TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Čiuožimo pamokos vairuotojams vėluoja

2014 12 10 6:00
Dėl vėluojančios autodromų statybos „95 kodo“ kursų profesionaliems vairuotojams pradžia nukelta iki 2015 metų liepos.  Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Prieš kelias savaites sostinėje įvykusi masinė avarija, kurią sukėlė į eismo spūstį įsirėžęs vilkikas, priminė, kokiu pavojingu monstru gali virsti nevaldoma sunkiasvorė mašina. Prie avarijos, kurios metu nukentėjo 7 žmonės ir 24 transporto priemonės, masto neabejotinai prisidėjo ir slidi kelio danga – vilkikas čiuožė daugiau nei 300 metrų.

Transporto įmonių vadovai mėgsta pagraudenti dėl profesionalių vairuotojų trūkumo, tačiau vilkikų vairuotojų įgūdžių lavinimui dėmesio skirti nesiveržia. Atsižvelgdama į profesionalių vairuotojų rengimo spragas, Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM) dar 2011 metais palaimino keturių transporto ir logistikos sektoriaus praktinio mokymo centrų projektą, kuriam skyrė 66 mln. litų Europos Sąjungos lėšų.

Asfaltuos pavasarį

Pinigai skirti specialioms vairavimo aikštelėms įrengti bei naujesniems sunkvežimiams, logistikoje naudojamiems keltuvams ir kitoms priemonėms įsigyti. Svarbiausia modernių autodromų dalis – asfaltuotos dinaminės zonos su nuolatinio slydimo trasomis ir U formos nuokalnės su posūkiu nuokalnės pabaigoje bei drėkinama danga, kad būtų sudaryta šlapios dangos imitacija.

Lygiagrečiai su įrengiamomis aikštelėmis nuo 2014 metų rudens turėjo prasidėti ir „95 kodo“ kursai, privalomi visiems krovinius komerciniais tikslais vežantiems vairuotojams. Apie tokių kursų baigimą bylotų penkerius metus galiosiantis įrašas vairuotojo pažymėjimuose. Po penkerių metų kvalifikacijos kėlimo kursus sunkvežimių vairuotojams teks vėl pakartoti.

Tačiau dėl Vilniuje ir Šiauliuose įstrigusių autodromų statybų „95 kodo“ kursų organizavimas atidėtas bent iki kitų metų liepos.

„Žiema pristabdė darbus, nes kad išlietume specialią dangą, reikia palankių oro sąlygų. Jei nebus gamtinių kataklizmų ir šalčiai pavasarį neužsitęs, darbus ketiname baigti iki gegužės pabaigos. Tai didelis projektas, todėl statybas pristabdė įvairūs niuansai. Tačiau šiuo metu visus klausimus esame išsprendę, viešųjų pirkimų konkursą pavyko civilizuotai surengti, tad esminių kliūčių nėra. Tereikia baigti statyti pastatą ir išasfaltuoti paruoštas trasas. Žiemą asfaltuoti negalime, teks laukti pavasario“, - paaiškino Šiaulių darbo rinkos mokymo centro (DRMC) Plėtros skyriaus vadovas Audrius Adomaitis.

Pristabdė teismas

Pagal planą statybas laiku, dar šių metų pradžioje, baigė tik Panevėžio DRMC. Šiuo metu statybos jau baigtos ir uostamiestyje, o lėčiausiai autodromo statyba vykdoma Vilniuje, kur transporto ir logistikos sektoriaus praktinio mokymo centro projektas patikėtas Bukiškių žemės ūkio mokyklai. Čia realių darbų pradžią įklampino bylinėjimasis su viešųjų pirkimų konkursą pralaimėjusia bendrove „Lemminkainen Lietuva“.

Konkurso laimėtoja tapusi bendrovė „Akordas 1“ įsipareigojo autodromą įrengti už mažiausią kainą – 6,7 mln. litų. Tuo metu konkurentai savo paslaugas įvertino 11,2 mln. litų. Nors projekte tokia didelė suma apskritai nėra numatyta, „Lemminkainen Lietuva“ kreipėsi į teismą, šis tik šios vasaros pabaigoje priėmė Bukiškių žemės ūkio mokyklai ir „Akord 1“ palankų sprendimą. Tad tik po jo prasidėjo realūs autodromo statybų darbai.

„Užtruko teismas, statybos leidimo gavimas, tačiau pagaliau šios procedūros baigtos. Esame įsipareigoję autodromą pastatyti iki kitų metų rugpjūčio pabaigos. Tikimės, kad statybos klostysis sėkmingai ir projekto užbaigimo nebeteks atidėti. Šiemet spėjome atlikti visus reikalingus žemės darbus, o atėjus pavasariui imsimės statybų“, - kalbėjo laikinai direktoriaus pareigas einanti Bukiškių žemės ūkio mokyklos pavaduotoja ugdymui Laimutė Baronienė.

