TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Daugėja sprunkančių vairuotojų

2008 10 15 0:00
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Pastaruoju metu kelių patruliams įkliūva mažiau neblaivių vairuotojų, tačiau ryškėja kita tendencija - vis daugiau Kelių eismo taisykles pažeidžiančių asmenų bando sprukti nuo policijos pareigūnų.

Šiemet, palyginti su praėjusiais metais, dėl girtų vairuotojų kaltės bent jau Vilniuje įvyko perpus mažiau eismo įvykių. Nors statistika teikia optimizmo, policijos pareigūnai sako, kad džiaugtis teigiamais rezultatais dar anksti.

Apie padėtį sostinės keliuose ir gatvėse LŽ kalbėjosi su Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos kelių patrulių rinktinės vadu Mariumi Putrimu.

- Statistika skelbia, kad po gana ilgo laikotarpio Vilniaus mieste sumažėjo girtų vairuotojų sukeliamų eismo įvykių. Ar tai sugriežtintos atsakomybės, ar atsitiktinumo pasekmė?

- Tikrai nemanau, kad tai tiesiog atsitiktinumas. Bent jau sostinėje neblaivūs vairuotojai eismo įvykius sukelia perpus rečiau negu pernai. Esu įsitikinęs, jog prie teigiamų poslinkių prisidėjo nuo šių metų pradžios įsigaliojusi griežtesnė nuobaudų sistema. Norisi tikėti, kad žmonės pagaliau ėmė atsakingiau vertinti savo galimybes. Be to, vairuotojai bijo rizikuoti ir už vieną kitą išgertą taurelę netekti teisės vairuoti ar net automobilio.

- Tačiau teigti, kad jie staiga tapo šventaisiais, irgi nebūtų visiškai teisinga?

- Anaiptol. Kol kas galime tik pasidžiaugti, kad gatvėse sumažėjo girtų vairuotojų, tačiau jų vis tiek pasitaiko. Pavyzdžiui, ankstesniais metais per parą Eismo priežiūros tarnybos pareigūnams įkliūdavo 5 neblaivūs vairuotojai, o šiemet jų sumažėjo iki 2-3.

- Žvelgiant į policijos suvestines matyti, kad eismo pažeidėjai bando sprukti nuo juos persekiojančių patrulių. Ar dažnai pareigūnams tenka vaikytis bėglius?

- Kad ir kaip būtų keista, pastaruoju metu Kelių eismo taisykles pažeidžiantys vairuotojai ryžtasi tokiai avantiūrai. Kitaip to nepavadinčiau, nes Vilniuje pasprukti nuo policijos ekipažo beveik nėra jokių galimybių. Nuo pareigūnų bėgantys žmonės nesuvokia, kad tokie veiksmai tik apsunkina jų padėtį. Už tai, jog nepaklūsta pareigūnų nurodymui sustoti, vairuotojams gresia didžiulės baudos, tačiau tam tikrai kategorijai eismo dalyvių tai vis dar nesuvokiama. Statistiškai 90 proc. bandymų sprukti nuo patrulių baigiasi bėglių nenaudai, negana to, kartais - liūdnomis ir tragiškomis pasekmėmis.

- Ar sulaikant nuo pareigūnų bėgančius vairuotojus pasitaiko incidentų?

- Labai norėtųsi, kad jų nebūtų, tačiau realybėje vis dėlto pasitaiko. Iš patirties galiu pasakyti, jog bėgliai būna dviejų tipų: vieni nekonfliktiški, kiti priešingai - agresyviai nusiteikę policijos atžvilgiu. Sulaikomi tokie asmenys dažniausiai prapliumpa keiktis, grasinti, kartais bando priešintis fiziškai. Dėl to beveik visais atvejais kalčiausias būna alkoholis, nes nuo patrulių paprastai sprunka gerokai įkaušę vairuotojai. Jeigu sulaikomas bėglys priešinasi, pareigūnams nelieka nieko kito, kaip tik panaudoti leistinus kovinius veiksmus.

