TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Be sankabos – nė iš vietos

2014 08 18 6:00
Dažniausiai keičiama visa sankaba, o ne atskiros jos dalys. LŽ archyvo nuotrauka

Pavarų dėžė variklio galią ratams perduoda būtent sankabos dėka. Sankaba ankščiau ar vėliau sudyla bet kuriame automobilyje, kaip ir kitos dalys ji nėra amžina.

Automobilių remonto meistrai pažymi, kad keičiant sankabą nauja patartina keisti visą sankabos komplektą, kurį sudaro trys dalys - sankabos diskas, diskatorius ir išminamasis guolis. Beje, sankabos diskas dėvisi ir automobiliuose su automatine pavarų dėže – karts nuo karto jį tenka pakeisti.

Diskas ilgainiui nudyla

Nėra nustatyta laiko arba kilometrų, kada reikia keisti sankabą. Paprastai tai įtakoja važiavimo stilius - ar važinėjama mieste, ar ilgesniais atstumais, kur rečiau naudojama sankaba.

Dažniausiai pasitaikantis sankabos gedimas - sudilęs sankabos diskas arba sugedęs ir išsausėjęs išminamasis guolis. Kai sugenda guolis, numynus automobilio sankabą pasigirsta metalo džeržgesys ir skardus garsas, kuris laikui bėgant garsėja.

„Tuo tarpu susidėvėjus sankabos diskui, variklis neperduoda sukimo galios į automobilio ratus. Kitaip tariant, sankaba nesukabina variklio ir greičių dėžės, nes sukibimą turinti užtikrinti disko dalis būna nudilusi. Ši dalis veikia panašiu principu kaip stabdžių kaladėlės ir sukibimo metu, kaip ir pastarosios, tiesiog dyla“, - pažymėjo automobilių mechanikas Rokas Makšimas.

Problemos prasideda, kai automobiliu kylate į kalną ar spaudžiate akseleratoriaus pedalą ir matote, kaip kyla variklio apsukos, bet automobilis greičiau nevažiuoja. Paprastai tokiu atveju dėl didelio greičio ir besitęsiančio dilimo yra užuodžiamas specifinis svilėsių kvapas, kurį skleidžia kaistantis sankabos diskas.

R. Makšimas priminė, jog kartais sankaba nustoja veikti tinkamai ar ima buksuoti ir dėl tepalo, kuris pakliūva ant sankabos disko. Tai dažniausiai nutinka dėl pasenusio ar kitaip pažeisto pavarų dėžės riebokšlio arba iš variklio pro alkūninio veleno riebokšlį tekančio tepalo. Vienintelis būdas patikrinti riebokšlius – išimti pavarų dėžę.

Keičiamas ir tepalas

Pats susidėvėjusios sankabos keitimas iš esmės nėra labai sudėtingas darbas. Patartina keičiant sankabą savarankiškai garaže, pasikviesti talkos, kad būtų lengviau nuimti greičių dėžę.

„Viskas priklauso nuo įgūdžių ir turimų įrankių. Esminis įnagis, palengvinantis sankabos keitimą, yra disko centravimo įrankis. Jo pagalba tiksliai pastatysite sankabos diską per vidurį ir niekada nekils problemų uždėti greičių dėžę atgal“, - paaiškino automobilių mechanikas.

R. Makšimas patarė, keičiant sankabą, išleisti ir nauju pakeisti pavarų dėžės tepalą. Keičiant sankabą yra nuimami ir pusašiai su jų šarnyrais, todėl derėtų tinkamai apžiūrėti granatų apsaugines gumas ir, reikalui esant, jas pakeisti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"