TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Degalus su biopriedais lietuviai pila retai

2013 08 24 6:00
Lenktynininkas Jonas Poškus. A.Venskaus nuotrauka

Lietuvos degalų rinkoje dar visai neseniai buvo pastebima kylanti kuro su biopriedais pasiūla. Naudoti mažesnės oro taršos degalus skatino ir Europos Sąjungos direktyva. Vis dėlto, nors daugelyje šalių jis naudojamas kaip ekonomiškai ir ekologiškai naudingesnis, mūsų šalyje šį kurą renkasi palyginti nedaug vairuotojų.

2011 ir 2012 metų žiedinių lenktynių „Fast Lap” čempionas Jonas Poškus stebisi tokiu tautiečių, dažniausiai mėgstančių skaičiuoti kurui išleidžiamus pinigus, vangumu.

„Anksčiau savo benzinu varomam automobiliui „Mitsubishi Lancer Evo VIII”, kurį perdariau į lenktynėms naudojamą bolidą, naudojau tiek įprastus degalus, tiek kurą su biopriedais, – pasakoja J.Poškus. – Pasiskaičiavęs, jog važinėti biokuru varomu automobiliu yra kur kas pigiau, kitokios rūšies degalų daugiau nebepyliau“. Lenktynininko teigimu, dėl to nesumažėjo nei automobilio galia, nei patikimumas. „Kaip vartotojas, žiūriu, kad degalų kainos ir kokybės santykis būtų tinkamas, o kadangi jokių trūkumų nepastebėjau ir variklio galingumas nepakito, naudojau degalus su biopriedais,“ – sako J.Poškus.

Ekonominė nauda – ne vienintelė priežastis, dėl kurios lenktynių čempionas palankiai žiūri į šiuos degalus: „Asmeninis indėlis į oro taršos mažinimą taip pat suteikia motyvacijos atsakingai rinktis degalus.“ J.Poškus svarsto, jog jei žmonės daugiau žinotų apie kuro su biopriedais naudą jų kišenei ir aplinkai, akivaizdžiai padaugėtų jį besirenkančių. Tam dar reikėtų sugriauti ir kai kuriuos mitus: „Suprantamai išaiškinus ir pagrindus realiais faktais, būtų paneigtas prietaras, jog šis kuras gadina variklius.“

Kuro su biopriedais rūšys 98E15 ir 98E25 nuo įprasto kuro skiriasi grynojo etanolio procentine dalimi (15 proc. ir 25 proc.) ir atitinkamu benzino kiekiu. Kuo mažesnė benzino dalis, tuo pigesni degalai ir mažesnė oro tarša.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"