TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Darbinis arkliukas trečiajam pasauliui

2013 05 06 5:55
Iš išorės naujasis sedanas "Peugeot 301" nėra tipiškas prancūzų automobilis - jo dizainui trūksta lengvumo ir rafinuotumo. Gamintojo nuotrauka

4,9 litro šimtui kilometrų - tokios palyginti mažos vidutinės dyzelino sąnaudos gožė akivaizdžius trūkumus, kuriuos kelyje rodė 1,6 l darbinio tūrio dyzeliu varomas naujasis prancūziškas sedanas "Peugeot 301". 

Pastaruoju metu Prancūzijos "PSA Peugeot-Citroen" balansuoja ant prarajos ribos. Dar neseniai koncernas drąsiai eksperimentavo ir siūlė rinkai į prabangą pretenduojančius eksperimentinius modelius, tarp kurių buvo ir, pavyzdžiui, mažasis vienatūris "Peugeot 1007". Nors automobilis oficialiai lyg ir buvo skirtas jaunimui, tačiau kainavo gana brangiai - iki 50 tūkst. litų. Bene labiausiai nevykęs dalykas šioje mašinoje buvo iš abiejų pusių sumontuotos brangios elektrinės durys, kurios sugedus elektros grandinei įkalindavo keleivius vienatūrio salone.

Nevykę modeliai nugramzdino "PSA Peugeot-Citroen" į finansinę duobę, iš kurios kompanija kapstosi labai sunkiai. Daug tikimasi iš naujojo ekonominės klasės sedano "Peugeot 301". Jis gaminamas su dviem benzininiais - 1,2 l ir 71 AG bei 1,6 l ir 115 AG motorais, taip pat - vienu 1,6 l ir 92 AG varikliu. Pastarąjį išbandė ir LŽ žurnalistas.

"Renault" pavyzdžiu

Gamintojai neslepia, kad naujasis "Peugeot 301" pirmiausia skirtas trečiųjų šalių - Afrikos, Artimųjų Rytų ir Rytų Europos rinkai. Drauge prancūzai paskelbė pakeitę ir automobilių modelių žymėjimą. Jį ir toliau sudaro trys skaičiai, iš kurių pirmasis nusako mašinos dydį, tačiau trečiasis skaičius - nuo vieneto iki aštuoneto - dabar atskleidžia, kam automobilis skirtas. "Vienetas" reiškia, jog modelis yra prieinamas žemiausias, o "aštuonetas" - dideles pajamas netgi Europos Sąjungos mastais gaunantiems vairuotojams.

Galbūt kam ir bus apmaudu, tačiau realybė tokia, jog lietuviams kartu su afrikiečiais ir arabais pirmiausia bus siūloma "Peugeot 301", kuris oficialioje Prancūzijos gamintojo svetainėje įvardijamas kaip "mažos viduriniosios klasės automobilis".

"Peugeot" naująjį sedaną į gyvenimą paleido aiškiai įkvėpta savo tautiečių iš "Renault" sėkmės. Pastaroji kompanija, kadaise nuo konvejerių pradėjusi ridenti pigų, tuomet Lietuvoje nė 30 tūkst. litų nekainavusį "Dacia Logan" modelį, atsiriekė didelę dalį skurdesnių šalių pigių automobilių rinkos. Dabar pyrago dalies įsigeidė ir "Peugeot".

Taupumo koziris

"301"-ojo kaina prasideda nuo 34,8 tūkst. litų. LŽ žurnalisto bandyta modifikacija su dyzeliniu varikliu kainuoja 47 tūkst. litų. Kaip sakoma, pagal Tamošių ir kepurė. Važiavimas pigiai kainuojančiu automobiliu didelio malonumo neatnešė. Tačiau didelio nusivylimo irgi neteko patirti.

Galbūt labiau nei tikėtais nuvylė tiktai garso izoliacija, tiksliau - beveik visiškas jos nebuvimas, taip pat - sudėtingas magnetolos valdymas. Visuomet norint pagarsinti ar patildyti radiją, dėmesį tekdavo nukreipti nuo kelio, nes valdymo mygtukai yra tokie smulkūs, o svirtelė įmontuota tokioje nepatogioje vietoje, jog kitaip elgtis neįmanoma.

Tačiau krizės pamokytam žmogui trūkumus iš dalies kompensuoja dyzelinio "Peugeot 301" taupumas. Oficialiai skelbiama, jog kadaise kartu su Vokietijos BMW koncernu prancūzų sukurtas "16 Hdi 92 AG" motoras važiuojant mišriu režimu vidutiniškai 100 km nuvažiuoti naudoja 4,1 l degalų. Tokio rezultato bandant sedaną pasiekti nepavyko. Tačiau kompiuterio monitoriuje rodomos vidutinės dyzelino sąnaudos neviršijo 5 l/100 km. Vadinasi, vienąkart užsipildęs 50 l talpos baką gali nuvažiuoti 1000 kilometrų - tai išties neblogas rezultatas.

Kai kurie dyzelinio "Peugeot 301" techniniai duomenys

Ilgis/plotis/aukštis (mm) 4442/1748/1477

Darbinis tūris (l) 1,6

Maks. galia (AG) 92

Maks. sukimo momentas (Nm/min) 230

Pagreitėjimas 0-100 km (sek.) 11,2

Maks. greitis (km/h) 180

Vid. degalų sąnaudos (l/100km) 4,1

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"