TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

BMW jau ir pats prisiparkuoja daugiaaukštėje aikštelėje

2015 01 07 15:12
Las Vegase vykstančioje parodoje elektromobilis BMW i3 pats atsistojo į laisvą vietą tarp kitų dviejų tos pačios markės transporto priemonių. Gamintojo nuotraukos

Vakar Las Vegase (JAV) prasidėjusioje buitinės elektronikos „CES 2015“ parodoje Vokietijos automobilių gamintojas „BMW Group“ pademonstravo naujas automobilių autonominio valdymo galimybes, kurios padeda mašinai pačiai prisiparkuoti daugiaaukštėje stovėjimo aikštelėje ar labai tiksliai manevruoti. Ekspertai vokiečių išradimą jau vadina naujiena, kuri atvers naują puslapį kelių transporto istorijoje.

Sausio 6 d. prasidėjusioje „CES 2015“ parodoje naujausias technologijas BMW koncernas išbandė su naujuoju elektromobiliu „BMW i3“.

Jame įrengti keturi lazeriniai aplinkos skeneriai nuskaito aplinką ir patikimai identifikuoja kliūtis, pavyzdžiui, automobilių parkavimo aikštelėje esančias kolonas. Jeigu automobilis prie kolonos ar sienos artėja per greitai, sistema automatiškai pradeda stabdyti, kad būtų išvengta susidūrimo. Automobilis sustabdomas labai tiksliai, kelių centimetrų tikslumu nuo kliūties. Jeigu vairuotojas pakeičia važiavimo kryptį ir susidūrimui grėsmės nebelieka, stabdžiai yra atleidžiami. Ši technologija ypač palengvina naštą vairuotojams esant sunkiam matomumui.

Kaip ir kitose BMW pagalbinėse technologijose, taip ir šiuo atveju, vairuotojas bet kuriuo metu gali įsikišti ir pilnai perimti automobilio valdymą.

Nuotolinio parkavimo asistentas yra aktyvuojamas išmaniajame laikrodyje.

Daugiaaukštėse aikštelėse - visiškai automatizuotas parkavimasis

Kita autonominio valdymo sistema – „BMW i3“ bandymų modelyje įdiegtas visiškai automatizuotas nuotolinio parkavimo automatinis pagalbininkas „Remote Valet Parking Assistant“. Jis naudoja lazerinių skenerių surenkamą informaciją ir skaitmeninį pastato, pavyzdžiui, daugiaaukštės automobilių stovėjimo aikštelės, brėžinį.

Atvykęs prie įvažiavimo į aikštelę vairuotojas gali išlipti iš automobilio ir savo išmaniajame laikrodyje aktyvuoti šį nuotolinio parkavimo asistentą. Kol vairuotojas keliaus į verslo susitikimą, automatizuotas asistentas savarankiškai suras vietą daugiaaukštėje aikštelėje (jis sugeba važiuoti ir per skirtingus aikštelės aukštus) ir priparkuos automobilį laisvoje vietoje. Asistentas atpažįsta aikštelės konstrukcinius elementus ir saugiai apvažiuoja bet kokią kliūtį, pavyzdžiui, netvarkingai pastatytą automobilį.

Savarankiškai prisiparkavęs, „BMW i3“ automatiškai užsirakina ir laukia šeimininko. Po susitikimo vairuotojas automobilį iškviečia per išmanųjį laikrodį ir balso komandą. „BMW i3“ apskaičiuoja laiką, per kurį vairuotojas pasieks parkavimo aikštelės išvažiavimą ir čia atsiduria tiksliai nustatytu laiku.

Navigacija be GPS signalo

Įdomu tai, kad šiose sistemose automobilio pozicijai nustatyti ir orientuotis erdvėje BMW nenaudoja GPS signalo – sistemos naudojasi tik jutikliais ir skaitmeniniu pastato planu. Apsieiti be GPS siekta, nes jis daugiaaukštėse aikštelėse nėra itin tikslus.

Be lazerinių jutiklių, nuotolinio parkavimo asistentas turi procesorių ir pagal algoritmus apdoroja informaciją, kad tiksliai žinotų savo buvimo vietą, nuskaitytų aplinką ir savarankiškai bei automatizuotai važiuotų. Kadangi visą darbą atlieka automobilyje esančios „smegenys“, aikštelėse nereikia diegti jokios papildomos įrangos, kad automobilis orientuotųsi aplinkoje ir saugiai važiuotų.

Ilgametė patirtis automobilių automatizavime

„BMW Group“ yra vienas rinkos lyderių kuriant iš dalies ar visiškai automatizuoto automobilių valdymo technologijas.

2009 metais koncernas pradėjo bandymų programą „BMW Track Trainer“ ir pademonstravo kaip pačią sudėtingiausią lenktynių trasą – Niurburgringo Šiaurinį žiedą – autonominis BMW automobilis pravažiavo idealia trajektorija. Vėliau „BMW Track Trainer“ idealiai įveikė ir kitas trasas.

Inovacijas koncernas toliau plėtojo pagal bandymų programą „BMW Emergency Stop Assistant“. Jeigu vairuotojas netikėtai susmunka, pavyzdžiui, dėl širdies smūgio, šis asistentas automatiškai perima automobilio valdymą ir saugiai sustoja šalikėlėje bei automatiškai iškviečia pagalbą.

2011 metais „BMW Group“ testinis automobilis be vairuotojo įsikišimo sėkmingai nuvažiavo Vokietijoje A9 greitkeliu nuo Miuncheno iki Nurembergo. Nuo to laiko, šis prototipas buvo nuolat tobulinimas. Bandymų automobilis, reaguodamas į eismo situaciją ir važiuodamas 0-130 km/val. greičio diapazone, geba savarankiškai stabdyti, greitėti ir aplenkti kitas transporto priemones. Šiuo automobiliu BMW specialistai jau nuvažiavo apie 20 tūkst. kilometru. Automobilyje yra įrengtos sensorinės sistemos – LIDAR, radaras, ultragarso jutikliai ir kameros visose automobilio pusėse.

Nuo 2013 m sausio „BMW Group“ bendradarbiauja su tarptautine korporacija „Continental“ siekdama toliau plėtoti bandomąjį projektą ir iki 2020 metų padėti pagrindą autonominėms automobilių valdymo funkcijoms.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"