TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

"Bjauriųjų ančiukų" paradas

2013 02 18 6:02
Gamintojų nuotrauka /Rupūžę primenantis rodsteris "Austin-Healey Sprite Mk1" nuo konvejerių riedėjo vos trejus metus.

Po tris italų ir amerikiečių, du britų ir po vieną japonų ir korėjiečių automobilį pateko į Rusijos naujienų portalo Lenta.ru sudarytą visų laikų negražiausių lengvųjų automobilių dešimtuką.

"Prieš atversdami šį internetinį puslapį kuo toliau nuo ekrano laikykite vaikus ir nėščias moteris! Vaizdų taip pat nerekomenduojama žiūrėti silpnų nervų žmonėms!" - šitaip šmaikščiai reklamavo "bjauriųjų ančiukų" sąrašą sumanymo autoriai.

Vis dėlto iš dešimties Lenta.ru atrinktų pačių negražiausių mašinų tikrą pasibjaurėjimą gali kelti nebent penki modeliai - 1958-1961 metais Didžiojoje Britanijoje gamintas "Austin-Healey Sprite Mk1", nuo 2004-ųjų Pietų Korėjoje gaminamas "Ssangyong Rodius", 1998-2010 metais nuo konvejerių riedėjęs italų "Fiat Multipla", taip pat - du amerikiečių automobiliai: 2001-2005 metais gamintas "Pontiac Aztek" ir 1958-1960 metais - "Ford Edsel".

Kitos penkios mašinos, reikia manyti, buvo paminėtos tik dėl to, kad išeitų dešimtukas.

Bjaurus - nereiškia nepopuliarus

Turbūt daugelis iš mūsų yra skaitę prancūzų rašytojo Victoro Hugo romaną "Paryžiaus Katedra", kurioje gražuolė Esmeralda pamilo kuprotą, bjaurios išvaizdos Katedros varpininką Kvazimodą. Pasirodo, nemaža dalis vairuotojų, tarytum kokios esmeraldos, negražiomis mašinomis irgi ne bjaurisi, o žavisi.

Tarkim, neabejotinas Lenta.ru negražiausių visų laikų lengvųjų automobilių sąrašo lyderis yra "Austin-Healey Sprite Mk1". Vos jam pasirodžius daugiau nei prieš penkiasdešimt metų vairuotojai jau kalbėjo, kad šis rodsteris labiau panašus į rupūžę nei į mašiną. Tačiau pirkėjai automobilio išorei buvo atlaidūs - per trejus metus jie įsigijo net 50 tūkst. "Austin-Healey Sprite Mk1".

Galbūt automobilis vairuotojus pakerėjo kokiomis nors iš proto vedančiomis techninėmis charakteristikomis? Paaiškėjo, kad jos irgi nebuvo niekuo ypatingos. Britų "varlytės" ratus varė vos 1 l darbinio tūrio keturių cilindrų benzininis varikliukas, vargais negalais sugebantis išspausti 43 arklio jėgų pajėgumą. Su tokiu "Austin-Healey Sprite Mk1" 100 km/h greitį rodsteris sugebėdavo pasiekti vos per 20 sek., o didžiausias jo greitis buvo 130 kilometrų per valandą.

Tad ekspertai pusiau juokais, pusiau rimtai spėjo - galbūt vairuotojai rodsterį pirko iš gailesčio? Nors, kita vertus, grožio supratimas yra labai individualus dalykas. Tai, kas ekspertams kėlė pasibjaurėjimą, galbūt vairuotojus, įsigijusius "Austin-Healey Sprite Mk1", žavėjo?

Korėjietiško visureigio "Ssangyong Rodius" dizaineriai skelbėsi kurią į burlaivį panašų automobilį, tačiau išėjo tiktai kraują stingdantis "skrajojantis olandas".

Šiurpina ir Lietuvą

Du modeliai iš paminėtųjų Lenta.ru dešimtuke yra gerai pažįstami ir mūsų šalies vairuotojams. Tai - "Ssangyong Rodius" ir "Fiat Multipla".

"Jei iš tikrųjų žemę norėtų užkariauti "svetimi" (aiški aliuzija į to paties pavadinimo Holivudo fantastinį filmą, kuriame iš kitų galaktikų atkeliavę siaubą keliančios išvaizdos ateiviai bandė  pavergti žmoniją - aut.), jie savo kelionėms neabejotinai rinktųsi itališką "Multipla". Netgi prie siaubo filmų pripratęs žmogus akimirksniu gali pražilti pažvelgęs į raganos raukšlėmis subjaurotą automobilio priekį ir po visą kėbulą netvarkingai išmėtytus vienatūrio žibintus, primenančius žmones ryjančio šliužo akis", - rašė vienas leidinių vos pasirodžius "Multipla".

"Ssangyong Rodius" nėra sulaukęs tokių šiurpinančių epitetų, tačiau ir apie jo išorę viešumoje pasklidę atsiliepimai verčia suklusti. Viename jų sakoma, kad korėjietiško visureigio dizainą greičiausiai kūrė ne šios srities specialistai, o Afrikos begemotai, neturintys nė menkiausio supratimo apie žmonėms priimtiną grožį.

Tiesa, skirtingai nei kiti automobiliai iš Lenta.ru sudaryto "bjauriųjų ančiukų" sąrašo, "Rodius" ir "Multipla" dar turi ateitį. Kai kitų "likimo brolių" gamyba buvo nutraukta, "Fiat Multipla" automobiliai vėl pradėti gaminti, o "Ssangyong Rodius" lyg ir planuojama išleisti visiškai naują versiją.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"