- Kokie vairuotojai dažniausiai bando sprukti nuo patrulių?

- Kontingentas labai didelis, tačiau paprastai, kaip minėjau, bėga girti vairuotojai vyrai. Moterų, atsidūrusių tokioje situacijoje, beveik nepasitaiko. Pagal statistiką dauguma bėglių - jauni, 18-30 metų, vairuotojai.

- Ar tarp jų būna žinomų visuomenės veikėjų?

- Taip. Pavardžių neminėsiu, bet kartais patruliams tenka vytis ne tik paprastus piliečius, bet ir žinomus žmones. Įkaušusiems politikams, šou verslo įžymybėms, verslininkams ir valdininkams alkoholis kartais gerokai susuka galvą. Tačiau šių asmenų gaudynės paprastai labai greitai baigiasi.

- Tikriausiai sulaikydami kokį nors žinomą veikėją ar solidų verslininką patruliai sulaukia ir grasinimų?

- Visko pasitaiko. Būna, kad žmogus prisipažįsta suklydęs ir atsiprašo pareigūnų už tai, jog nuo jų spruko, bet būna ir tokių,

kurie iš karto puola gąsdinti visus atleisti iš darbo ir panašiai. Net keista, kai tokių grasinimų išgirsti iš rimtas pareigas einančių žmonių. Tiesa, daugelis jų jau kitą dieną atsiprašo pareigūnų ir dievagojasi, kad dėl visų bėdų kaltas alkoholis.

- Vilniuje greičio mėgėjai visada buvo aktuali problema. Kokia padėtis yra šiandien, kai atsakomybė už leistino greičio viršijimą taip sugriežtinta?

- Vairuotojų, viršijančių leistiną greitį sostinėje, nemažėja. Daugiausia šį pažeidimą daro jauni žmonės. Tiesa, itin greitai lakstančių vairuotojų sumažėjo. Pastaruoju metu dauguma lakstūnų viršija greitį 20-30 km/val. Žinoma, pasitaiko ir išimčių.

- Koks šių metų greičio viršijimo rekordas užfiksuotas Vilniuje?

- Jei atmintis manęs neišduoda, šiemet vienas jaunas vairuotojas buvo nubaustas už tai, kad Vilniaus gatvėmis lėkė automobiliu 161 km/val. greičiu. Keisčiausia, jog per vieną valandą šį vairuotoją už greičio viršijimą patruliai sulaikė net du kartus. Pirmą sykį leistiną greitį jis viršijo 81 km/val., antrą - 59 km/val. Suprantama, už šiuos pažeidimus teismas vairuotojui skyrė dvi dideles baudas ir atėmė teisę vairuoti.

- Ar yra efektyvių priemonių, kurios padėtų kovoti su didelio greičio mėgėjais?

- Geriausia priemonė - racionalus mąstymas. Jauni ir nedaug patirties turintys vairuotojai dažnai nesusimąsto, kad didelis greitis yra tiesus kelias į mirtį. Kai jie pagaliau tai supras, sumažės ir tragiškų eismo įvykių. Juk prie kiekvieno vairuotojo policininko nepastatysi. Žmonės turi suvokti, jog miesto gatvės - ne ralio trasa.

- Ar pritartumėte idėjai, kad miesto pakraštyje būtų įrengta speciali trasa, kurioje galėtų "išsikrauti" greitį mėgstantys vairuotojai?

- Spręsti šį klausimą - ne policijos kompetencija, bet tokia idėja, manau, būtų gera. Žinoma, speciali trasa turėtų būti įrengta laikantis visų saugumo reikalavimų. Tačiau yra ir kita medalio pusė - kas garantuos, kad tokia trasa pasivažinėję vairuotojai vėliau nebandys to pakartoti miesto gatvėse? Šią idėją reikėtų labai gerai apgalvoti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"