TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

D.Coulthardas: "F-1 - lyg keliaujantis cirkas"

2010 09 08 0:00
D.Coulthardas nebeprimena pašėlusio jaunuolio - baigęs lenktyniauti jis sukūrė šeimą.
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Vienas žymiausių pastarojo dešimtmečio "Formulės-1" (F-1) lenktynininkų Davidas Coulthardas viešėdamas Vilniuje "Lietuvos žinioms" papasakojo apie savo karjerą F-1 čempionatuose, prisiminė lemtingus gyvenimo posūkius ir leido pažvelgti į kruopščiai slepiamą aukščiausio lygio automobilių sporto virtuvę.

39 metų sportininkas profesionalaus F-1 lenktynininko karjerą baigė 2008-aisiais, bet šalmo ant vinies kol kas nepakabino. D.Coulthardas dar nepasirengęs prisidėti prie savo buvusių kolegų ir mėgautis pensininko gyvenimu. Jis keliauja po pasaulį, demonstruoja F-1 bolidą, o šįmet startavo ir prestižiniame Vokietijos kėbulinių automobilių lenktynių čempionate (DTM).

Pasaulinė garsenybė iš kaimo.

Automobilių sporto karaliene tituluojamai F-1 D.Coulthardas atidavė 15 savo gyvenimo metų. Jis, kaip ir dauguma garsių lenktynininkų, pirmąjį varžybų jaudulį pajuto lenktyniaudamas kartu. Vėliau dalyvavo žemesnės klasės bolidų lenktynėse, o sulaukęs 23 metų įžengė į F-1 pasaulį.

D.Coulthardui tai buvo lyg naujo gyvenimo pradžia, bet jos aplinkybės šiek tiek temdė pakilią nuotaiką. Mat jaunasis sportininkas "Williams" ekipoje pakeitė žuvusį legendinį lenktynininką Ayrtoną Senną. Tačiau pilotas pripažino, kad iš tiesų niekada nesijautė jį pakeitęs - kai kurių asmenybių tiesiog neįmanoma pakeisti.

Vėliau per lenktynes D.Coulthardas ir pats ne kartą buvo susidūręs akis į akį su mirtimi. Neskaičiuojant daugybės avarijų, kurios baigėsi laimingai dėl tvirtų bolido konstrukcijų, sportininko gyvenimas vos nenutrūko per lėktuvo katastrofą. 2000 metais jis, laimėjęs lenktynes Didžiojoje Britanijoje, skrido į Prancūziją, bet nedidelio orlaivio variklis ėmė gesti ir pilotai nusprendė leistis Lione. Tačiau avarinis nusileidimas buvo nesėkmingas. Lėktuvui atsitrenkus į žemę abu pilotai žuvo, o D.Coulthardas, jo tuometė mergina ir treneris patyrė įvairių sužalojimų. Nepaisydamas nelaimės sportininkas po penkių dienų vėl dalyvavo lenktynėse ir pelnė prizinę vietą.

D.Coulthardo gyvenime netrūko epizodų, primenančių kino filmą. Iš mažo Škotijos kaimelio kilęs vaikinas greitai tapo žinomas ne tik dėl gerų rezultatų F-1 čempionatuose, bet ir dėl nevaržomo gyvenimo būdo. Triukšmingi vakarėliai ir dailios merginos buvo jo kasdienybė. Tačiau dabar D.Coulthardas tikina, kad visa tai liko praeityje. Šeimos laimę jis rado su žurnaliste Karen Minier. Pora turi dvejų metų sūnų Daytoną.

Apie 13 pergalių ir pagarbą technikai

246 lenktynėse startavęs, 13 iš jų laimėjęs D.Coulthardas niekada netapo F-1 čempionu, bet nuolat varžydavosi su lyderiais. Didžiausias sportininko laimėjimas - antroji vieta F-1 čempionate 2001 metais, o trečiąją jis buvo užėmęs net keturis kartus.

Daugybę metų F-1 pasaulyje praleidęs D.Coulthardas LŽ atskleidė automobilių sporto subtilybes, svarbiausius ir nematomus akcentus bei specialisto akimis įvertino šiuolaikines F-1 varžybas.

- Kaip jaučiatės lankydamasis Lietuvoje?

- Labai džiaugiuosi galėdamas čia būti. Jūsų šalis gana maža, bet žmonės itin entuziastingai vertina automobilių sportą. Mane tai nustebino.

- Dalyvavote įvairiose lenktynėse ir čempionatuose. Kokio tipo automobilį sunkiausia valdyti?

- Man sunkiau vairuoti kėbulinę mašiną negu F-1 bolidą. Matyt, taip yra todėl, kad visa mano karjera buvo sutelkta į vienviečių automobilių lenktynes. Bolide vairuotojas sėdi per vidurį, mato ratus, viskas sumontuota aplink jį. O kėbulinis lenktyninis automobilis yra sukurtas gatvei skirtos mašinos pagrindu. Reikia sėdėti šone, nematai ratų. Ir pati mašina daug sunkesnė. Jų valdymas taip pat skirtingas - kaip lengvo sportiško automobilio ir visureigio. Kai žmogus vairuoja didelį visureigį, jo judesiai būna tarsi sukaustyti - negali sukinėtis taip greitai kaip važiuodamas mažu automobiliu.

