TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Degalų taupymas brangiai kainuoja

Degalų kainoms pernai išpranašauta 5 litų už litrą riba sparčiai artėja ir verčia vairuotojus griebtis bet kokių būdų taupyti. Tačiau specialistai pataria nemėginti ieškoti stebuklų, nes kai kurios liaudiškos priemonės greičiau sukels problemų ir pareikalaus papildomų išlaidų. 

Jau prieš šv. Kalėdas vairuotojai griebėsi už galvų kas rytą degalinių švieslentėse išvydę vis didesnius skaičius. Degalų kainos balansavo ties puspenkto lito už litrą riba ir nepasiturintiems vairuotojams teko rimtai svarstyti, ar gali sau leisti per šventes nuvykti pas artimuosius.

Degalų kainos - be stabdžių

Tarpušvenčiu degalų kainos kiek sumažėjo - gruodžio 30 dieną "Lukoil" litras 95 benzino Vilniuje kainavo 4,38 lito, arba 4 centais mažiau nei gruodžio 23-iąją, o "Orlen" - 4,36 lito, arba 6 centais pigiau. Tiek pat buvo atpigęs ir dyzelinas, abiejuose tinkluose kainavęs atitinkamai 4,33 ir 4,31 lito, o kai kuriose savitarnos degalinėse jo kaina Naujųjų metų rytą buvo nusiritusi iki 4,26 lito. Suskystintos dujos įvairiose šalies degalinėse kainavo apie 2,39 lito.

Buvo viliamasi, kad praūžus švenčių maratonui degalų kainos dar šiek tiek leisis, tačiau tokios prielaidos nepasitvirtino. Degalai brangsta ir toliau, o prognozės apie 5 litus kainuojantį litrą degalų atrodo vis realesnės. Sausio 3 dieną litras 95 benzino degalinėse jau kainavo apie 4,50 lito, dyzelino - apie 4,45 lito.

Ko griebtis, kai degalų kainos plėšo kišenę?

Pažadų lavina

Skambiais pažadais vairuotojus vilioja degalus neva padedantys taupyti priedai. Parduotuvių lentynose išdėlioti nedideli degalų priedų buteliukai pristatomi kaip išsigelbėjimas nuo visų automobilio problemų. Vieni žada sumažinti degalų sąnaudas iki 15 proc., kiti - išvalyti degalų baką ir įpurškimo sistemą, sumažinti dūmijimą, pašalinti drėgmę, neleisti degalams užšalti ar padidinti variklio galią.

Neseniai tiesiai į degalų baką pilamų priedų asortimentą pagausino ir abejotino veiksmingumo prietaisai, kaip Latvijoje sukurtas "aktivatorius" - dvi magnetų lazdelės, montuojamos ant degalų padavimo žarnos. Šio prietaiso kūrėjai tvirtina, jog magnetai neva taip pagerina degalų struktūrą, kad jų suvartojama net 20 proc. mažiau, ir nesvarbu, ar prietaisas montuojamas ant dyzelinu, benzinu ar dujomis varomos transporto priemonės, lyg būtų universalus išsigelbėjimas nuo vis augančių degalų kainų.

Įvairių priedų gamintojai ir pardavėjai nuolatos pažymi, kad automobilių gamintojai tokių "stebuklų" nepropaguoja bei neviešina tik siekdami, kad mašina kuo dažniau gestų, ir vairuotojas būtų priverstas sukti į servisą bei pirkti brangias detales. Tačiau tokių priedų "paragavusius" automobilius remontuojantys meistrai pataria neišradinėti dviračio ir nebandyti vaizduoti gudresnių už degalų ar automobilių gamintojus, mat degalų taupymą žadantys priedai sąnaudas sumažina nebent nepastebimai, o sistemą valantys skysčiai tik sudrumsčia degalų baką ir prineša į sistemą nešvarumų. Žaidimams su degalų priedais nepritarė nė vienas LŽ pašnekovas.

Neatsveria išlaidų

Dyzelinu varomų automobilių remontu užsiimančių dirbtuvių "Dyzelservisas" direktorius Aleksandras Andrejevas gana skeptiškai nusiteikęs degalų priedų atžvilgiu. Pasak jo, priedai, reklamuojami kaip stebuklingai sumažinantys degalų suvartojimą ar atnaujinantys degalų įpurškimo sistemą, yra tik reklamos triukai. Sąnaudas mažinantys benzino priedai pakelia degalų oktaninį skaičių, o dyzelino - cetaninį skaičių, tačiau šis pokytis duoda tik minimalios naudos. Pasak pašnekovo, priemonės padeda degalų sąnaudas sumažinti nebent 1-2 proc., retais atvejais - iki 5 proc., bet tai per mažas skirtumas, kad vairuotojas jį pajustų. Turint galvoje, kad 30-60 litų kainuojančio buteliuko užtenka "patobulinti" maždaug 300 litrų degalų, bet vairuotojas papildomam pirkiniui išleidžia tiek pat, kiek sutaupo degalų. "Padeda tik tie priedai, kurie neleidžia degalams užšalti. Kiti geriausiu atveju nekenkia, bet gali ir pakenkti", - teigė A.Andrejevas. 

O priedų, kurie skirti degalų bakui ir sistemai išplauti specialistai apskritai nerekomendavo, nes sukilusios nuosėdos gali užkimšti smulkiausias sistemos dalis. 

