kad išreikalauti pinigus iš automobilio savininko, kuris nerodo noro atsiimti transporto priemonės, yra labai sudėtinga. Jeigu sulaikyto automobilio valdytojas kurį laiką nepasirodo pats, įmonė bando jo ieškoti, tartis, kad savininkas automobilį atsiimtų arba leistų jį utilizuoti.

„Šiuo metu aikštelėse visoje Kauno apskrityje esame sukaupę apie 700 automobilių "kolekciją". Dažniau ilgą laiką stovi baudžiamosiose bylose sulaikytos transporto priemonės, administracinėse bylose sulaikytais automobiliais stengiamės atsikratyti greičiau. Tačiau ir šie procesai užtrunka bei neretai atsiduria aklavietėje. Istorija tęsiasi ilgai, kol savininką surandame, kol su juo išsiaiškiname. Jeigu žmogus įsiskolinimo nepadengia, procesą perduodame skolų išieškojimo bendrovėms, su kuriomis esame sudarę sutartis. Tačiau ir jų sėkmės procentas tokiais atvejais yra nedidelis“, - aiškino A.Juškevičius.

Galės išregistruoti, bet ne utilizuoti

Priverstinai nuvežtų automobilių savininkai dažnai nė nepasigenda. / LŽ archyvo nuotrauka

Aukštaitijos sostinėje Panevėžyje veikiančios įmonės „Automera“ saugojimo aikštelėje šiuo metu stovi pusantro šimto niekam nereikalingų mašinų. Dalį jų automobiliais pavadinti neapsiverstų liežuvis. Kaip situaciją apibūdino įmonės direktorius Antanas Petrauskas, „metalo laužas, grybais apžėlęs“. Iš supuvusių mašinų teka tepalai, techniniai skysčiai, degalų likučiai, kurie teršia aplinką.

„Konstitucija įtvirtina, kad privatų turtą be savininko sutikimo naikinti draudžiama. Nuo naujų metų galėsime tokias transporto priemones „Regitroje“ išregistruoti, bet kas iš to, turtinė automobilio savininko teisė vis tiek neliečiama. Supuvusiu metalo laužu virtusių mašinų, kurių niekas neatsiima daugiau nei kelerius metus, vis tiek negalime utilizuoti. Kalbame apie tai jau ne vienus metus, raštus į atitinkamas institucijas rašome, bet kol kas pokyčių horizonte nematyti“, - apgailestavo A.Petrauskas.

Jo teigimu, daugiausia problemų kyla su jaunais vairuotojais arba nuolat prie vairo sučiumpamais girtuokliais, kurie neturi noro atsiimti nebe pirmos jaunystės automobilių ir neturi jokio turto, kuriuo padengtų nuostolius už prikrėstas eibes.

„Jeigu turėtume teisę atsikratyti metalo laužo, galėtume mažesnius paslaugų įkainius taikyti kitiems, kultūringiau besielgiantiems vairuotojams. Juk yra ir normalių asmenų, kurie atvyksta į aikštelę atsiimti savo mašinos jau tą pačią ar kitą jos sulaikymo dieną. Ne vienas stebisi, kodėl įprastoje saugomoje aikštelėje paros kaina už stovėjimą Panevėžyje yra 5 litai, o mūsų aikštelėje – 20. Tačiau kitaip negalėtume padengti nuostolių dėl didžiulio ploto, kurį reikia skirti niekam nereikalingiems automobiliams saugoti“, - pažymėjo „Automeros“ direktorius.

Anot A.Petrausko, aikštelėje neretai tenka saugoti ne tik lengvuosius automobilius, bet ir vilkikus, traktorius, kurių vairuotojai buvo sučiupti neblaivūs. Tomis dienomis, kai kelių policijos pareigūnai vykdo reidus, kurių metu tikrina vairuotojų blaivumą, į aikštelę tenka atgabenti ir kelias dešimtis sulaikytų automobilių.

Kultūringi atsiima iškart

Didžiausią automobilių kolekciją šiuo metu yra sukaupusi Vilniuje veikianti bendrovė „Sauda“, kurios prie Minsko plento įsikūrusioje aikštelėje šiuo metu saugoma daugiau nei tūkstantis automobilių. Įmonės vadovas Saulius Kundrotas, juokavo, kad jei „Sauda“ pati užsiimtų bylinėjimusi su transporto priemonių savininkais, tektų įdarbinti teisininkų komandą. Bendrovė bendravimą su įsiskolinimų vengiančiais mašinų savininkais patiki skolų išieškotojams.

„Ne pirmus metus savivaldybei ir policijai teikiame šias paslaugas, taigi galime daryti tam tikras išvadas. Tie vairuotojai, kurie suinteresuoti atsiimti sulaikytą automobilį, tą padaro per pirmąsias kelias dienas po sulaikymo. Jeigu tvarkingas žmogus, tai ir papildomų rūpesčių jam nereikia. Tačiau yra daugybė asmenų, kuriems jau niekas neberūpi. Dalis jų savo gyvenamąją vietą yra deklaravę adresu Gedimino pr. 24-40. Ta kryptimi siųsti laiškus yra beprasmiška“, - sakė S.Kundrotas.

Priminsime, kad šiuo adresu sostinės centre, Vilniaus savivaldybei suteikus tokią galimybę, savo gyvenamąją vietą yra deklaravę puspenkto tūkstančio asmenų.

S.Kundroto, kaip ir kitų Lietuvoje įsikūrusių sulaikytų automobilių saugojimų aikštelių valdytojų, teigimu, situacija iš esmės keistųsi tik tokiu atveju, jeigu savininkų likimo valiai paliktas transporto priemones pagal atitinkamą tvarką būtų leista sunaikinti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"