TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Buvusią V. Antonovo svajonę gelbės amerikiečiai

2015 08 04 6:00
2009 metais Ženevos (Šveicarija) tarptautinėje automobilių parodoje pristatytas išskirtinio dizaino "Spyker C8 Aileron" vėliau netgi buvo vadinamas "lietuviškuoju bolidu". LŽ archyvo nuotraukos

Išskirtinių sportinių automobilių „Spyker“ gamintojos „Swedish Automobile“ vadovas Victoras Mulleris paskelbė, kad jo vadovaujama bendrovė jau greitai atgims kaip elektra varomų bolidų gamintoja.

Pasak V.Mullerio, elektriniai bolidai ir toliau bus vadinami „Spyker“. Pernai bankrutavusią „Swedish Automobile“ sutiko gelbėti Amerikos Oregono valstijoje veikianti elektrinių lėktuvų gamintoja „Volta Volare“. Tokį sprendimą amerikiečiai priėmė, kai „Swedish Automobile“ laimėjo teismo procesą su neįvardytu kreditoriumi, kuris nesutiko, kad suradusiai pinigų ir investuotoją bendrovei būtų panaikintas moratoriumas atlikinėti finansines operacijas. Šiuo metu „Swedish Automobile“ įvairiems kreditoriams yra skolinga apie 49 mln. JAV dolerių.

"Spyker" Lietuvos indėlininkų pinigais žadėjęs gelbėti Vladimiras Antonovas šiandien slapstosi nuo teisėsaugos.

Tiesa, „Volta Volare“ olandams leis gaminti tiktai sportinius elektromobilius, nors anksčiau „Spyker“ buvo varomi benzininių variklių. Nuo 1999 metų, kai V.Mulleris įkūrė „Spyker Cars“, iš viso gamykloje nuo konvejerių nuriedėjo 290 išskirtinių sportinių automobilių. Su finansinėmis problemomis bendrovė susidūrė praėjusio dešimtmečio pabaigoje. Tada ją gelbėti buvo pasišovęs ir pagrindinis Lietuvoje veikusio banko „Snoras“ akcininkas Vladimiras Antonovas. 2011 metų viduryje jis jau prisistatinėjo kaip „Spyker Cars“, kuri anuomet dar buvo ir pagrindinė Švedijos automobilių gamintojos SAAB akcininkė, savininkas. Iš tiesų V. Antonovas geriausiu atveju valdė tik nedidelę gamintojo akcijų dalį.

Buvusio pagrindinio „Snoro“ savininko planams sutrukdė olandų ir švedų politikai, kurie, atrodo, turėjo informacijos, kad pagrindinis verslininko iš Rusijos tikslas buvo ne tobulinti „Spyker“, o naujausios SAAB technologijos. Ši Švedijos kompanija, be viso kito, kartu su Amerikos „General Motors“ gamina ir lėktuvus, prikimštus paslapčių. Todėl „Spyker Cars“ paskubomis buvo pervadinta į „Swedish Automobile“ ir už 32 mln. eurų parduota Olandijoje registruotam amerikiečių investiciniam fondui “North Street Capital“. Didžioji dalis šios sumos buvo atiduota kaip skola sportinių mašinų detalių tiekėjai bendrovei „Tenaci“, dėl to prieš ketverius metus atnaujinti „Spyker“ gamybos nepavyko.

Tuo metu, kai buvusią V.Antonovo svajonę paskelbė gelbėsiantis „Volta Voltare“, buvęs „Snoro“ savininkas kartu su verslo partneriu Raimondu Baranausku nuo Lietuvos teisėsaugos slapstosi Rusijoje. Jie įtariami iššvaistę 490 mln. eurų vertės Lietuvoje veikusio banko turto.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"