Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
TRASA

Detroito automobilių paroda: amerikiečiai ekologiją vėl pamiršta

 
2017 01 16 15:53
Vokiečių "Audi" puošmena Detroite - kabrioletas S5, kuris rinkoje pasirodys jau netrukus. AFP/"Scanpix" nuotrauka

2017 metų Detroito (JAV) Tarptautinė Šiaurės Amerikos automobilių paroda (NAIAS – Nord American International Auto Show) duris masiniam lankytojui atvėrė sausio 13 dieną, renginys vyks dvi savaites, tad dabar – pats jos įkarštis. Pirmiausia NAIAS demonstruojamos naujienos yra skirtos JAV ir Kanados rinkoms, o atvykėlius iš Europos ir kitų žemynų labiau domina koncepciniai modeliai ir tai, kas netolimoje ateityje gali pasirodyti ne tik Amerikos rinkoje.

Pasaulio žiniasklaida skelbia, kad šiųmetinėje parodoje Detroite gamintojai demonstruoja 750 naujų arba atnaujintų automobilių, iš kurių 45 yra konceptai. Tai daug netgi Amerikai. Tačiau dėl to stebėtis neverta. Didžiausia ir turtingiausia valstybė pasaulyje atsigavo po pačios skaudžiausios jos istorijoje ekonominės krizės, o 2016-aisiais JAV buvo pasiektas ir naujų lengvųjų mašinų pardavimo rekordas. Tyrimų bendrovės „Auto Data Corp.“ duomenimis, praėjusiais metais amerikiečiai nupirko 17,55 mln. naujų lengvųjų mašinų, arba 0,4 proc. daugiau nei iki tol rekordiniais 2015-aisiais. Tad į Detroitą parodyti vietos vairuotojams savo naujienų veža visi, kas tik gali.

Pasak žiniasklaidos, laukiama, kad 700 tūkst. kvadratinių metrų NAIAS-2017 autosalono „Cobo“ šiemet iki sausio 22-osios, kada pasibaigs paroda, aplankys apie milijoną lankytojų. Parodos svarbą rodo ir tai, kad joje apsilankė kadenciją baigiantis JAV viceprezidentas Joe Bidenas. Vien į parodos atidarymą lankytojų atėjo 109 643, arba dviem tūkstančiais daugiau nei į „NAIAS 2016“ pernai. Analitikai teigia, jog ekonominis Detroito tarptautinės automobilių parodos efektas sieks 540–550 mln. JAV dolerių. O kas gi joje labiausiai galėtų dominti europiečius?

Parodos žvaigždė – „Chevrolet Bolt“

Pirmiausia, žinoma, Šiaurės Amerikos metų automobiliu išrinktas elektromobilis „Chevrolet Bolt“. Pilnas nominacijos pavadinimas yra «2017 North American Car, Truck and Utility Vehicle of the Year».

Taupiesiems europiečiams turėtų patikti, kad geriausia šių metų Šiaurės Amerikos lengvąja mašina nominuotas „Chevrolet Bolt“ vienu įkrovimu gali nuvažiuoti 380 km, tad bent jau dėl to jis mažai nusileidžia tradiciniams automobiliams. Ši mašina dėmesį atkreipia ir dėl to, jog mažiausiai iki balandžio tai bus pigiausias didelėmis serijomis gaminamas elektromobilis pasaulyje. Amerikoje kainuoja 37 tūkst. JAV dolerių, arba 35 tūkst. eurų. Tiesa, Europoje „Chevrolet Bolt“, aišku, kaina bus didesnė, nes tik reta Senojo žemyno šalis skiria kompensacijas alternatyviais degalais varomas mašinas perkantiems vairuotojams, be to, jas reikia atgabenti per Atlantą, joms yra taikomas ir muito mokestis.

Tačiau ekonomines jėgas atgavusioje Amerikoje, kur litras tradicinių degalų kainuoja perpus mažiau nei Europoje, šiandien ekologiški automobiliai domina tik nedidelę pačių sąmoningiausių vairuotojų dalį. Kiti kaip senais ir gerais laikais vėl vertina galią ir didelius gabaritus. „Chevrolet Bolt“ išaukštinimas Šiaurės Amerikos automobilių parodoje buvo daugiau mados reikalas, o ne realią situaciją atspindintis reiškinys.

Pavyzdžiui, daug daugiau amerikiečių dėmesio pritraukė antros laidos amerikiečių visureigis „Chevrolet Traverse“. NAIAS-2017 pristatomo automobilio ilgis siekia 5,2 metro, o galingiausios versijos mašinos ratus suka 3,6 l ir 288 AG benzininis motoras.

Senojo Žemyno vairuotojus labiausiai jaudina informacija apie modelius, kuriuos gamina ar dar gamins Europos gamintojai. Detroite demonstruojami svarbiausia europiečių modeliai – galingi lyg amerikietiški, nes kitaip neįtiksi vietos rinkai.

Vokietijos gamintojas „Audi“ NAIAS-2017 parodoje pristatė krosoverio Q8 prototipą. Traukia akį mašinos dizainas. Jis turi ir miesto visureigio SUV, ir sportinio kupė bruožų. Žinoma, koncepcinis „Audi Q8“ yra didelis, savo gabaritais jis labiau tiktų amerikiečiams nei europiečiams. Daugiau nei 5 metrų ilgio krosoverio techniniai duomenys kol kas yra laikomi paslaptyje. Tačiau žurnalistai jau spėjo iškapstyti, kad galingiausios SQ8 versijos ratus varys itin galingas 4 litrų V8 variklis, galintis pasiekti 430 AG. Vokietijos gamintojas serijinį krosoverio modelį žada parodyti 2018 metais, o autosalonuose jis greičiausiai pasirodys dar po metų.

Kitas Vokietijos gamintojas „Mercedes-Benz“ Detroite pristatė naują kupė „Mercedes-Benz E-Class“. Modelis greičiausiai bus pradėtas pardavinėti dar šį pavasarį. Iš pirmo žvilgsnio savo išore E klasės „Mercedes-Benz“ kupė primena ir naujausią S klasės, ir C klasės modelius. „Mercedes-Benz E-Class“ yra 4826 mm ilgio ir 1860 mm pločio, o jo atstumas tarp ratų ašių sudaro 2873 milimetrus. Galingiausios versijos kupė ratus varo 3 l V6 benzininis variklis, kurio maksimali galia – 333 AG.

Bet, ko gero, didžiausio europiečių dėmesio sulaukia naujas 5 serijos sedanas BMW. JAV vykstančioje parodoje pristatyti du nauji 5 serijos modeliai – įkraunamas hibridas „BMW 530e iPerformance“ ir galingiausias Bavarijos gamintojo gamos modelis „BMW M550i xDrive“. Jo ratams sukti yra naudojamas 4,4 litro darbinio tūrio V8 benzininis variklis „M Performance TwinPower Turbo“. Šis inovatyvus variklis su dviem turbinomis gali pasiekti 462 AG galią ir 650 Nm jėgos sukimo momentą. Planuojama, kad pirmieji BMW 5 serijos sedanai salonuose pasirodys 2017 m. vasario mėnesį.

.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"