TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Bildukai variklyje: kaip nustatyti gedimą?

2014 09 22 6:00
Rimtesnis variklio remontas – nepigus, neretai praktiškiau jį keisti kitu. LŽ archyvo nuotrauka

Bildesys atsiradęs variklyje – aiškus signalas, kad nedelsiant reikia vykti į automobilio servisą. Trūkusi variklio grandinė ar paskirstymo diržas gali baigtis nemenkais nuostoliais. Tokiu atveju, neretai pigiau yra naują variklį montuoti nei seną remontuoti.

Trūksta tepalo - bus blogai

Jei bilda skirstymo velenas, garsas bus duslus. Jis atsiranda dėl skirstymo veleno guolių susidėvėjimo, kurio priežastys gali būti - nekokybiška alyva, mechaniniai priedai arba vanduo alyvoje, nepakankamas alyvos kiekis paduodamas į guolius, variklio darbas be alyvos, įbrėžimai, nepakankamas kakliukų grubumas arba ovalumas, nors pastaroji priežastis pasitaiko retai.

„Apie tai, kad skirstymo velenas pradėjo bildėti, sužinome iš duslaus garso paleidžiant šaltą variklį; bildesys dingsta, kai į guolius po poros sekundžių pradeda patekti alyva. Tokiu varikliu galima dar drąsiai nuvažiuoti iki 50 tūkst. kilometrų, jeigu vožtuvai be hidrokompensatorių“, - aiškino automobilių dirbtuvių mechanikas Rokas Makšimas.

Esant problemų dėl paskirstymo veleno, krinta kompresija ir dėl to sumažėja variklio galingumas bei išauga degalų sąnaudos. Kai susidėvėjimas didesnis, bildesys bus girdimas jau ne tik paleidžiant šaltą variklį, bet ir šilto variklio paleidimo metu, taip pat šiltam varikliui dirbant.

Būtina išmatuoti mikrometru

Dažna priežastis, dėl kurios pasigirsta nemalonūs garsai iš variklio, tai padidėję tarpai švaistiklio ir alkūninio veleno pagrindiniuose guoliuose, atsiradę dėl įdėklų arba veleno kakliukų nusidėvėjimo. Nesugedusiame variklyje tas tarpas nedidelis - maždaug 0,02-0,04 mm. Tačiau susidėvėjus įdėklams ar veleno kakliukams jis gali padidėti dvigubai ir šiuolaikiniams didelių apsisukimų varikliams yra netinkamas.

Tokiu atveju būtina variklį remontuoti. Tarpo padidėjimo priežasčių gali būti įvairių, pavyzdžiui, nepakankamas kiekis tepalo guoliuose. Dažniausiai užsidega lemputė, signalizuojanti apie nepakankamą alyvos, tiekiamos į guolius, slėgį.

Tarpas gali padėti dėl neleistinas veleno kakliukų ovalumo arba įdėklų atramų, Pavyzdžiui, po alkūninio veleno pakeitimo į tariamai gerą, kuris, pasirodo, yra nuo sugedusio variklio arba variklio, jis gali nedaug trukus pradėti bildėti. „Dėl šios priežasties, pirkdami alkūninį veleną, būtinai servise ar patys išmatuokite visus veleno kakliukus mikrometru patikrinti ovalumą. Leistinas ovalumas yra iki 0,005 mm, kraštutiniu atveju - iki 0,010 mm, bet tada guoliai tarnaus labai trumpai - apie 10 tūkst. kilometrų“, - patarė R. Makšimas.

Kad netektų variklio perrinkti

Skirstymo veleno bildesio dažnis, pasak R. Makšimo, du kartus mažesnis, negu alkūninio veleno bildesio dažnis. Kai anksti įpurškiami degalai dyzeliniuose varikliuose arba įjungiamas uždegimas benzininiuose varikliuose, vyksta degalų - oro mišinio detonacinis degimas, lydimas bildesiais.

„Apie benzininius variklius sakoma - pirštai bilda, apie dyzelinius - kietas dyzelio darbas. Vožtuvų bildesys atsiranda dėl didelių tarpų, arba, varikliuose su hidrokompensatoriais, dėl to, kad jie neužpildomi alyva. Toks bildesys pagal dažnį sutampa su skirstymo veleno bildesiu, jo garsas skardus. Dyzeliniuose varikliuose taip pat gali bildėti aukšto slėgio degalų pompa. Dažnai servisuose sunkiai randa gedimą, kai stūmoklis bilda į galvutę. Garsas kyla dėl to, kad galvutė atsidūrė per arti stūmoklio. Taip atsitinka, kai po galvute įdedamas mažesnio storio įdėklas, negu turėtų būti, arba kai jis stipriai suspaustas“, - teigė specialistas.

Taigi, jeigu jūsų automobilio variklyje atsirado pašalinių garsų, o jūs nesate tikri dėl jų kilmės būtina konsultuotis su patikimais serviso specialistas. Žinoma, jei tai ne tradicinės problemos su susidėvėjusiais paskirstymo diržu ir guoliais, tai servisuose galite išgirsti įvairių nuomonių. Belieka palinkėti, apsistoti prie įtikinamiausios ir labiausiai pagrįstos versijos. Galbūt tada norint pašalinti gedimą, neteks perrinkti viso variklio, o pavyks atlikti lengvą ir nebrangų remontą, pavyzdžiui, sureguliuoti vožtuvų tarpus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"