TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Dėl netobulo įstatymo – ir be automobilio, ir be pinigų

2014 10 21 6:00
Dėl netobulo įstatymo sukurtų kliūčių į automobilių laužynus gali patekti ne tik senos, bet ir visiškai naujos mašinos. Oresto Gurevičiaus nuotrauka

Vilniaus gyventojas R. (vardas ir pavardė redakcijai žinomi – aut.) save laiko dar viena nuo liepos 1-osios įsigaliojusių Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisų auka. Vilniečiui dėl biurokratinių pinklių gresia priverstinai į automobilių laužyną atiduoti apynaujį „Volkswagen“, kurio vertė – 16 tūkst. eurų (48,3 tūkst. litų).

Pasak R., dar rugpjūčio pabaigoje jis trynė rankomis sudaręs Vokietijoje ypač naudingą sandorį. „Tik įsivaizduokite, radau mašiną, kuri buvo pagaminta 2012 metais ir tebuvo nuvažiavusi tik kiek daugiau nei tūkstantį kilometrų. Toks naujas „Volkswagen“ kainuoja apie 100 tūkst. litų, o čia beveik nevažinėtą automobilį įsigijau už perpus mažesnę kainą“, - kalbėdamas su LŽ žurnalistu dėstė vilnietis.

Jo visiškai netrikdė, kad mašina buvo skirta Amerikos rinkai. „Visų pirma, identiško modelio automobiliai yra gaminami ir Europos Sąjungos (ES) šalims. Antra, žinojau, kad amerikietiškas mašinas Lietuvoje nėra labai sudėtinga įregistruoti. Būtina pakeisti JAV rinkoje naudojamus simetrinius priekinius žibintus, ant visų žibintų privalo būti raidė E, kuri rodo, jog mašinoje, atgabentoje iš Amerikos, sumontuota šviesos sistema visiškai atitinka tą, kuri naudojama už Atlanto. Dėl to irgi buvau ramus - prieš atvežant į Lietuvą, Amerikoje naudota mašina buvo įregistruota Vokietijoje, o jau vokiečiai, maniau, pedantiškai sužiūrėjo, ar viskas sutvarkyta", - prisiminė R.

Eugenijus Ruškus: "Jei automobilis atvežamas tiesiai iš Amerikos – jį palyginti lengva registruoti, o kai Amerikos rinkai skirta mašina atgabenama į Lietuvą iš kitos ES šalies, mes jau žiūrime kitaip."/LŽ archyvo nuotrauka

Nuo Einošiaus pas Kaipošių

Atvažiavęs nauju pirkiniu į Lietuvą R. pirmiausia nulėkė į vieną iš privalomąsias technines apžiūras (TA) atliekančių bendrovės „Tuvlita“ centrų Vilniuje. Vilnietis jau žinojo, kad laikantis nuo liepos 1-osios įsigaliojusių Saugaus eismo automobilių keliais reikalavimų prieš įregistruojant mašiną mūsų šalyje pirmiausia privalu gauti TA kortelę, vėliau – transporto priemonę apdrausti ir tik tada vykti į valstybės įmonę „Regitra“, administruojančią Transporto priemonių registrą.

„Tuvlitos“ techninių apžiūrų centre jo laukė pirmoji staigmena. Vyrui paaiškinta, kad pagal naują įstatymo redakciją po 2009 metų pagaminti ne ES skirti automobiliai privalo turėti vadinamąjį individualų transporto priemonės tipo patvirtinimą, tik tuomet jai leidžiama atlikti TA. „Tuvlitos“ specialistai sakė, kad tokį dokumentą išduoda Valstybinė kelių transporto inspekcija (VKTI).

R. tuoj pat kreipėsi į šios inspekcijos centrinį biurą Vilniuje. Bet čia laukė antras netikėtumas. Pasirodo, iš Amerikos per Vokietiją ar kitas ES šalis atkeliavusiems automobiliams taikomi visai kitokie reikalavimai nei tuo atveju, jei mašina būtų į Lietuvą atplukdyta tiesiai iš JAV. „Tiesiai į mūsų šalį iš Amerikos patekusiai naudotai mašinai užtenka tik pakeisti žibintus, o atgabenus iš Amerikos per Vokietiją lengvąją, arba vadinamąją M1 klasės, mašiną reikia pateikti net aštuonis papildomus sertifikatus. Privalėjau inspekcijai pristatyti techninės atitikties dokumentus apie leistiną mašinos triukšmo lygį, išmetamus teršalus, stabdžius, vairavimo sistemos atitiktį techniniams reikalavimams ir t. t. Dėl viso to man patarė kreiptis į „Volkswagen“ atstovus Lietuvoje“, - sakė Vilniaus gyventojas.

