TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

BMW pranašystė: autonominiai automobiliai – po dešimtmečio

2015 01 12 6:00
BMW elektronikos sistemų kūrimo vadovas Elmaras Frickensteinas pademonstravo, kaip išmaniuoju laikrodžiu valdyti automobilį. Scanpix nuotraukos

Las Vegase vykusioje didžiausioje pasaulyje vartojamosios elektronikos parodoje CES viena iš pagrindinių renginio temų buvo naujausios automobilių pramonės technologijos. Automobiliai – ta sritis, dėl kurios šį ir artimiausius dešimtmečius visus savo kozirius mes didžiausios IT ir elektronikos bendrovės.

Tarp parodoje dalyvavusių gamintojų neabejotinai dominavo Vokietijos autopramonės milžinai, kurie per artimiausią dešimtmetį inovacijoms yra įsipareigoję ir toliau skirti dešimtis milijardų eurų.

Šis „Audi A7“ konceptas 900 kilometrų atstumą iki parodos nuvažiavo pats save valdydamas.

Automobilis atvažiavo pats

„Audi” demonstravo daugybę elektronikos naujovių, skirtų vairuotojams, automobilį suvokiantiems kaip savotišką mobiliosios elektronikos įrenginį. Pavyzdžiui, naujuosiuose „Audi” TT ir Q7 modeliuose įdiegta valdymo balsu funkcija. Garsiai ištarus kelionės tikslą, navigacijos sistema jį suranda ir parenka optimalų maršrutą.

„Audi” TT ir Q7 automobiliuose sumontuota naujoviška jutiklinė MMI valdymo sistema, suteikianti galimybę slinkti ir didinti ekraną panašiais pirštų veiksmais, kaip jau tapo įprasta naudojant išmanųjį telefoną. „Audi connect” paslaugomis užtikrinama prieiga prie „Napster” ir „Aupeo!” interneto muzikos portalų.

TT modelyje standartiškai įrengtas „Audi virtual cockpit” virtualus prietaisų skydas, pagal užsakymą prieinamas ir Q7 vairuotojams. Tai visiškai naujas prietaisų skydo sprendimas, pasižymintis naujomis informacijos grafinio atvaizdavimo ir suasmeninimo galimybėmis bei persijungimo tarp 2D ir 3D vaizdo funkcija.

CES parodoje „Audi” bendrovė ne tik brėžė ateities gaires, bet ir demonstravo jau šiuo metu prieinamas pažangias elektronines sistemas ir net darė savotišką retrospektyvą, akivaizdžiai demonstruodama, kokių nuostabių galimybių turi jau dabartinės ar net praeitų kartų elektroninės sistemos, t.y., kiek ateities yra jau šiandien.

„Audi Prologue“ koncepcinis modelis demonstruoja autonominių automobilių ateitį.

Bene ryškiausias to pavyzdys – pernai prieš svarbias lenktynes įvykęs demonstracinis važiavimas, kai Hokenheimo (Vokietija) žiedu maksimaliu 240 km/val. greičiu „garbės ratą” apsuko robotizuotas „Audi” RS 7 be vairuotojo.

Prieš pat CES parodą surengta ekspedicija – iš Silicio slėnyje esančio Stenfordo į Las Vegasą maždaug 900 km atvažiavo ir 4 kelionės dalyvius atvežė žmogaus beveik nevairuojamas „Audi A7 Sportback”.

Abiem atvejais buvo naudojamos vien tik serijinės gamybos vairavimo pagalbos ir autonominio vairavimo technologijos, kurių šerdis – adaptyvinis tempomatas ir jo išmani sąveika su kitomis automobilio sistemomis.

Lazerinis spindulys – 600 metrų

Tuo tarpu BMW parodoje pademonstravo naujos kartos automobilių žibintus. Priekiniuose naudojamos lazerių, o gale – organinių šviesos diodų (OLED) technologijos, kurios leidžia ne tik sukurti įspūdingai atrodančius ir šviesos efektais išsiskiriančius žibintus, bet ir padidinti saugumą.

„BMW įrodo savo pasaulinę lyderystę tobulinant lazerinių žibintų technologiją. Koncernas jau gamina ir pirkėjams pristatė pirmuosius modelius su BMW „Laserlight“ lazeriniais žibintais – „BMW i8“ ir „BMW i3“, o CES parodoje su „BMW M4 Concept Iconic Lights“ modeliu atskleidė dar nematytą žibintų išvaizdą ir galimybes, kurios artimiausiu metu bus įgyvendintos serijinės gamybos modeliuose. Lazerinės ir OLED technologijos taps nauju žibintų evoliucijos etapu, o svarbiausia, kad jos žymiai pagerins matomumą vairuotojams važiuojant nakties metu“, – sakė BMW įgaliotosios atstovybės Lietuvoje „Krasta Auto“ generalinis direktorius Olegas Martyniuk.

Demonstracinio „BMW M4 Concept Iconic Lights“ modelio priekyje įrengti lazeriniai žibintai, kurie kelia šviesos spindulio nuotolio ir ryškumo standartų kartelę automobilių industrijoje. „BMW Laserlight“ žibintų spindulys siekia net 600 metrų. Tai – dukart toliau, nei įprastų automobilių žibintų.