Gal man tiesiog reikia daugiau laiko prisitaikyti... Bet vis tiek lenktynės yra lenktynės. Nesvarbu, ar su draugais važinėjate kartais, ar dalyvaujate F-1 varžybose, turite būti greičiausi.

- Koks yra svarbiausias F-1 užkulisiuose dalykas, kurio žiūrovai nemato?

- Be abejo, tai dėmesys smulkmenoms. Nueikite į F-1 komandos garažą ir pamatysite, kaip jis skiriasi nuo paprasto. Ši patalpa gali nebūti visiškai tvarkinga, tačiau švara yra tiesiog stulbinama - beveik kaip medicinos įstaigoje. Garaže niekur negali būti jokių trukdžių. Kai mąstote apie mašinas, ko gero, įsivaizduojate tepalus ir purvą. Vietinėse automobilių dirbtuvėse tikriausiai taip ir yra, bet F-1 garažai - kone sterilūs.

Ekipos nariai turi rasti laiko rūpintis tokiomis detalėmis, nes tai išties labai svarbu. Jei kokia nors dalelė purvo pateks į variklį, stabdžius ar kitą mechanizmą, jis iškart gali sugesti.

- Kas labiausiai pasikeitė F-1 pasaulyje nuo jūsų karjeros pradžios iki dabar?

- Neatpažįstamai pakito technologijos. Jos nuolat tobulėja, nes progresas yra didelė F-1 dalis. Mano manymu, padidėjo visuomenės susidomėjimas. Žiniasklaida taip pat vis labiau domisi F-1. Tačiau pati sporto esmė išliko ta pati - vieni žmonės automobilius kuria, kiti jais lenktyniauja. Tai lyg keliaujantis cirkas. Dalyvių zona lenktynių trasose būna labai maža, bet renginys - didžiulis. Jį stebi milijonai žiūrovų visame pasaulyje.

Lenktynininkas ar automobilis?

- F-1 gerbėjai dažnai ginčijasi, kas yra svarbiau: geras sportininkas ar geras automobilis. Kaip pats manote?

- Iš tikrųjų svarbiausias dalykas yra automobilis. Gali būti geriausias lenktynininkas, bet pergalių nepelnysi, jei važiuosi prastu bolidu. Todėl visada manau, kad automobilis yra svarbesnis. Kita vertus, kai ekipa sukuria greičiausią bolidą, ji privalo rasti ir geriausią lenktynininką, kuris sugebėtų pasinaudoti mašinos galimybėmis. Taigi, kaip sakoma, grietinėlė kyla į viršų - geriausi sportininkai paprastai randa būdą, kaip patekti į stipriausias komandas. Taip atsitinka ne visada, bet dažnai.

- Dauguma pilotų jaunystėje neįgyja aukštojo išsilavinimo, jūs - ne išimtis. Ar tikrai jaunuoliams, norintiems tapti lenktynininkais, reikia paaukoti mokslus?

- Jeigu tikrai norėsite suderinti ir viena, ir kita, jūs tai sugebėsite. Negalite žinoti, ar pavyks dalyvauti F-1 varžybose, todėl išsilavinimas - labai svarbus dalykas. Bet jo reikia siekti dėl savęs, o ne tikintis, kad diplomas garantuos gerą darbo vietą. Svarbu daryti tai, kas iš tiesų patinka.

Kaip niekada stiprus technologijų mūšis

- Kaip vertinate dabartinius F-1 lyderius?

- Markas ir Sebastianas patirties požiūriu atstovauja dviem priešingiems "Grand Prix" sportininkų poliams. Sebastianas - jaunas, tik pradeda savo karjerą, o Markas lenktyniauja jau seniai, jam 34 metai. Šių lyderių tandemas sukuria gerą pusiausvyrą tarp natūralaus greičio, kurį lemia jaunystė, ir subrandinto greičio, kuris atsiranda bėgant metams ir įgyjant patirties. Tad sunku pasakyti, kas yra geriau. Abu lenktynininkai kaip lygiaverčiai kovojo ir pernai, ir šįmet.

- Kokie pakeitimai, jūsų manymu, galėtų padaryti F-1 čempionatą dar įdomesnį žiūrovams?

- Jei visi automobiliai būtų vienodai greiti, stebėti lenktynes būtų įdomiau, nes tada galėtume pamatyti, kas iš tiesų yra geriausias pilotas. Bet F-1 svarbu ne tik lenktynininkų pajėgumas. Sportas žavi ir technologijų tobulinimo varžybomis tarp komandų.

Pažiūrėkime į HRT, "Virgin", "Lotus" ekipas - jos gerokai atsilikusios technologijų mūšyje. "Red Bull", "McLaren", "Ferrari", "Renault", "Mercedes" - labai patobulėjusios, turi puikių darbuotojų, ir tai rodo jų rezultatai. Dabar čempionatas yra stipresnis nei kada nors anksčiau.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"