TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Briuselis gaivina reeksportuotojų viltį

2013 07 15 8:13
Kiekvienais metais per Lietuvą į Rusiją yra reeksportuojami keli šimtai tūkstančių naudotų automobilių.  Autonews.ru nuotrauka

Europos Sąjunga Pasaulio prekybos organizacijoje (PPO) inicijavo pirmąjį prekybinį ginčą su Maskva. Organizacijos būstinėje Ženevos (Šveicarija) mieste atsidūrė skundas dėl Rusijos taikomo utilizacijos mokesčio automobiliams.

Rusija utilizacijos mokestį įvedė 2012 metų rugsėjį, vos įstojusi į PPO. Rusai net nebandė slėpti, jog naujas mokestis pakeitė senąjį muito mokestį, kurį palengva atšaukti kaimynų šalis įsipareigojo stodama į Pasaulio prekybos organizaciją.

Europos Sąjungą (ES) jau daugiau nei metus erzina rusų gudrybė. Rusijai buvo duotas terminas iki 2013 metų liepos 1 dienos atšaukti naująjį mokestį, tačiau Briuselio reikalavimą rusai praleido pro ausis.

Bendrijai pradėjus ginčo procedūrą, abi šalys turės per 60 dienų suderinti pozicijas. Jei nebus pasiektas susitarimas, ES galės prašyti PPO skelbti savo sprendimą. Tai pirmas tokio pobūdžio ginčas, kai praėjusių metų rugpjūtį Rusija įstojo į organizaciją.

Galutinis sprendimas bus svarbus ir Lietuvos naudotų automobilių reeksportuotojams.

Mokestis diskriminuoja

Briuselis įsitikinęs, kad Maskvos taikomi mokesčiai yra diskriminaciniai ir labiausiai kenkia ES teritorijoje gaminamų naujų automobilių eksportui į Rusiją. Tai rodo ir naujausi statistika – Rusijos federalinės muitinės tarnybos duomenimis, 2013 metų sausį-gegužę, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, lengvųjų keleivinių automobilių eksportas į gretimą šalį smuko net 12,5 procento.

Įvežamų automobilių utilizacijos mokesčiai prasideda nuo 420 eurų (1449 litų) ir kyla atsižvelgiant į įvežamos mašinos dydį, senumą. Labai seniems automobiliams gali būti taikomas net 70 tūkst. litų siekiantis mokestis. Rusija, gindama savo poziciją, aiškina, kad mokesčiai renkami aplinkai tausoti – esą greitai reikės utilizuoti vis daugiau senstančių transporto priemonių. Maskva pabrėžia, kad daugiau kaip pusė šalies keliais važinėjančių automobilių yra dešimties metų ar senesni.

Lietuva negamina lengvųjų automobilių, o tiktai reeksportuoja naudotus. Šiemet per pirmus penkis mėnesius į Rusiją buvo reeksportuota naudotų automobilių už 227 mln., pernai per tą patį laiką - už 208,5 mln. litų. Pagrindo nerimauti lyg ir nėra – buvo fiksuotas 8,2 proc. reeksporto augimas.

Briuselio akcijos nauda

Norint prieš akis turėti realesnį vaizdą, reikėtų lyginti praėjusių ir šių metų antrųjų pusmečių reeksporto iš Lietuvos rezultatus, nes Rusija utilizacijos mokestį įvedė antrojoje 2012 metų pusėje. Rinkos ekspertai jau dabar prognozuoja, jog galima laukti kritimo.

Pavyzdžiui, Valentinas Naujanis, Kauno automobilių turgų administruojančios bendrovės „Varanas“ vadovas, dienraščiui LŽ tvirtino, kad kitokio rezultato sunku tikėtis. „Nors Rusija įstojo į PPO, tačiau įvestas utilizacijos mokestis ne tik nesumažino muito mokesčio, bet ir, mūsų skaičiavimais, vidutiniškai padidino automobilių kainas kokiais 200 JAV dolerių (maždaug 530 litų). Stodami į PPO rusai įsipareigojo iki 2019 metų palengva sumažinti muitų mokesčius - iki jie sieks 12-13 proc. realios automobilio kainos. Praėjus metams, kai Rusija įstojo į PPO, muitai jau turėjo būti kritę maždaug 20 proc., ir tas kritimas Lietuvos verslininkams būtų buvęs labai gaivus“, - pasakojo verslininkas.

Jis sakė, kad jei Briuselis pasiektų pergalę ginče su Rusija, labai pagerėtų ir Lietuvos naudotų automobilių reeksportuotojų padėtis.

Vis dėlto Rusijos spauda atkreipė dėmesį, kad jeigu per du mėnesius nebus taikiai suderintos ES ir Rusijos pozicijos dėl utilizacijos mokesčio atšaukimo ir prasidės ginčai, procesas gali užtrukti net iki 5 metų.

Lietuvos prekyba su Rusija, naudoti automobiliai, I pusmetis (mln. Lt)

2007 m. 287

2008 m. 261

2009 m. 17

2010 m. 38

2011 m. 97

2012 m. 259

2012 m. 1-5 mėn. 208,5

2013 m. 1-5 mėn. 227

Šaltinis: vz.lt, Statistikos departamentas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"