BMW inžinieriai lempoje sugebėjo mėlyną lazerių šviesą paversti ryškiai balta, kuri primena natūralų dienos apšvietimą ir yra labai maloni akims. Be to, ši balta šviesa yra 10 kartų ryškesnė nei halogeninė, ksenoninė ar LED, tačiau nepaisant to sunaudoja 30 proc. mažiau energijos. BMW šiuose žibintuose taip pat naudoja „BMW Selective Beam“ funkciją, kuri užtikrina, kad ryškūs automobilio žibintai neakintų iš priekio atvažiuojančių ar lenkiamų/lenkiančių automobilių.

Lazeriniai žibintai gali būti integruoti su kitomis automobilinėmis sistemomis ir taip dar labiau padidinti saugumą bei komfortą. Pavyzdžiui, jie gali būti susieti su navigacijos sistema ir iš anksto apšviesti posūkį, o kryptiniu taškiniu spinduliu apšviesti už 100 metrų esantį gyvūną ar pėstįjį, kurį užfiksuoja infraraudonųjų spindulių kameros. „BMW M4 Concept Iconic Lights“ modelyje taip pat integruota naujoviška sistema „High Power Laser“, kuri vairuotojui svarbią informaciją projektuoja ant kelio priešais automobilį – tokiu būdu vairuotojas gali neatitraukti akių nuo kelio.

Galinėms lempoms gamintojas pritaikė OLED technologiją, kuri naudojama įvairiems ekranams – nuo mobiliųjų telefonų, iki televizorių. Pirmą kartą istorijoje ši technologija panaudota ir pačioms galinėms lempoms ir posūkio signalams.

OLED elementai patrauklūs tuo, kad yra itin ploni, vos 1,4 mm storio, o atskiri moduliai gali būti aktyvuojami atskirai. Tai leidžia sukurti naujo tipo šviesos efektus ir keisti juos važiuojant skirtingais vairavimo režimais. Pavyzdžiui, važiuojant „Sport“ režimu, BMW tipinės L formos šviesa gali tapti siauresne, „aštresne“ juostele.

„BMW M“ padalinys žada, kad netolimoje ateityje išleis serijinės gamybos modelį, kurio žibintuose bus panaudotos pademonstruotos OLED technologijos.

Parkuojami be pagalbos

Bavarų autopramonės milžinas pateikė ir kitų naujienų: automobilis ne tik pats save gali vairuoti, tačiau ir pats parkuotis – tai jis gali padaryti net per atstumą, kai komanda nusiunčiama per išmanųjį laikrodį.

Didieji automobilių gamintojai ne veltui skiria didelį dėmesį autonominiams automobiliams. Jų teigimu, tokie revoliuciniai sprendimai pakeis visuomenę. Kol kas kalbama, kad „utopinė visuomenė“ bus pasiekta 2026 metais, kai keliuose važinės tik autonominiai automobiliai.

Tik klausimas, kiek tai bus utopiška. Atsižvelgus į dabartinius gamintojų lūkesčius ir pasiektus rezultatus, kyla tik vienas klausimas – kada autonominiai automobiliai bus pradėti gaminti masiškai?

Autonominių automobilių ateitį įsivaizduoja ne tik „Mercedes-Benz“ ar BMW gamintojai, šią idėją palaiko „Nissan“, „General Motors“, „Ford Motor Co.“ ir nemažai kitų gamintojų, kurie yra sukūrę ne vieną prototipą.

„Google“ galima vadinti šios idėjos pradininkais, kurie save vairuojančius automobilius pradėjo testuoti dar 2009 metais. Skelbiama, kad autonominis „Google“ automobilis nuvažiavo daugiau nei 700 tūkst. mylių.

Autonimis „Mercedes-Benz“ panašus į prabangų pobūvį ant ratų.

Automobilį valdys per ekraną

Didžiausioje metų technologijų parodoje „Mercedes-Benz“ gamintojai pristatė F015 elektrinį koncepcinį automobilį, kuris vairuoja pats save. Keleiviai, esantys automobilyje, pro langą gali mėgautis išoriniu pasauliu.

„CES 2015“ vykstančioje parodoje Las Vegase „Mercedes-Benz Cars“ vadovas ir „Daimler AG“ valdybos pirmininkas Dieteris Zetsche teigė, kad autonominiai automobiliai ateityje pakeis dabartinius standartus, tačiau kol kas save vairuojančių automobilių potencialas dar neatskleistas.

Koncepcinis F015 modelis dar vadinamas kapsule – jo ilgis perkopia 5 m, o aukštis siekia kiek daugiau nei 1,5 m. Priekyje automobilis išsiskiria masyviu priekiniu stiklu, kuris tęsiasi per visą stogą.

Dideli 26 colių ratlankiai „nustumti“ kuo toliau į automobilio kampus, kad keleiviams būtų kuo daugiau vietos. Keleiviams sukurtos sėdynės, kurios pasisuka 30 laipsnių kampu kaskart, kai atidaromos durys.

Skelbiama, jog automobilio salone viskas valdoma lietimui jautriu ekranu, taip pat automobilis reaguoja į žmogaus ir net į akies judesius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"