TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Dėl Rusijos embargo „Linavos“ vežėjai negavo šimtų milijonų

2015 03 25 17:07
"Linavos" prezidiumo nariai Artūras Rutkauskas, Erlandas Mikėnas, Rimantas Martinavičius ir Dainius Abramavičius pripažįsta, kad šalies krovinių vežimo verslas automobilių keliais yra labai gilioje duobėje.  Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Šiandien naujienų agentūroje BNS surengtoje spaudos konferencijoje nacionalinės vežėjų automobilių keliais asociacijos „Linava“ prezidiumo nariai pristatė problemas, kurios atsirado po to, kai Rusijoje vasario 24-ąją pradėjo galioti įstatymas „Dėl valstybinės kontrolės įgyvendinant tarptautinius automobilių pervežimus ir dėl atsakomybės už jų vykdymo tvarkos pažeidimus“.

Pasak prezidiumo ir „Linavos“ ryšių su užsienio šalimis komiteto pirmininko Dainiaus Abramavičiaus teigimu, rusų priimtame įstatyme įvedama nauja trečiųjų šalių krovinio sąvoka, dėl to iš esmės gali keistis ir nusistovėjusi leidimų naudojimo tvarka, kadangi poįstatyminiai aktai nėra priimti. Turimi leidimai Lietuvos vežėjams vežti krovinius iš trečiųjų šalių gali pasibaigti jau šio mėnesio pabaigoje. Prezidiumo nario teigimu, akivaizdu, kad šis įstatymas pirmiausia nukreiptas prieš Lietuvos ir Lenkijos vežėjus.

Prezidiumo narys Erlandas Mikėnas informavo apie tai, kokių nuostolių vežėjai jau patyrė dėl vis labiau įsisiūbuojančios geopolitinės krizės. Preliminariais skaičiavimais, nuo praėjusio lapkričio Lietuvos vežėjai dėl Rusijos paskelbto embargo daliai prekių iš Europos Sąjungos (ES) prarado apie 200 mln. eurų pajamų. Dar apie 20 mln. eurų vežėjams kainavo įvairios prastovos, nes rusai ėmė griežtai tikrinti Lietuvos transporto pervežamus krovinius, dėl to mašinos užstrigo pasienyje ir muitinės terminaluose.

Tačiau suskaičiuotos tik „Linavos“ narių, kurių yra apie 1000, negautos pajamos. Iš viso Lietuvoje, E.Mikėno teigimu, veikia apie 3500 vežėjų automobilių keliais, todėl realūs nuostoliai gali būti darf didesni.

„Nuostolių patyrė ne tik tik vežėjai, kurie dirba su Rusija, bet ir tie, kurie dirba Europoje. Persiskirstė transporto srautai ir vežėjai pasuko į Vakarų Europą, išsibalansavo kainos ir susidarė tokia negera situacija“, – pažymėjo E.Mikėnas.

D.Abramavičius pridūrė, kad nuostolių patiria ne tik vežėjai – mažiau darbo turi ir krovinių terminalai bei krovininių automobilių servisai.

Buvo prisiminta ir minimalaus 8,5 eurų valandinio atlygio reikalavimas vairuotojams, išsikraunantiems ir pasikraunantiems krovinius Vokietijoje. Prezidiumo narys Artūras Rutkauskas atkreipė dėmesį, kad analogišką reikalavimą, proteguodama savus vežėjus, balandžio viduryje ketina įsivesti ir Prancūzija. Pasak prezidiumo nario, daug problemų kelia šio valandinio atlyginimo apskaitos problema. Galų gale – panašūs sprendimai prieštarauja Europos Sąjungoje galiojančios laisvos prekybos nuostatoms. A. Rutkauskas informavo, kad Europos Komisija per mėnesį ketina priimti sprendimą dėl Vokietijoje taikomos nuostatos ir jei bus pripažinta, kad Vokietija turi teisę reikalauti tokio atlyginimo, tuomet panašių dalykų galima laukti ir iš kitų ES šalių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"