TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Dėl subraižyto stiklo atsisveikins su automobiliu

2016 04 20 6:00
Senam automobilio stiklui nusidėvėjus, kartais nebelieka kitos išeities, kaip tik jį pakeisti. LŽ archyvo nuotrauka

Panevėžietis Darius Šimonis kreipėsi į „Lietuvos žinias“ po nepavykusios automobilio privalomosios techninės apžiūros (TA). Pasak jo, TA specialistai išbrokavo jo 1994 metų automobilį „Opel Calibra“, nes nustatė, kad priekinis stiklas per daug subraižytas, o tai trukdo matomumui.

„Mano automobiliui jau per 20 metų, ir jo originalus gamyklinis stiklas, kuris nebuvo keistas visus tuos metus, iš tiesų nėra itin skaidrus, tačiau man tai netrukdo vairuoti. Keisti stiklą nauju jau neapsimoka, nes automobilio vertė labiau emocinė nei materiali. Tačiau visais kitais atžvilgiais automobilis veikia be gedimų, todėl tikrai galėjau juo važinėti dar keletą metų. Ant taip nusprendusių TA specialistų nepykstu, tačiau pritrūko išaiškinimo, koks stiklas dar atitiktų techninius reikalavimus, o koks – jau nebe. Pasirodė, kad ekspertizė atliekama iš akies“, – abejojo panevėžietis.

Skirsto į keturias zonas

Tikslūs parametrai motorinių transporto priemonių priekiniams stiklams ir kaip vertinti juose atsiradusius pažeidimus, nurodyta Valstybinės kelių inspekcijos patvirtintų techninių reikalavimų 1 priedo 1 priedėlyje „Priekinio stiklo pažeidimų aprašas“. „Transporto studijos“ ekspertas Ramūnas Vėlavičius pažymėjo, jog reikalavimų sąrašas yra gana išsamus, todėl TA specialistai pažeidimus gali įvertinti tiksliai.

„Vertinant priekinio stiklo būklę, jis skirstomas į keturias zonas ir konkrečiai, pagal kiekvieną jų, įvardijama, kokie pažeidimai yra leidžiami arba ne. Jei pažeidimų yra ne vienas, vertinama, kokia yra jų tarpusavio padėtis ir kaip tie defektai gali toliau plisti. Jei automobilis buvo pripažintas neatitinkančiu techninės apžiūros reikalavimų, stiklo subraižymai vairuotojo tiesioginio matomumo zonoje tikrai turėjo būti akivaizdžiai matomi, krintantys į akis“, – pažymėjo R. Vėlavičius.

Pavyzdžiui, pirmąją vairuotojo matomumui svarbiausią zoną sudaro 300 mm pločio figūra, kurios vidurinė linija eina per vairaračio centrą, viršutinį kraštą sudaro viršutinė stiklo valytuvų nuvalyto stiklo paviršiaus kreivė, apatinė zonos riba yra linija, išvesta per aukščiausiai vairuotojo pusės apatiniu stiklo valytuvo kraštu nuvalytą stiklo paviršiaus tašką – horizontali linija a-a.

„Šioje zonoje stiklo paviršius neturi būti matinis, neturi būti valytuvų subraižymų, sudarančių matines juostas. Jei šioje zonoje, naudojant valytuvus be tinkamų šluotelių, yra išrausti ruožai, užfiksuoti trūkumai galėjo lemti neigiamą TA specialistų vertinimą“, – atkreipė dėmesį pašnekovas.

Priekinis stiklas, vertinant jo atitiktį TA reikalavimams, skirstomas į keturias matomumo zonas./Vta.lt iuliustracija

Vertina su liniuote

Pirmojoje zonoje neleidžiami stiklo įtrūkimai. Tačiau leidžiami nežymūs ištrupėjusio stiklo pažeidimai, kurių skersmuo yra ne didesnis nei 3 milimetrai. Taip pat leidžiami įmušimai, kurių židinio skersmuo ne didesnis nei 3 mm (su „išsišakojimu“ ne didesnis nei 10 mm), jei pažeistas tik vienas stiklo sluoksnis. Leidžiamų stiklo defektų šioje zonoje gali būti ne daugiau kaip 2 ir atstumas tarp arčiausiai esančių pažeistų vietų turi būti ne mažesnis kaip 150 mm (paviršinių pažeidimų, kurių skersmuo ne didesnis nei 3 mm, gali būti ir 5).

„Stiklo pažeidimai ir įmušimai yra vertinami pagal geometrinius parametrus. Tam TA specialistams pakanka įprastų priemonių – slankmačio ar liniuotės. Sudėtingesni matuokliai, kuriuos turi visos Lietuvoje veikiančios TA stotys, dažniausiai pasitelkiami, jei kyla įtarimų, jog stiklai neatitinka šviesos laidumo reikalavimų, t. y. pernelyg užtamsinti“, – sakė R. Vėlavičius.

Pagal galiojančias nuostatas, transporto priemonės stiklų, patenkančių į priekinį 180 laipsnių vairuotojo matymo lauką, šviesos laidumas turi būti ne mažesnis negu 75 proc. priekinio stiklo ir 70 proc. priekinių šoninių bei priekinių durų stiklų.

Poliravimas gali neišgelbėti

Jei priekinis automobilio stiklas dėl subraižymų neatitinka TA reikalavimų, vienintelė garantuota išeitis – stiklą keisti nauju. Jei drįsite rizikuoti, galima išbandyti kai kuriuose stiklų keitimo servisuose siūlomą paslaugą – stiklo poliravimą. Tokia procedūra greičiausiai bus bent perpus pigesnė nei stiklo keitimas nauju, bet garantijos, kad nupoliruotas subraižytas stiklas jau neatkreips TA specialistų dėmesio, niekas nesuteiks.

„Visuomet siūlau vairuotojams galvoti apie profilaktiką, tuomet bus mažiau tikimybės, jog atsiras automobilio „ligos“. Esminis būdas, kaip išvengti priekinio stiklo subraižymų – laiku keisti ir atitinkamai prižiūrėti valytuvus bei jų šluoteles. Ne veltui valytuvų šluoteles rekomenduojama keisti bent kartą per metus. Žinoma, tai priklauso ir nuo valytuvų šluotelių kokybės, ir eksploatacijos. Brangesnės šluotelės gal ir metus ar net pusantrų valys tinkamai, o pigesnes teks keisti prieš žiemos sezoną ir po jo“, – aiškino automobilių serviso specialistas Aurelijus Meškauskas.

Pasak jo, prastas šviesos pralaidumas ir matinis paviršius per priekinį stiklą sklindančią šviesą išsklaido, todėl tampa sunku žiūrėti ne tik prieblandoje ar tamsoje, bet ir dienos metu ryškiau šviečiant saulei. Tai ypač vargina ilgesnėse kelionėse.

„Stiklą poliruoti nėra paprasta – tai ne kėbulo blizginimas. Jei poliruojant netinkamai įvertinamas spaudimas ir stiklas per daug nušveičiamas, atsiranda duobė, kuri vėl iškreips vaizdą. Taigi prieš renkantis tokią procedūrą reikėtų labai tiksliai apskaičiuoti, ar nevertėtų keisti stiklo nauju, ar pasidairyti naudoto, nes poliravimo rezultatas gali ir nenudžiuginti“, – įvertinti riziką siūlė meistras.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"