Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Bet kurią akimirką pasirengęs šuoliui

 
2016 12 29 6:00
„Toyota CH-R“ šoktelėjo visu sprindžiu virš tokių konkurentų kaip „Nissan Juke“ ar „Honda H-RV“.
„Toyota CH-R“ šoktelėjo visu sprindžiu virš tokių konkurentų kaip „Nissan Juke“ ar „Honda H-RV“. Gamintojo nuotrauka

Keletą dienų sostinės gatvėmis pasivažinėję naujuoju visureigiu „Toyota CH-R“ (Coupe High-Rider) liudijame du dalykus: šis automobilis traukia dėmesį ne mažiau negu naujamečiai fejerverkai, o hibridinė technologija itin vertinga miestą sukausčiusiose šventinėse (ir ne tik) spūstyse.

Labiausiai pirštais į „Toyota“ baksnojo mažieji automobilių gerbėjai. Suprantama, ne prabangi, bet itin stilinga ir jaunatviška šio visureigio išorė nepalieka abejingų. Grožis – skonio reikalas, tačiau CH-R formos, išskirtiniai „iššokę“ užpakaliniai žibintai, aptakas daro šį modelį fantastiškai japonišką. Į tokį nepasibodėtų įšokti ir animacinis herojus Gokas. Net stovėdamas CH-R atrodo itin dinamiškas, lyg bet kurią akimirką būtų pasirengęs šuoliui.

Dar vienas ryškus eksterjero elementas, kurį išskiria gamintojas, – tai užmaskuotos užpakalinių durelių rankenos. Jos padeda sukurti savitą kupė dizainą.

Efektyvumas – ne iš piršto laužtas

Visureigyje „Toyota CH-R“ įrengta pažangi hibridinė sistema, kuri iš esmės yra identiška naujojo „Toyota Prius“ sistemai. Hibridinė pavara, mūsų subjektyviu vertinimu, veikia tiksliau negu anksčiau bando pirmojo kompanijos „Toyota“ hibridinio miesto visureigio RAV4 pavara. Šios technologijos pranašumai miesto gatvėse atsiskleidžia visu efektyvumu.

Ekonomiškas 1,8 l benzininis variklis darniai veikia kartu su lengvu ir kompaktišku elektriniu motoru, todėl automobilis pasižymi degalų ekonomija ir greita reakcija. Pasiekti gamintojo minimų 3,8 l/100 km sąnaudų nepasisekė, bet nenustebtume, jei visiškai prisijaukinus šį modelį per šiek tiek ilgesnį laiką pavyktų ir tai.

Į CH-R taip pat gali būti montuojamas naujas 1,2 l variklis su turbokompresoriumi. Tokį pirmąkart išvydome automobilyje „Toyota Auris“. Netolimoje ateityje mūsų regionui gali būti pasiūlytas modelis, turintis 2 l variklį.

Vietos pakanka keturiems

Naujasis „Toyota CH-R“ yra 4360 mm ilgio, 1795 mm pločio ir 1555 mm aukščio (hibridinė versija). Jo važiuoklės bazė siekia 2640 milimetrų. Automobilio matmenys ir futuristiškos formos iš pradžių kėlė įtarimų, kad aukštesniems piliečiams susirangyti į jį bus ne itin patogu.

Tačiau 190 centimetrų ūgio šio straipsnio autoriui atsisėdus prie vairo, tokio pat ūgio keleivis, įsitaisęs ant užpakalinės sėdynės vairuotojo pusėje, irgi jautėsi visiškai patogiai – nei kojos į sėdynę rėmėsi, nei galva stogą lietė. Taigi keturi suaugę žmonės šiuo visureigiu gali keliauti gana komfortiškai, bet penkiems jau būtų per ankšta.

Automobilio detalės viduje taip pat išbaigtos. Ne veltui prie jų darbavosi naujojo „Toyota“ interjero stilistikos departamento darbuotojai. Jie teigia sukūrę itin jaukų interjerą, kurio spalvos dera viena su kita, o visas visureigio valdymas ir su tuo susiję mygtukai įrengti arčiau vairuotojo.

Riboja matomumą

Saugumas – ne mažiau svarbi stilingojo „Toyota CH-R“ savybė. Jame pažangios „Toyota Safety Sense“ technologijos įdiegtos kaip standartiniai įrenginiai. Saugumo paketą sudaro „Pre-Collision“ sistema (turinti pėsčiųjų fiksavimo funkciją), automatinė tolimųjų šviesų ir pagalbinė kelio ženklų atpažinimo, nukrypimo iš važiuojamosios juostos įspėjimo (su vairo koregavimo funkcija), adaptyvioji nuolatinio greičio palaikymo sistemos.

Pastaroji veikia taip, kad visureigiui greitkelyje priartėjus prie lėčiau judančios transporto priemonės vadinamasis autopilotas gali lėtinti jį tol, kol šis visiškai sustos. Tai visiškai saugu. Paprastai adaptyviosios greičio palaikymo sistemos mažina automobilio greitį iki 30 km/h, o paskui išsijungia.

Dėl itin šiuolaikiškų kėbulo dizaino vingių gamintojui teko paaukoti vieną aktyviojo saugumo funkciją – neregimos zonos matymą. Dėl mažyčių langų ir didelio ploto tarp jų bei bagažinės lango ne visiems bus paprasta žvelgiant pro petį išvysti kitą automobilį, tad geriau žiūrėti į užpakalinio vaizdo veidrodėlius ir sekti kameros, kuri įsijungia važiuojant atbulomis, vaizdą.

Gamintojai savo naujajam „Toyota“ kupė, didelės prošvaisos modeliui, yra iškėlę ambicingų tikslų ir mano, jog ateityje tai bus vienas dažniausiai gatvėse sutinkamų automobilių. Japonai tikisi, kad vairuotojai, besidairantys į „Honda H-RV“, „Nissan Juke“ ar didesnį „Nissan Qashqai“, nuspręs apsilankyti ir „Toyota“ salone bei užsisakyti CH-R.

„Toyota CH-R“ išorė, lengvas valdymas ir hibridinės technologijos mieste pranašumai leidžia spėti, jog artimiausiais metais Lietuvos didmiesčių gatvėse šio modelio automobilių bus galima sutikti kasdien.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"