TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Desertas akims: Frankfurto superautomobiliai

2015 10 13 6:00
„Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio“. Tomo Fedaravičiaus nuotraukos

Daugiau nei 1000 AG varikliai, iš anglies pluošto išlietos ištisos kėbulo konstrukcijos, vietoj užpakalinio vaizdo veidrodėlių montuojamos kameros... Na, ir žinoma, tiek vietos prie vairo, kad aukštesniam vairuotojui vargiai pavyks patogiai susirangyti – sveiki atvykę į Frankfurto superautomobilių paradą!

Apžvelgę tai, ką naujausio šiandien pateikė pasaulinė automobilių industrija, siūlome paskutinę vyšnią ant torto – Tarptautinėje Frankfurto parodoje regėtus superautomobilius, kuriuose buvo ir pasėdėta. Į juos neatkreipti dėmesio neįmanoma, nes tokia jų paskirtis – kaitinti kraują ir leisti bent trumpam nuo realybės pabėgti į fantazijų pasaulį.

Jei superautomobilių modeliai ir yra tiražuojami keliais šimtais kopijų, juos iškart į savo automobilių kolekcijas išgraibsto turtuolių grietinėlė, todėl tarptautinės automobilių parodos yra bene vienintelė vieta, kur (iš anksto užsiregistravę) prisiliesti prie „viskas, kas įmanoma už pinigus“ dekadanso gali ir kuklesni mirtingieji.

„Ford GT“.

„Lamborghini Mansory Torofeo“

Prabangius superautomobilius dar labiau išskirtiniais paverčianti vokiečių bendrovė „Mansory“ į parodą atgabeno „bulių“, vardu „Torofeo“ (isp. toro – bulius). „Mansory“ pagarsėjusi tuo, jog yra viena didžiausių inovatorių anglies pluošto srityje, o iš šios medžiagos gaminamos itin lengvos ir atsparios detalės pamažu pritaikomos ir naujausiuose masinės gamybos automobiliuose.

„Lamborghini Huracan“ pagrindu sukonstruotam „Torofeo“ bendrovės inžinieriai privalėjo uždėti elektroninį apynasrį – 5,2 l, V10 jėgainės sukimo momentas ribojamas iki 1000 Nm, kitaip šis žvėris įsibėgėjęs tiesiog prarastų sukibimą su kelio danga. Keturiais ratais varomas „bulius“ iki 100 km/h įsibėgėja per 2,9 sekundės, o maksimalus, gamintojo įvardijamas greitis – 340 km/h.

Superautomobilio salono apdaila, žinoma, – skonio reikalas, bet mums „Torofeo“ vidus priminė pilką perdžiūvusią kempinę. Tiesa, pabandę įsiropšti į saloną, turėjome pripažinti, jog norint valdyti šią raketą reikia ne tik ženklesnės sąskaitos, bet ir trumpesnių kojų. 190 centimetrų ūgio personai, net ir maksimaliai pakėlus vairą ir atitraukus sėdynę, vairas vis tiek lieka kažkur juosmens srityje.

Su baime akyse į mūsų pastangas žvelgiantis bendrovės konsultantas patikino, jog „problema išsprendžiama už pinigus“. Kiek tai kainuotų – nepatikslino. Tik laužyta anglų kalba priminė, jog neatsargiai muistantis automobilio salone mus ištiks „didelė finansinė problema“. Kadangi tai buvo vienintelis sportinis bolidas, į kurį netilpome, palikome „Torofeo“ grožėtis smulkesnių gabaritų italams – geriau „Lamborghini“ grožybėmis mėgautis per atstumą.

„Bugatti Vision Gran Turismo“.

„Ferrari 488 GTB Spider“

Superautomobilių sąrašas netektų prasmės, jei jame nebūtų bent vieno italų bendrovės šedevro. „Ferrari“ stendas Frankfurte buvo pats gausiausias iš visų prabangių sportinių automobilių gamintojų. O iš visos flotilės žvilgsnį labiausiai prikaustė „488 GTB Spider“ kabrioletas, pakeitęs ankstesnį „458 Italia“ modelį. Jei norėtumėte šį įsigyti tučtuojau, nepadėtų net dideli pinigai – užsakovų sąrašas jau nusidriekęs iki 2018-ųjų.

Įdomu tai, kad ekologiškumo lenktynės paveikė net ir tokius sportinių ristūnų gamintojus kaip „Ferrari“. Skimbčiojant šampano taurėms, bendrovės konsultantai potencialiems klientams nesigėdydami pasakojo, jog nuo 420 tūkst. eurų kainuojantis kabrioletas yra ekonomiškesnis (!) nei ankstesnis „458 Italia“ modelis.

Technologinė motorų pažanga buvo įvardijama konkrečiais skaičiais – 3,9 l variklis su dviem turbinomis, skirtingai nei jo 4,5 litro pirmtakas su viena turbina, suvartoja 15 proc. mažiau degalų (vidutinės sąnaudos – 11,4 litro), tačiau nauja jėgainės architektūra ir papildoma turbina motoro galią išaugina 73 kW – iki 492 kW, o sukimo momentą 220 Nm – iki 70 Nm.