Tačiau „Volkswagen“ atstovybėje „Moller auto“ ir vokiškus automobilius prižiūrinčiame autoservisų centre „Rimtoma“ vyro laukė dar vienas nemalonus siurprizas. Pirmiausia priblokštam vilniečiui buvo pareikšta, kad jokių sertifikatų iš Amerikos atgabentiems automobiliams atstovybės neišrašo, netgi nustatytos formos dokumento tam neturi. Ekspertizių irgi neatlieka. Tad jam patarta kreiptis atgal į „Tuvlitą“, kuri esą daro amerikietiškų automobilių techninės atitikties ekspertizes. "Bet "Tuvlita" juk aiškina, kad ekspertizes atlieka tik dėl žibintų. O vairo mechanizmai ir t. t. - jau ne jų kompetencija“, - stebėjosi „Volkswagen“ savininkas.

Kelias – į laužyną

„Ar įsivaizduojate į kokią padėtį patekau? Į „Volkswagen“ gamintojus Vokietijoje kreiptis negaliu, nes ten mašina jau buvo registruota. „Tuvlita“ manęs nepriima, nes neturi VKTI individualaus transporto priemonės tipo patvirtinimo. Šio inspekcija negali išduoti tol, kol iš „Volkswagen“ atstovų negaus papildomų sertifikatų. Atstovai jų neišduoda, nes tai esą ne jų kompetencija. Trumpiau tariant, dėl Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisų atsidūriau uždarame rate, sakytumei kokia voverė“, - liūdnai juokavo R.

Kol kas jis dokumentus susitvarkė taip, kad galėtų važinėti su laikinaisiais registracijos valstybiniais (vadinamaisiais „raudonaisiais“) numeriais ir vokiškais dokumentais. Tačiau baigiasi numerių galiojimo terminas, kuris pagal naujos redakcijos įstatymą irgi buvo sutrumpintas nuo 3 mėnesių iki vieno. „Jeigu iki termino pabaigos nepavyks automobilio įregistruoti, jo laukia tiktai vienas kelias – į laužyną. Važinėti mašina netvarkingais dokumentais, gauti baudas ar atsidurti situacijoje, kai gali būti atimtas vairuotojo pažymėjimas ar netgi konfiskuotas automobilis, nenoriu dėl paprastos priežasties – esu įstatymams paklusnus pilietis“, - beviltišką savo padėtį dėstė LŽ pašnekovas.

Rengiamos naujos pataisos?

VKTI viršininko pavaduotojas Eugenijus Ruškus net nebandė slėpti, kad problema inspekcijai žinoma. „Sutinku, šiokia tokia painiava yra. Jei automobilis atvežamas tiesiai iš Amerikos – jį palyginti lengva registruoti, o kai Amerikos rinkai skirta mašina atgabenama į Lietuvą iš kitos ES šalies, mes jau žiūrime kitaip. Tačiau inspekcija čia nieko negali padaryti, nes prie Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisų dar yra įstatymo įgyvendinamieji teisės aktai, tarp jų – ir susisiekimo ministro įsakymai, kurių privalu laikytis“, - sakė LŽ pašnekovas.

E. Ruškus pripažino, kad jei automobilis turi europinį transporto priemonės tipo patvirtinimą, jam teoriškai apskritai neturėtų reikėti jokių papildomų dokumentų, kad būtų įregistruotas Lietuvoje. „Tačiau kiekvienai Bendrijos šaliai yra suteikta teisė taikyti individualų patvirtinimą. Kitaip tariant, valstybės pačios nusistato sau paprastesnius reikalavimus, ir jie galioja tik toje valstybėje, kurioje mašina yra įregistruota. Greičiausiai tas „Volkswagen“ buvo įregistruotas laikinai eksploatuoti Vokietijoje arba išvežti, o tokiai mašinai vokiečiai netaiko iš esmės jokių reikalavimų. Tik parašo, kad registracija galioja vien tik Vokietijoje ir gali būti bet kada atšaukta. Ir jei tokia mašina atgabenama į Lietuvą, turime žiūrėti, kad ji atitiktų pas mus keliamus reikalavimus“, - pasakojo VKTI viršininko pavaduotojas.

Vienas inspekcijos vadovų pripažino ir tai, kad Lietuvoje reikia keisti ir netobulus įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus. „Toj vietoj ministras (susisiekimo ministras Rimvydas Sinkevičius – aut.) gal ir taisys tuos reikalus“, - spėliojo E. Ruškus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"