Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Dėl projekto „Rail Baltica“ beveik susitarta

 
LŽred@lzinios.lt
2014 06 17 6:00
Šiuo metu geležinkelis Lietuvoje yra rusiškos 1520 milimetrų vėžės.
Šiuo metu geležinkelis Lietuvoje yra rusiškos 1520 milimetrų vėžės. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Trys Baltijos valstybės susitarė dėl daugelio bendros projekto „Rail Baltica“ įmonės akcininkų sutarties nuostatų.

Bet, kaip teigia susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, Vilniaus prijungimo prie transeuropinės vėžės finansavimo klausimas dar neišspręstas. „Akcininkų sutarties nuostatos iš esmės beveik visos suderintos, įskaitant ir Vilniaus prijungimą prie projekto, bet akcininkai negali spręsti klausimo dėl Vilniaus jungimo prie trasos finansavimo klausimo. Reikia pakeisti teisės aktus Europos Komisijoje. Pasiekta tai, kad bendra įmonė ir visos trys šalys stengsis pakeisti teisės aktus, leidžiančius finansuoti iš europinių pinigų Vilniaus prijungimą“, - pirmadienį po susitikimo su prezidente žurnalistams sakė R.Sinkevičius.

Anot jo, teisės aktus dėl finansavimo būtų galima peržiūrėti 2017 metais.

Pasak prezidentės patarėjo Nerijaus Udrėno, „Rail Balticos“ akcininkų susitarimas turi būti pasirašytas kuo greičiau, o Vilnius turi tapti trasos dalimi.

Trys Baltijos valstybės trečiadienį turėtų susitarti dėl bendros „Rail Balticos“ įmonės akcininkų sutarties projekto, kurį jau galėtų svarstyti šalių vyriausybės. Lietuvos derybų grupės vadovas Arenijus Jackus tikisi, kad trečiadienį Taline vyksiančiose derybose turėtų būti pasiektas realus rezultatas - susitarta dėl sutarties. Jis tikisi, kad dėl Vilniaus prijungimo prie trasos daugiau diskusijų nekils.

Lietuva, Latvija ir Estija jau apie 9 mėnesius nesusitaria dėl bendros įmonės akcininkų sutarties. Balandžio pabaigoje trijų šalių susisiekimo viceministrai pasiekė preliminarų susitarimą, kad Vilnius turi būti integruota trasos dalis nutiesiant 100 kilometrų ilgio atšaką nuo Kauno iki Vilniaus.

Iki 2015 metų pabaigos numatoma nutiesti 1,3 mlrd. litų vertės naują europines 1435 milimetrų vėžės geležinkelį nuo Lenkijos sienos iki Kauno, o dar po 5-7 metų - apie 4,4 mlrd. litų vertės nuo Kauno iki Latvijos sienos su atšaka iki Vilniaus. Šiuo metu geležinkelis Lietuvoje yra rusiškos 1520 milimetrų vėžės.

Bendras „Rail Balticos“ trasos ilgis Lietuvoje turėtų siekti apie 360 kilometrų, Latvijoje – kiek daugiau nei 300 kilometrų, Estijoje – apie 300 kilometrų.

LŽ, BNS

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"