TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Dauguma akumuliatorių miršta per anksti

2014 11 17 6:00
Žemesnė nei 13,9 V automobilio tinklo įtampa iškrauna akumuliatorių, aukštesnė nei 14,5 V - perkrauna. LŽ archyvo nuotraukos

Žiemą akumuliatoriams tenka kur kas didesnė apkrova. Tad natūralu, kad problemų su šiuo automobilio elektros energijos saugyklos funkciją atliekančiu įtaisu iškyla kur kas daugiau. Tačiau akumuliatorių specialistai pastebi, kad dėl vairuotojų neišmanymo ir neteisingos eksploatacijos didelė dalis akumuliatorių nugeibsta žymiai anksčiau nei turėtų.

Specialistų teigimu, akumuliatoriai anksčiau laiko tarnauti baigia dėl dviejų pagrindinių priežasčių – nevisiško jų įkrovimo arba gilaus iškrovimo. Nuolatinį žemą akumuliatoriaus įkrovimo lygį gali lemti kelios priežastys: generatoriaus arba įtampos reguliatoriaus gedimai, akumuliatoriaus gnybtų ir kabelių antgalių jungčių oksidacija, nepakankamas generatoriaus diržo įtempimas, papildomų didelės galios elementų, kaip galinga garso sistema, prijungimas.

Įšyla tik po gero pusvalandžio

„Tačiau įkrovimo sistemos gedimai ne visuomet yra vienintelė ir esminė nepakankamo akumuliatoriaus įkrovimo priežastis. Būtina įvertinti ir cheminius bei fizikinius procesus, atsirandančius esant žemai aplinkos temperatūrai. Akumuliatoriaus įkrovimas prasideda tik tada, kai jo elektrolito temperatūra pasiekia teigiamas reikšmes. Kuo didesnis minusas, tuo vėliau prasideda akumuliatoriaus įkrovimas. Kol elektrolitas įšyla gali praeiti geras pusvalandis ar net valanda. Jei kelionė automobiliu trunka trumpiau, akumuliatorius negauna energijos kompensacijos ir ima išsikrauti“, - paaiškino akumuliatorių specialistas Jevgenijus Januška.

Jei šaltą žiemos rytą praleidžiate stovėdami automobilių spūstyje, visą tą laiką elektros energiją vartojantys automobilio prietaisai bus maitinami iš akumuliatoriaus. Papildomai neįkraunant akumuliatoriaus, tai anksčiau ar vėliau baigsis giluminiu iškrovimu. Automobilio elektros instaliacija tokioje situacijoje gali būti visiškai tvarkinga, bet pasekmės nedžiuginančios. Esant giliam akumuliatoriaus iškrovimui jo viduje vyksta negrįžtamas procesas – sulfitacija – stambių švino kristalų susidarymas.

Akumuliatoriaus įtampos be apkrovos ir elektrolito užšalimo temperatūros priklausomybė nuo elektrolito tankio.

Kad šaltis netaptų peiliu

Mažiau žalingas procesas – elektrolito sluoksniavimasis. Susisluoksniavusį elektrolitą vėl galima sumaišyti, pastačius akumuliatorių ant briaunos ir stipriai pavarčius arba prietaisą pilnai įkrovus. Elektrolitas susisluoksniuoja, jei ilgesnį laiką akumuliatoriaus nenaudojame ar jį sandėliuojame pilnai neįkrautą.

„Problemų su akumuliatoriumi kyla ir tuomet, jei jis perkraunamas. Tai nutinka dėl išaugusios elektros tinklo įtampos, kuri kyla, kai netinkamai veikia įtampos reguliatorius“, - sakė J. Januška.

Automobilio elektros tinklo įtampai, esant didesnei nei 14,5 V, akumuliatorius perkraunamas ir elektrolitas ima virti. Jame esantis vanduo cheminės reakcijos metu skyla į vandenilį ir deguonį. To pasekmė – didėjanti elektrolito koncentracija ir smunkantis jo lygis akumuliatoriuje. O tai sukelia viduje esančių grotelių koroziją ir mažina teigiamų plokštelių aktyviąją masę. Rezultatas ne geresnis nei nuolat akumuliatoriui išsikraunant: jo tarnavimo laikas stipriai trumpėja.

„Jei akumuliatorius tinkamai neprižiūrimas, šaltis tampa peiliu. Jeigu leidžia galimybės, galima pasistengti sumažinti akumuliatoriaus aušinimą šaltojo oro srautu, panaudojant kartoną, putų polistirolą ar kitas tam tinkamas medžiagas. Taip sumažinsite tikimybę, kad išsikrovęs akumuliatorius šaltą rytą sujauks dienos planus“, - patarė specialistas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"