TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Cunamis smogė transporto gigantams

2011 03 16 0:00
Japonijos automobilių pramonei atsigauti po stichijos šėlsmo bus sunkiau, nei atstatyti sugriautus fabrikus.
AFP/Scanpix nuotrauka

Galingas žemės drebėjimas visiškai pakeitė Japonijos veidą ir sudavė smūgį visame pasaulyje žinomiems japoniškų automobilių gamintojams. Be to, aiškėja nuo cunamio nukentėjusių naudotų mašinų likimas.

Stichija Japonijoje neabejotinai atsilieps viso pasaulio ekonomikai. Baiminamasi, kad dėl žemės drebėjimo ir cunamio japoniškų automobilių gamintojai dar ilgai jaus tragedijos padarinius, o jos atgarsiai pasieks ir daugelio pasaulio valstybių vairuotojus.

Prarastas ryšys

Japonijos šiaurės rytų pakrantę nušlavusi cunamio banga neaplenkė Sendajaus miesto, kuriame didžiausia Japonijos automobilių gamintoja "Toyota" neseniai atidarė naują gamyklą. Netoli to paties regiono, maždaug 400 kilometrų į šiaurę nuo Tokijo, buvo užfiksuotas ir žemės drebėjimo epicentras. Oficialūs gamintojo atstovai neatskleidė informacijos apie gamyklos likimą, bet vietinė transporto naujienų agentūra išsiaiškino, kad gamykla uždaryta. Trūkinėjančiu telefono ryšiu "Toyotos" atstovas žurnalistams tvirtino, kad įmonės vadovams nepavyksta susisiekti su gamykloje dirbančiais žmonėmis.

Per televiziją rodytuose įrašuose matyti, kad Sendajaus oro uostas visiškai nušluotas nuo žemės paviršiaus, tačiau automobilių "Toyota" gamykla pastatyta aukščiau kalnuose, taigi greičiausiai išvengė cunamio bangos. Bet dėl sutrikdytų ryšio linijų ir nutrūkusio elektros tiekimo reali padėtis gamykloje neaiški. Tik vienas iš gamyklos tiekėjų neoficialiai pasakojo, kad fabrikas apgriautas.

Pritrūks automobilių

Kitas stambus automobilių gamintojas "Nissan" taip pat neišvengė stichijos ir uždarė penkis fabrikus. Oficialiame jų pranešime buvo teigiama, kad visi pastatai saugūs ir darbuotojai nenukentėjo. Jei tai tiesa, "Nissan" turėtų būti laimingiausi iš visų automobilių gamintojų. Bet gali būti, kad gamintojas tiesiog nepraneša visos tiesos. Kyodo žinių agentūros teigimu, vietiniame "Nissan" fabrike buvo pastebėtas gaisras. Taip pat tame regione sustabdyta automobilių "Toyota" gamykla ir trys detalių fabrikai, Mijagio apskrityje uždaryta bendra "Toyota" ir "Panasonic" gamykla, kurianti baterijas elektriniams automobiliams.

"Subaru" automobilius gaminanti "Fuji Heavy Industries" sustabdė aštuonių iš dešimties gamyklų veiklą, nors apie žalą tyli.

Apie skaudžiausias stichijos pasekmes praneša "Honda". Šio gamintojo fabrike Točigio mieste įgriuvus luboms žuvo du darbuotojai, sužeistųjų skaičiaus nepranešama. Tame pačiame mieste įsteigtame "Honda" mokslinių tyrimų centre žuvo dar vienas žmogus, kai įgriuvo valgyklos siena. Griuvus daliai variklių ir greičių dėžių gamyklos buvo sužeista apie 30 darbuotojų. Bet tai tik preliminarūs ir oficialūs duomenys apie tikrai patvirtintas aukas, taigi jų skaičius laikui bėgant dar gali padidėti. "Honda" nedelsdama uždarė fabriką bei gamyklas Sajamoje ir Hamamatsu.

Akivaizdu, kad žemės drebėjimo ir cunamio pasekmės Japonijos automobilių pramonę veiks ilgiau, nei užtruks atstatyti gamyklų griuvėsius. Jau dabar akivaizdu, kad didėjant lengvųjų automobilių paklausai Japonija negalės jos taip sparčiai patenkinti ir rinką gali užpildyti kiti kylantys automobilių gamintojai.

Skenduolių desantas

Beveik neabejojama, kad po Japoniją nusiaubusio cunamio tūkstančiai ten skendusių automobilių bus parduoti į kitas šalis. Rusijos specialistai jau išreiškė susirūpinimą, kad stichinės nelaimės metu paskandintos japonų mašinos netrukus atsidurs jų keliuose. Manoma, kad pirmoji skenduolių banga tam tikras pasaulio valstybes užplūs iš karto, kai Japonijoje pradės veikti specialūs naudotų mašinų pardavimo aukcionai. Specialistų teigimu, pirmiausia skendę automobiliai pateks į Indijos, Kinijos ir Rusijos rinkas. Be to, naudotų automobilių perpardavinėtojai tikisi, kad cunamio padariniai sumažins japoniškų mašinų kainas, kurios iki tragedijos buvo gerokai užkeltos.

Nors yra pavojus įsigyti defektuotą skendusį automobilį, rusų vairuotojai portalo Drom.ru surengtoje apklausoje teigė, kad mielai sutiktų pirkti tokius automobilius, jeigu jų kaina būtų sumažinta 50 procentų. Pirkėjų negąsdina faktas, kad nusipirkus net ir apynaujį skendusį automobilį kyla didelė rizika, kad net po remonto gali streikuoti jo elektroninės sistemos, sumažėti variklio galia, greičiau surūdyti kėbulas.

Į Lietuvą nepateks

Tikimybė, kad Japonijoje skendę automobiliai pasieks ir Lietuvą, nedidelė. Bent taip LŽ teigė bendrovės "Varanas" direktorius Valentinas Naujanis. Pašnekovo nuomone, Japonijos keliuose daugiausia zuja Europos rinkai nepritaikytos mašinos, todėl esą į mūsų kraštą devėtų automobilių perpardavinėtojai jų gabenti neturėtų. "Ten šiek tiek kitokie modeliai. Jie nepritaikyti lietuviams, todėl vargu ar kas nors ryšis vežti mums skendusias mašinas. Tačiau sutinku, kad tokia grėsmė kyla Rusijos ar Kinijos rinkoms", - teigė V.Naujanis.

Kauno automobilių turgų valdančios bendrovės vadovas LŽ tikino kol kas nesulaukęs jokių siūlymų pigiau įsigyti skendusių automobilių. Anot jo, priešingai - kai kurie partneriai Japonijoje lietuviams suskubo pranešti, kad šių užsakytos mašinos yra saugios ir nuo stichijos nenukentėjo.

Skendę automobiliai naudotų mašinų rinkoje mūsų krašte - ne naujovė. Tokios transporto priemonės ne sykį buvo gabenamos į Lietuvą ir iš Jungtinių Amerikos Valstijų, ir iš potvynio nusiaubtos Europos. Tačiau specialistai įspėja - mažai apie naudotų transporto priemonių pardavimo peripetijas žinantys pirkėjai, susigundę pigiau nusipirkti skendusią mašiną, rizikuoja įsigyti ne išsvajotą automobilį, bet problemų naštą. Mat automobiliai, "ragavę" vandens, beveik visada turės defektų ir niekada nevažiuos taip, kaip važiavo anksčiau.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"