Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Dėl padangų keitimo karštligės priima naujų darbuotojų

 
2016 11 08 6:00
Šiuolaikiniai padangų keitimo specialistai dirba pasitelkę pačias moderniausias išmaniąsias technologijas.  
Šiuolaikiniai padangų keitimo specialistai dirba pasitelkę pačias moderniausias išmaniąsias technologijas.   Romo Juragaičio nuotrauka

Šių metų padangų karštligė pasiekė piką – jau poryt lengvaisiais automobiliais, kurių vairuotojai vasarinių padangų nespės pakeisti į žiemines ar universalias, bus draudžiama važinėti. Norėdamos laiku aptarnauti savo klientus, kai kurios bendrovės skelbiasi netgi padidinusios darbuotojų skaičių.

Tai, kad rugsėjį-spalį papildomai visoje Lietuvoje priėmė apie 70 naujų darbuotojų, dienraščiui „Lietuvos žinios“ pripažino ir padangų keitimo tinklo „Melga“ prekybos vadovas Tadas Kuliešius. „Artėja lapkričio 10-oji, nuo kurios vairuotojai pažeis Kelių eismo taisyklių (KET) reikalavimus, jei važinės vasarinėmis padangomis. Tada nerūpestingam vairuotojui grės bauda arba netgi leidimo dalyvauti eisme sustabdymas, o jo negalės atgauti be privalomosios techninės apžiūros. Todėl visi skuba į padangų keitimo punktus, ir ši savaitė mums košmariška. Darbo prisidėjo ir dėl to, kad savaitgalį smarkiai prisnigo. Taigi, pablogėjusios oro sąlygos privertė dalį vairuotojų nelaukti paskutinės dienos. Laimė, kad tam ruošėmės iš anksto“, – dienraščiui sakė „Melgos“ atstovas.

R. Kuliešiaus teigimu, bendrovei daug padeda tai, jog artėjant padangų keitimo karštligei ji priėmė papildomų darbuotojų. Tiesa, kitos didžiosios padangų keitimo įmonės į tokią iniciatyvą žiūri skeptiškai.

Punktuose – apgultis

„Melgos“ prekybos vadovas informavo, kad likus vos trims dienoms iki lapkričio 10-osios visuose Lietuvos miestuose jaučiama padangų keitimo punktų apgultis. „Dauguma vairuotojų ir vėl padangas keičia paskutinę dieną. Tiesa, vis daugiau turime ir tokių klientų, kurie tai daro anksčiau. Galbūt juos paskatino ir mūsų raginimai bei nuolaidų akcijos, kurias rengėme nuo spalio pradžios. Vis dėlto geresnioji tendencija kol kas labai silpna – anksčiau nei įprastai padangas suskatusių pakeisti vairuotojų buvo labai mažai“, – skaičiavo T. Kuliešius.

Pasak bendrovės „Klaipėdos dagris“, užsiimančios padangų keitimu uostamiestyje, atstovo Edvino, šiuo metu čia tikras karštymetis. „Šiandien, lapkričio 7-ąją, telefonu ir internetu registruojame vairuotojus, kurie mašinų padangas galės pasikeisti tik po trijų dienų, ketvirtadienį“, – sakė Edvinas.

Pasak jo, sumaišties įmonės padangų keitimo punktuose nėra, nes priimami tik tiek klientai, kurie užsiregistravo iš anksto. „Dažniausiai registruojame telefonu, rečiau – internetu. O daugiau „neplanuotų“ klientų kreipėsi tik iškritus sniegui. Bet jiems mažai ką galėjome pasiūlyti, nes pirmiausia aptarnavome tuos, kurie užsiregistravo iš anksto“, – sakė „Klaipėdos dagrio“ atstovas.

Agitacija – nuo rudens pradžios

Didžiausią padangų keityklų tinklą Lietuvoje turinčios, Panevėžyje registruotos įmonės „Egzotika“ vadovas ir savininkas Rokas Lipeikis sakė, kad jo įmonės padaliniuose klientai dabar priimami tik pagal iš anksto sudarytą grafiką, kuris pildomas registruojantis internetu ar telefonu. „Stengiamės kuo tolygiau aptarnauti vairuotojus, kad mašinų padangos nebūtų keičiamos likus vos kelioms dienoms iki lapkričio 10-osios ar tada, kai staiga pašąla, netikėtai iškrinta sniegas, arba kartu atsitinka ir viena, ir kita. Antraip kyla sumaištis. Šiais metais raginome registruotis keisti automobilių padangas jau nuo rugsėjo pradžios, ir randasi vis daugiau vairuotojų, kurie mus girdi. Jie padangas pasikeitė iš anksto“, – pasidžiaugė verslininkas.

Jis neneigė, kad lietuviai neatsikrato įpročio padangas keisti paskutinę minutę, arba kai prispiria oro sąlygos. „Nors apsiėjome be papildomų darbuotojų, turime kitų būdų, kaip aptarnauti „neplanuotus“ vairuotojus. Tarkime, siunčiame į savo mažesnių verslo partnerių autoservisus. Priimame ir patys, jei darbo grafike atsiranda laisvų tarpų. Žodžiu, dirbame atsižvelgdami į sąlygas tam tikru momentu. Tiesa, pradėjus snigti ar pašalus darbas visuomet tampa labiau įtemptas, tada ir mažiau galimybių laviruoti“, – pasakojo R.Lipeikis.

Pasak jo, laukdama padangų keitimo vajaus įmonė darbo grafikų nekeitė, pamainų skaičiaus irgi nedidino, tik viena valanda pailgino klientų aptarnavimo laiką.

Laikini darbuotojai – be motyvacijos

R. Lipeikis tikino, kad neseka konkurentų pavyzdžiu ir laikinų, vadinamųjų sezoninių darbuotojų nepriima. „Nežadame to daryti ir ateityje. Iš patirties žinome, kad sezoniniai darbuotojai gali pridaryti daugiau bėdų, nei duoti naudos“, – tvirtino verslininkas.

Jo teigimu, laikini darbuotojai padangų keitimo versle nepateisina lūkesčių. „Priėmus laikinų darbuotojų paprastai nukenčia paslaugų kokybė. O juk nuo to priklauso eismo saugumas. Kalbame apie žmonių gyvybes. Kai laikinai įdarbinti studentai pakeičia mašinai padangas, būna, kad netikėtai atsisuka ir nukrinta ratai, padangos sumontuojamos priešinga kryptimi, nei turėtų būti pagal jų raštą, ir panašiai. „Sezoniniai“ darbuotojai nevertina savo darbo vietos, todėl dažnai dirba tarytum atbulomis rankomis. Išmokti keisti padangas per vieną dieną neįmanoma. Vien dėl to, kad nuolat tobulėja padangų keitimo įranga. Reikalingas ir įgudimas. O laikino darbuotojo statusas ne visada pakankamai motyvuoja“, – vardijo R. Lipeikis.

Tiesa, bendrovės „Melga“ prekybos vadovas T. Kuliešius tikino, jog pasibaigus padangų keitimo karštligei tikrai ne visi iš septyniasdešimties naujokų bus atleisti. „Dauguma jų jau dabar yra priimti dirbti nuolat“, – tvirtino „Lietuvos žinių“ pašnekovas.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"