TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Be stabdžių žiemą liksi „ant ledo“

2016 11 30 6:00
Ne tik kokybiškos žieminės padangos, bet ir geri stabdžiai reikalingi tam, kad būtų galima kasdien saugiai eksploatuoti automobilį, ypač šaltuoju metų laiku. Lietuvos žinių archyvo nuotrauka

Kiekvienam vairuotojui privalu žinoti: ne tik kokybiškos žieminės padangos, bet ir geri stabdžiai būtini ne techninei apžiūrai pereiti, o tam, kad būtų galima kasdien saugiai eksploatuoti automobilį. Tai ypač aktualu žiemą, kai pasikeičia važiavimo sąlygos kelyje.

„Pajutus stabdžių sistemos gedimą, užsidegus įspėjamajam signalui prietaisų skydelyje, neverta laukti, kol stabdžiai visiškai dings. Reikia būtinai užsukti į autoservisą, turintį stabdžių patikros stendą. Jis parodo ne tik sistemos efektyvumą, tolygumą, bet ir stabdžių diskų, būgnų būklę, ko vizualiai apžiūrint neįmanoma pamatyti. Kaskart pakėlus automobilį keltuvu tikrinamos ir stabdžių žarnelės. Tai atsakinga procedūra, mat šiai sistemos detalei tenka atlaikyti didelį slėgį ir išorės veiksnių – šalčio, vandens, purvo – poveikį. Trūkus žarnelei automobilis tampa nevaldomas“, – pasakojo autoserviso „Magris“ mechanikas Simonas Vėžlyvavičius.

Automobilio stabdžių sistemos patikros stendas leidžia greitai nustatyti gedimą. Viena dažniausių bėdų – didesnis kaip 30 proc. darbinio stabdžio efektyvumo skirtumas tarp vienos ašies ratų arba didesnis nei 70 proc. stovėjimo stabdžio efektyvumo skirtumas.

Maskuoti pažeidimų nevalia

Vienas iš stabdžių sistemos gedimų, kuriam turi įtakos ir drėgnos lietuviškos žiemos, yra prarūdiję stabdžių vamzdeliai. Pasak „Autoserviso 007“ atstovo Tomo Menkelevičiaus, kad vamzdeliai neprarūdytų, juos būtina padengti antikorozine danga.

„Kiekvienu atveju stabdžių vamzdelių pažeidimus reikia vertinti individualiai, bet visuomet juos geriausia pakeisti naujais. Ne kartą yra buvę taip, kad tvarkydami automobilio važiuoklę ar pakabą patariame klientui nelaukti ir pasikeisti stabdžių vamzdelius. Aišku, jeigu jų būklė gera, bet pradeda rūdyti, galima vamzdelius tiesiog nuvalyti, padengti antikorozine danga ir taip sustabdyti korozijos procesą“, – aiškino T. Menkelevičius.

Tačiau jei per techninę apžiūrą pažymima, kad reikia keisti vamzdelius, pasak specialisto, antikorozinio padengimo daryti negalima, nes taip būtų tik maskuojami pažeidimai.

„Kartais stabdžių vamzdeliai pažeidžiami užkliudžius ką nors ar važiuojant labai nelygiu keliu. Tada pro pažeistą vietą pradeda sunktis stabdžių skystis, todėl stabdyti ir važiuoti toliau reikia itin atsargiai. Tokiu atveju vamzdelį būtina pakeisti. Jo negalima nei klijuoti, nei lituoti ar valcuoti. Tokie dalykai draudžiami. Beje, keičiant nors ir vieno iš ratų stabdžių vamzdelį reikia išleisti orą iš visos stabdžių sistemos. Atlikus darbą rekomenduojama pakeisti visą stabdžių skystį“, – pažymėjo T. Menkelevičius. Baigus stabdžių sistemos remontą automobilis tikrinamas stabdžių efektyvumo tikrinimo stendu.

Pigiausios – nekokybiškos

Vis dėlto dažniausiai stabdžių sistema sutrinka dėl sudilusių trinkelių. S. Vėžlyvavičius sako, kad uždėjus „teisingas“ stabdžių trinkeles galima nuvažiuoti nuo 15 tūkst. iki 70 tūkst. kilometrų. Rida priklauso nuo automobilio tipo ir vairavimo stiliaus.

„Kodėl sakau „teisingas“? Šiandien, kai stabdžių trinkelių gamintojus sunku ir suskaičiuoti, labai svarbu pasirinkti produktą, pagamintą atsakingos įmonės. Apie jų kokybę informacijos nestinga, tik reikėtų nepamiršti, kad kiekvienas gamintojas giria savo produkciją, o pardavėjas – savo prekę. Taigi ne viskas, kas sakoma apie vienos ar kitos firmos stabdžių trinkeles, yra tiesa. Pigios trinkelės niekada nebus kokybiškos – jos kietos, stabdant cypia, bėgant laikui mažai dyla, bet labiau „ėda“ stabdžių diską. Per keletą metų tokios trinkelės nusidėvi labai menkai“, – kalbėjo S. Vėžlyvavičius.

Stabdžių diskai – taip pat gana greitai dylanti detalė. Paprastai jie susidėvi natūraliai, kai automobilis pasiekia tam tikrą ridą. Tačiau dažnai dar gerus diskus sugadina sudilusios trinkelės. Jas keisti privalu iškart užsidegus signalinei lemputei prietaisų skydelyje arba pasigirdus rato cypimui. Sudilę diskai gali net suskilti – tuomet stabdant atsiranda vibracija.

Diskų dilimo tempą greitina ir važiavimo stilius. Intensyviai važiuojant stabdžių diskai labai įkaista (kai kuriais atvejais per 500 laipsnių), todėl patekus ant jų vandens deformuojasi ir ateityje stabdant sukelia vibraciją.

Beje, daugelis vairuotojų užmiršta, kad stabdžių sistemos efektyvumui turi įtakos ir joje cirkuliuojantis skystis. Automobilio stabdžių skystis per keletą metų iš aplinkos prikaupia drėgmės. Intensyviausiai šis procesas vyksta žiemą. Todėl maždaug kas trejus metus, arba kaip nurodo gamintojas, skystį derėtų pakeisti.

Šiuolaikiniuose automobiliuose naudojamas glikolinis stabdžių skystis. Jis turi būti skaidrus, vienalytis, be nuosėdų. Kadangi šis skystis sistemoje necirkuliuoja ratu, bakelyje jis gali būti kitoks negu stabdžių cilindruose. Anot specialistų, bakelyje esantis skystis kontaktuoja su oru ir absorbuoja drėgmę, o stabdžių mechanizmuose – ne.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"