TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Daugiau nei pusė atliekų – iš automobilių

2016 09 27 6:00
Įsigijus naujas padangas, seną jų komplektą galima palikti pas pardavėją.  Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Eksploatuojant transporto priemones susidaro nemažai pavojingųjų atliekų, kurias būtina tinkamai sutvarkyti. Lietuvoje kasmet vis daugiau surenkama ir sutvarkoma automobilių atliekų.

„Žmonės neretai mano, kad pavojingosios atliekos susidaro ir kaupiasi tik įvairiose gamybine veikla užsiimančiose įmonėse, gamyklose ar cechuose, todėl tai yra vien verslo rūpestis. Vis dėlto gyventojai taip pat nemažai sukaupia pavojingųjų atliekų, kurias privalo perduoti įmonėms, galinčioms ir turinčioms teisę rūpintis jų sutvarkymu“, – sakė pavojingųjų ir nepavojingųjų atliekų tvarkymo įmonės direktorius Mindaugas Jančiauskas. Šiemet iš visų įmonės surinktų atliekų automobilių atliekos sudarė 55 procentus. Iš viso šiemet buvo surinkta 6820 tonų automobilių atliekų – 8 proc. daugiau nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį.

Anot M. Jančiausko, prie pavojingųjų automobilių atliekų dėl juose esančių žmonėms ir aplinkai pakenkti galinčių medžiagų priskiriami akumuliatoriai, tepalų, degalų ir oro filtrai, panaudota alyva, baterijos, elektroninė įranga, amortizatoriai, padangos. Įstatymai draudžia šias atliekas šalinti su kitomis buitinėmis atliekomis.

„Turbūt kiekvienam yra tekę matyti nemalonių ir net šokiruojančių vaizdų, kai kokiame nors griovyje ar pamiškėje guli sumestos padangos arba voliojasi numestas akumuliatorius. Viliuosi, kad augant žmonių suvokimui, kokios yra galimos tokio pasibaisėtino atsikratymo pavojingosiomis atliekomis pasekmės, tokių atvejų pasitaikys vis rečiau. Juk kalbame ne apie šiaip kokį numestą popierėlį, o apie toksiškų medžiagų, kai kuriais atvejais net galinčių sukelti vėžio ar kitas sunkias ligas, turinčias atliekas“, – pabrėžė M. Jančiauskas.

Jo teigimu, daugiausia šiuo metu iš automobilių atliekų surenkama akumuliatorių, alyvos, padangų ir absorbentų. Šiose atliekose gausu sunkiųjų metalų, rūgščių, kitų kenksmingų cheminių medžiagų.

„Surinktas automobilių atliekas mes perdirbame ir padarome nekenksmingas jose esančias pavojingas medžiagas. Didžioji dalis perdirbtų atliekų virsta žaliava naujoms detalėms gaminti, o kitos panaudojamos šilumos energijai gauti. Tinkamai sutvarkius automobilių atliekas, jos beveik šimtu procentų panaudojamos iš naujo“, – sakė M. Jančiauskas.

Pagal šiuo metu galiojančią tvarką panaudotus filtrus ir amortizatorius gyventojai gali nemokamai atiduoti transporto priemonės remontą ar apžiūrą atlikusioje įmonėje. Padangų atliekos gali būti priduodamos jų įsigijimo vietoje, jei jų priduodama ne daugiau, nei įsigyta, arba gali būti pristatytos į bet kurią savivaldybės eksploatuojamą tokių atliekų priėmimo vietą.

Baterijų ir akumuliatorių atliekos gali būti nemokamai pristatomos į visas tokių atliekų platinimo vietas, savivaldybių įrengtas didelių gabaritinių atliekų aikšteles. Visais atvejais automobilių atliekas galima priduoti ir tiesiai licencijuotiems, teisę tvarkyti tokias atliekas turintiems atliekų tvarkytojams.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"