TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

"Brawn GP" triumfas: pelenai virto auksu

2009 11 04 0:00
"Honda" sumokėjo R.Brawnui (kairėje), kad tik šis prisiimtų atsakomybę už autsaiderę, o šįmet ji tapo čempione.
AFP/Scanpix nuotrauka

Prieš pirmąsias 2009 metų "Formulės-1" sezono lenktynes mažai kas abejojo, kad šįmet dėl titulo susikaus britas ir brazilas, tačiau sensacija tapo šių žmonių pavardės - Jensonas Buttonas ir Rubensas Barrichello.

Gilias šaknis automobilių sporte įleidusių komandų atstovai Lewisas Hamiltonas ir Felipe Massa, pernai iki paskutinio etapo varžęsi dėl titulo, šią kovą stebėjo iš pagarbaus atstumo. Legendinių ekipų, išauginusių ne vieną čempioną, lenktynininkai nesugebėjo prilygti duetui, kurio likimas prieš keletą mėnesių kabėjo ant plauko. Tik šį pavasarį "Honda F1" ekipą nusipirkęs Rossas Brawnas pervadino ją savo vardu ir per neįtikimai trumpą laiką nuo išnykimo ribos pakėlė į lyderių olimpą.

Krizės grimasa.

Pasaulinei ekonomikos krizei užgriuvus automobilių gamintojus, koncernas "Honda" gruodį netikėtai pranešė nusprendęs pasitraukti iš "Formulės-1". Japonijos automobilių gamintojas tuomet net negalėjo pasakyti, ar "Honda F1" ekipą bandys parduoti, ar ji bus išformuota.

Patys "Honda F1" vadovai pirmą kartą išgirdo apie koncerno sprendimą pasitraukti iš sporto tik gruodį. "Honda F1" ekipos vadovu dirbęs R.Brawnas prisiminė, kad kartu su vykdomuoju direktoriumi Nicku Fry'umi tuomet vyko į susitikimą su "Hondos" automobilių sporto padalinio vadovu Hiroshi Oshima tikėdamiesi aptarti sąnaudų mažinimo galimybes, tačiau naujiena apie gamintojo pasitraukimą juos šokiravo. Taip pat netikėtai ši žinia pasiekė ir ekipos lenktynininkus J.Buttoną ir R.Barrichello, o netrukus apskriejo visą pasaulį. R.Brawnas prisiminė, kad itin daug palaikymo sulaukė iš "Formulės-1" komercinių teisių savininko Bernie Ecclestone'o, nes jis jokiu būdu nenorėjo netekti dviejų bolidų rikiuotėje. "Honda" taip pat nenorėjo teršti gero vardo netikėtai atleisdama šimtus aukščiausio lygio specialistų, taigi buvo nuspręsta, kad ekipa ruošis sezonui ir kartu ieškos naujo savininko. Artėjant sezono pradžiai pirkėjas ekipai atsirado arčiau, nei buvo galima pamanyti, - ją įsigyti nusprendė pats komandos vadovas R.Brawnas.

R.Brawno dėlionė

Patyręs "Formulės-1" specialistas, buvęs "Ferrari" ir "Benneton" ekipų vadovas R.Brawnas nesuklydo investavęs į gerai finansuotą, bet prastus rezultatus demonstravusią ekipą. Pagal "F-1" dėsnius nesunku nuspėti, kad pergalingasis "Brawn GP" bolidas buvo pradėtas kurti dar 2008 metais, kai pinigų srautai nepertraukiamai tekėjo iš "Hondos" kišenės. "Honda F1" 2008 metų biudžetas buvo ketvirtas pagal dydį rikiuotėje - 398,1 mln. JAV dolerių (apie 923 mln. litų). Pagal "Formulės-1" dėsnius didžioji dalis šios protu sunkiai suvokiamos sumos buvo skirta 2009 metų sezono bolidui kurti. Nors tikslios "Hondos" ir R.Brawno sutarties detalės neskelbiamos, galima numanyti, kad verslininkas komandą įsigijo pusvelčiui. Naujajai "Brawn GP" ekipai "Honda" skyrė papildomus 200 mln. JAV dolerių jau pasirašius sutartį, kad joje būtų išlaikytos darbo vietos, o reikalui esant užtektų lėšų išeitinėms kompensacijoms sumokėti, nes šviesia ekipos ateitimi tikėjo vienetai.

Pelnyta sėkmė

Formaliai "Brawn GP" buvo suformuota tik tada, kai buvo metas krautis daiktus į Australiją, bet jau per pirmąsias sezono varžybas ekipa pribloškė net didžiausius optimistus.

Nepaisant daug žadančių žiemos bandymų rezultatų, prieš pirmąsias lenktynes Australijoje "Brawn GP" šansai buvo vertinami ne geriau nei vidutiniokės. Lažybų punktuose Lietuvoje pastačiusieji dešimt litų už J.Buttono pergalę galėjo laimėti 200 litų, panašios lažybų sąlygos buvo ir visame pasaulyje. Suprantama, kad tokia galimybe pasinaudojo ne visi, bet surizikavusieji neklydo - britas pirmosiose lenktynėse startavo iš pirmosios pozicijos ir ją išlaikė iki pat finišo, o antrąją vietą užėmė R.Barrichello. Kad toks rezultatas nebuvo akla sėkmė, "Brawn GP" po savaitės įrodė Malaizijoje. Regioną staiga užklupusi atogrąžų liūtis privertė organizatorius sustabdyti lenktynes joms vos įpusėjus, taigi lenktynininkai gavo vos pusę taškų, kurie jiems turėtų priklausyti įveikus visą distanciją. Baltą juodai ir geltonai dekoruotą bolidą be rėmėjų logotipų vairuojantis J.Buttonas antrą kartą iš eilės tapo lenktynių nugalėtoju, kaip ir dar keturis kartus iš eilės su pertrauka Kinijoje, kai jam teko trečiasis apdovanojimų pakylos laiptelis. Vėliau dar dvi pergales susišlavė R.Barrichello.

Techninis pranašumas

Specialistai tikėjosi, kad prie kardinaliai pasikeitusių bolidų konstrukcijos taisyklių geriausiai prisitaikys ne vieną permainą išgyvenusios "Ferrari" ir "McLaren" ekipos, o joms pasipriešinti galės nebent prabangių automobilių gamintojo finansuojama "BMW-Sauber", tačiau naudingiausią spragą taisyklėse rado "Brawn GP". Ekipa savo bolide sumontavo dvigubą difuzorių, kuris, specialistų manymu, suteikė bolidams 0,4-0,6 sekundės pranašumą kiekviename rate. Sezono pradžioje varžovai buvo pateikę apeliacijas, prašančias uždrausti tokių difuzorių naudojimą, tačiau Tarptautinė automobilių federacija išaiškino, kad ši konstrukcija neprieštarauja taisyklėms, todėl netrukus detalę nukopijavo visos ekipos.

Galbūt dėl to "Brawn GP" dominavimas antroje sezono pusėje sumažėjo ir rimta pretendente į čempionų titulus tapo "Red Bull", tačiau šiai ekipai nepavyko ištrinti solidaus naujos ekipos pranašumo.

"Formulė-1" yra nenuspėjamas sportas. Atletai treniruojasi daugelį metų ir po žingsnelį siekia geidžiamo rezultato, o automobilių sporte viskas gali apvirsti per akimirką. "Brawn GP" komandos, kurios dėl katastrofiškų rezultatų atsisakė koncernas "Honda", pakilimas iš gilaus dugno į pačią viršūnę yra neginčijamas įrodymas, kad "Formulėje-1" gali įvykti bet kas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"