Bukiškių žemės ūkio mokykla projektą įgyvendina kartu su Vilniaus Jeruzalės DRMC. Trasose, pasak L. Baronienės, savo įgūdžius ekstremaliomis vairavimo sąlygomis lavins ne tik tolimųjų reisų vilkikų vairuotojai. Mat galimybė įgyti B ir C kategorijų vairuotojo pažymėjimą sudaryta ir kitų specialybių mokiniams – būsimiems automechanikams ir technikos priežiūros verslo darbuotojams.

„Tarptautinių vežimų vairuotojų ekspeditorių kursą pirmąkart surinkome tik šiemet, jį baigs 25 mokiniai. Specialybė galėtų būti ir paklausesnė, tačiau tik pirmi metai, turime kur patobulėti. Neabejoju, kad įrengę modernų autodromą turėsime kuo didžiuotis ir kartu pritraukti daugiau mokinių“, - įsitikinusi pašnekovė.

Projekte numatyta, kad autodromai turės suteikti prieigą prie trasų ne tik DRMC mokiniams, bet ir transporto įmonėms, vairavimo mokykloms. Tiesa, bent penkerius metus autodromus privalės administruoti patys juos įrengusieji.

Eksploatacija nepigi

„Autodromas yra visiškai baigtas, valstybinė komisija svečiuose jau apsilankė, beliko sulaukti oficialios Registrų centro pažymos“, - pasidžiaugė Klaipėdos profesinio mokymo ir reabilitacijos centro direktoriaus pavaduotojas Rolandas Kirkilis. Klaipėdiečiai po kolegų iš Panevėžio yra antri, kurie, nors ir šiek tiek vėluodami, dar šiemet sugebėjo užbaigti projektą.

R. Kirkilis tikino, kad pavasarį, kai trasos bus pradėtos eksploatuoti, bus siekiama išnaudoti jas kuo efektyviau. Ekstremalaus vairavimo slidžia trasa mokysis visi centro mokiniai, taip pat naudotis trasomis bus siūloma kitiems to pageidaujantiems. Kiek vairavimo mokyklų ir transporto įmonių susidomės šia galimybe, kol kas neaišku. Prieiga jiems bus suteikiama ne už dyką.

„Trasų eksploatacija yra brangi, vien pats modulis kainuoja apie milijoną eurų. Finansininkai apskaičiuos, koks trasos atsipirkimo laikas, naudojimo išlaidos. Tai įvertinę nustatysime ir trasos nuomos kainas. Specialios dangos taip pat dėvisi, todėl reikia numatyti, kad jas po kiek laiko teks atnaujinti. Sprendžiant iš analogiškų pavyzdžių Austrijoje ar Latvijoje, trasos gali būti patvarios dešimt ar daugiau metų. Pradinis dangos įrengimas kainuoja nepalyginti brangiau nei vėliau atnaujinimas. Atnaujinant pakanka susidėvėjusias trasos dalis pašlifuoti ir iš naujo užtepti vieną slydimo dangos sluoksnį“, - aiškino R. Kirkilis.

Anot Šiaulių DRMC Vairuotojų mokymo skyriaus vadovės Jolitos Paulauskienės, visi sąmoningi transporto įmonių vadovai turėtų siekti, kad vairuotojai profesionaliai gebėtų valdyti sunkvežimius važiuodami slidžia trasa.

„Tokius ekstremalaus vairavimo įgūdžius profesionalams (ir ne tik jiems) kur kas geriau įgyti autodrome nei realiomis eismo sąlygomis. Kol autodromas nėra įrengtas, iš anksto nereklamuojame paslaugų, tačiau susidomėjimą jaučiame, sulaukiame klausimų iš transporto įmonių vadovų. Kiek tiksliai kainuos galimybė naudotis trasomis, šiuo metu negaliu pasakyti. Tos įmonės, kurios norės naudotis, žinoma, turės prisidėti ir prie eksploatacijos išlaidų padengimo“, - pažymėjo J. Paulauskienė.

Dėl papildomų išlaidų galbūt sunerimę kai kurie vairavimo mokyklų atstovai jau suskubo viešai pareikšti, kad ekstremalaus vairavimo pamokos tokiose aikštelėse pagal europinio „95 kodo“ mokymų reikalavimus nėra privalomos. Mokyti vairavimo važiuojant slidžia kelio danga subtilybių natūraliomis sąlygomis neva galima žiemą. Tiesa, realiomis eismo sąlygomis pamokos ne visada gali baigtis sėkmingai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"