Populiarumas slopsta

Tuo, kad reklamos šūkiai neretai prasilenkia su realybe, įsitikina vis daugiau vairuotojų. A.Andrejevas patvirtino, kad anksčiau dažniau pasitaikydavo atvejų, kai į dirbtuves būdavo atgabenamos dėl neaiškių priedų sugedusios transporto priemonės. Automobilių reikmenų parduotuvėse tokių priedų pasiūla taip pat gerokai sumažėjusi. Paskambinus į keletą parduotuvių paaiškėjo, kad degalų sąnaudoms sumažinti ir įpurškimo sistemai išvalyti naudojamų priedų parduodamos vos viena ar dvi rūšys, arba jie apskritai pasibaigę ir neaišku, kada vėl pasirodys lentynose.

Be to, ir patys parduotuvių konsultantai nelabai entuziastingai siūlė pirkti tokių prekių. Paklausus, ar priemonė iš tiesų bus veiksminga ir nepakenks automobiliui, vienas konsultantas tik sumurmėjo: "Pakenkti neturėtų." Didesnė tokių prekių pasiūla prekybos centruose ir buitinių prekių parduotuvėse, į kurias dažniau užsuka nelabai profesionalūs pirkėjai.

Pats nenaudoja

Savo nuožiūra mėginti pagerinti degalų įvairiais priedais neragino ir kiti pašnekovai. Serviso "Rimtoma" direktorius Rimantas Zapalskis teigiamai įvertino tik vieno tipo priedus - padedančius neužšalti dyzelinui. "Žiemą jie padeda užvesti variklį, tinka, jei įpilta vasarinio ar abejotinos kokybės dyzelino", - teigė R.Zapalskis. Tačiau įvairių stebuklų žadančius priedus jis vadino mitu ir skeptiškai žiūrėjo į galimybę tokiu būdu sutaupyti.

"Kemi" servisų ir parduotuvių tinklo bendraturtis Kęstutis Tubutis taip pat patarė labai atsargiai rinktis, ką naudoti automobiliui, jis ir pats nepila jokių priedų į savo mašinos degalų baką. "Reikalavimai dyzeliniam kurui taikomi labai aukšti, tad priedai, jei tokius norima naudoti, turėtų būti ištirti pripažintose laboratorijose ir patvirtinti gamintojų", - sakė jis. Tačiau tokių priedų rinkoje - mažuma, nes tyrimai labai brangūs, be to, juos atlikus ne visų gamintojų produkcija būtų pripažinta tinkama naudoti. Tačiau net ir sertifikuoti produktai nedaro stebuklų. O į pigesnius nežinomų firmų gaminius K.Tubutis patarė nė nežiūrėti, nes šie galėtų būti tinkami nebent trečiojo pasaulio šalyse tebenaudojamai kelių dešimtmečių senumo technikai.

Blogiausios - liaudiškos mikstūros

Labiausiai pašnekovas baisėjosi vis dar populiariomis liaudiškomis priemonėmis. Vyresni vairuotojai dar pamena, kaip prieš porą dešimtmečių būdavo įprasta žiemą į baką dyzelino įpilti litrą benzino, šiek tiek žibalo ar stabdžių skysčio, kad dyzelinas neužšaltų. Tokios priemonės kol kas nepamirštos, dažniausiai jomis naudojasi į Rytų šalis važinėjantys vilkikų vairuotojai ar baltarusiškus degalus iš po skverno perkantys automobilių savininkai. "Gink Dieve, to negalima daryti. Visa variklio maitinimo sistema preciziška, geriausiu atveju gresia filtro užkimšimas, bet gali sugesti ir purkštukai, o jie labai brangūs", - įspėjo K.Tubutis.

A.Andrejevas taip pat griežtai prisakė nebandyti įvairių liaudiškų priemonių ir paaiškino populiariausių mėginimų pasekmes. Pasak jo, žibalas sutraukia iš oro drėgmę ir dėl to degalų sistema ima rūdyti iš vidaus. Benzinas pavojingas tuo, kad yra sausesnis už gana riebų dyzeliną ir skatina sistemos dilimą. Kadangi visa dyzelinio automobilio degalų sistema tepama pačiais degalais, į ją patekęs benzinas padidina trintį tarp detalių ir šios greičiau dėvisi, įskaitant ir patį variklį.

Pašnekovas pabrėžė, kad Lietuvoje parduodami degalai ir taip gana sausoki, o baltarusiški dar prastesni, todėl maišyti benziną su dyzelinu labai pavojinga. 

Į degalus įpilę tepalo taip pat nepagelbėsite varikliui. Mitas apie tokio mišinio naudą automobiliui galėjo atsirasti dėl to, kad tepalas įmaišomas į žoliapjovių, grandininių pjūklų ir kitų prietaisų, turinčių dvitakčius variklius, degalus. Tačiau automobilių varikliams tepalo į dyzeliną papildomai pilti nereikia, o tirštas skystis gali pridaryti žalos užkimšęs tarpus tarp detalių. 

Pašnekovai patvirtino, kad norint geriausiai prižiūrėti automobilio degalų sistemą pakanka naudoti degalus iš šalyje veikiančių degalinių. O jei labai norisi geresnių degalų, geriau pilti degalinėse parduodamus degalus su jau įmaišytais priedais, tačiau jokiu būdu nevalia eksperimentuoti patiems, nes galiausiai ne tik nepavyks sutaupyti, bet dar teks išleisti apvalią sumą automobilio remontui. 

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"