Ankstesniajam šios linijos modeliui „488 GTB Spider“ variklis nusileidžia tik vienu – 0,4 sek. ilgiau trunkančiu įsibėgėjimu iki 100 km/h, tačiau iki 200 km/h jis įsibėgėja net 2,1 sek greičiau – per 8,3 sek ir maksimaliai pasiekia 330 km/h greitį. Teigiama, jog dėl naujos bolido galo architektūros ir aptakų automobilio galo prispaudimo koeficientas išaugo dvigubai – papildomas apsidraudimas, jog bolidą pavyks suvaldyti bet kokiomis sąlygomis.

„Ferrari 488 GTB Spider“.

„Alfa Romeo Giulia QV“

Nors viena labiausiai reklamuojamų parodos naujienų sportiškas „Alfa Romeo Giulia“ sedanas nepaliko tokio neišdildomo įspūdžio, kokio tikėjomės, tačiau aukščiausios komplektacijos „Quadrifoglio“ (arba QV) versija dėmesio verta vien dėl to, jog tai vienintelis tokių parametrų sportinis automobilis, kurio kaina nesiekia 100 tūkst. eurų. Standartinis „Quadrifoglio“ Europoje kainuos apie 80 tūkst. eurų, dar 16 tūkst. eurų už anglies ir keramikos stabdžius bei anglies pluošto sėdynes.

„Quadrifoglio“ versijoje rasime įmontuotą 380 kW/600 Nm, šešių cilindrų 2,9 litro motorą su turbina, kurį gaminant „Alfa Romeo“ inžinieriams talkino kolegos iš „Ferrari“. Žymiąją Niurburgringo trasą šiuo sportiniu sedanu pilotui bandytojui pavyko įveikti per 7:39 sekundės – greičiau nei sekėsi „Porsche 911 GT3“, BMW M4 ar „Lamborghini Gallardo“. Taigi, verta nulenkti galvą prieš italus, kuriems pavyko sukurti iš tiesų įspūdingą sportinį sedaną už „prieinamą“ kainą.

„Lamborghini Mansory Torofeo“.

„Ford GT“

„Ford“ pastaraisiais metais garsėja tuo, jog kuria geriausius pasaulio variklius – bene visus įmanomus apdovanojimus susišlavusią „EcoBoost“ motorų seriją. Nors „EcoBoost“ tarsi savaime sako, kad šios serijos jėgainės yra orientuotos į ekonomiškumo ir galios balanso „aukso vidurį“, amerikiečių gamintojas Frankfurte demonstravo, jog šių variklių galimybių diapazonas yra kur kas platesnis, nei pamanytum. Dviem turbinomis apginkluotas 3,5 litro V6 motoras pasiekia 450 kW galią, o septynių laipsnių dvigubos sankabos automatinė pavarų dėžė itin tiksliai ir efektyviai perduoda variklio sūkius.

Pristatęs „Ford GT“ modelį gamintojas šios markės gerbėjus patikino, kad nors po krizės finansinis dangus dar visiškai nepragiedrėjo, „Ford“ ateityje neketina užmiršti savo lenktyninės dvasios. Ne mažiau markės gerbėjų būriavosi prie raudonojo „Ford Mustang“. Į šį įsodintas oru aušinamas 5 l V8 variklis, kuriam nereikia jokių turbinų. „Štai čia tikrasis „Ford“, – su nostalgijos gaidele dūsavo iš už Atlanto į Frankfurtą atvykę amerikiečiai.

„Bugatti Vision Gran Turismo“

Nebuvo parodos lankytojo, kuris bent kelioms minutėms nestabtelėtų prie šio superautomobilių galaktikos brangakmenio. Net po parodą vaikštinėjantys policijos pareigūnai, sustoję prie „Bugatti“ stendo, ilgai aptarinėjo tai, ką mato prieš akis. Jie juokavo, jog norint sėsti už tokio bolido vairo, tektų darbintis ne Vokietijos, bet kokio Dubajaus teisėsaugos tarnyboje.

Tiesa, šį „Bugatti“ brangakmeniu vadinti galima tik iš dalies, nes tai tik koncepcinis, kompiuteriniam lenktynių žaidimui sukurtas modelis, todėl jo kaina nėra žinoma. Tačiau itin brangių sportinių automobilių gamintojo atstovai parodoje tikino, kad konceptas buvo kuriamas taip, jog jame panaudoti sprendimai neabejotinai bus perimti plėtojant „Bugatti“ liniją. Greičiausio pasaulio automobilio, 431 km/h pasiekusio „Veyron“ įpėdinį teoriškai varo keturiomis turbinomis ekipuotas W16 motoras, o dėl neįtikėtinos aerodinamikos anglies pluošto korpusą turintis „Gran Turismo“ ateityje turėtų pasiekti naują, legaliai gatvėmis galinčių važinėti automobilių rekordą – bent 450 km/h.

Aplodismentai inžinierių fantazijai, suteikiančiai galimybę svajoti ir mums.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"