TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Detroito parodoje atgimsta gigantomanija

2014 01 22 6:00
Šiemetinėje Detroito automobilių parodoje jos lankytojų dėmesį labiausiai traukė dideli, prabangūs automobiliai. Naias.com nuotraukos

Kadaise JAV automobilių sostine, o dabar bankrutuojančiu miestu vadinamame Detroite vykstanti „Šiaurės Amerikos tarptautinė automobilių paroda 2014“ (NAIAS 2014) blykstelėjo netikėta prabanga. Lankytojų nuomone, automobilių salonas yra po krizės atgimstančios amerikiečių ekonomikos pirmas atspindys.

NAIAS 2014 prasidėjo sausio 13-ąją, o baigsis 26-ąją. Daugeliui į Detroito parodą atvykusių žurnalistų, automobilių ekspertų iš karto į akis krito didelis kontrastas - kas matoma automobilio salone ir už jo ribų. Kadaise buvęs vienas labiausiai klestinčių JAV miestų Detroitas pernai bankrutavo. Miestas prasiskolino apie 18 mlrd. JAV dolerių (46,8 mlrd. litų), dėl lėšų stygiaus veikia tik pusė apšvietimo. Apie 40 proc. gyventojų – už skurdo ribos.

Po bankroto laukia atgimimo

1950 metais Detroite gyveno 1,8 mln. žmonių, tačiau nuo tada jų sumažėjo daugiau nei perpus – belikę apie 700 tūkst. gyventojų. Miesto gatves užplūdo nusikaltėlių gaujos.

Detroito griūtis prasidėjo, kai prieš porą dešimtmečių didieji automobilių gamintojai ėmė perkelti automobilių gamybą iš JAV į šalis, kuriose darbo jėgos kaina buvo mažesnė. Pavyzdžiui, į Meksiką. Augo nedarbas, o paskui radosi ir visos kitos miesto problemos. Tiesa, iki šios dienos centrinį biurą Detroite turintis pasaulio automobilių pramonės milžinas „General Motors“ (GM) žada niekur nesikelti net miestui bankrutavus. Kompanijos vadovai sako, kad Detroitas yra GM automobilių lopšys, o miesto bankrotas reiškia ne ką kita, o ateityje būtinai įvyksiantį miesto atgimimą.

Parodoje "Geriausiu Šiaurės Amerikos metų lengvuoju automobiliu 2014“ išrinktas sedanas „Cadillac ATS“.

Atgyja monstrų laikai

Gali būti, kad Detroito atgimimas prasideda būtent nuo NAIAS 2014. Iš Europos į parodą atvykę žurnalistai iš karto pamatė, kad joje nėra ką veikti žmogui, kuris ieško praktiško ir palyginti nebrangaus automobilio. Amerikai pabodo ekonominis nuosmukis, kai reikėjo veržtis diržus ir taupyti kiekvieną centą. Pabodo jos vairuotojams per krizę siūlyti kompaktiški ir taupūs europietiški ar japoniški automobiliai. Tegyvuoja galia! Tegyvuoja erdvė! Tegyvuoja tie laikai, kai maždaug praėjusio šimtmečio 6-8 dešimtmečiais tikram amerikiečiui buvo gėda važinėti mašina, kurios ilgis siekė mažiau kaip 5 metrus, o variklio darbinis tūris buvo mažesnis nei 5 litrai!

Anot ekspertų, kaip ir auksiniais Amerikos automobilių pramonės laikais, NAIAS 2014 parodoje vyrauja amerikietiški bei daugiausia iš Vokietijos atkeliavę monstrai, tokie kaip dinozaurų laikus menantis pikapas „Ford F-150“, prabangusis „Mercedes-Benz S600“, brangūs sportiniai BMW M3/M4.

Galios triumfas

Tai, kad Amerika vėl grįžta prie daug artimesnių vietinių širdžiai prabangių ir erdvių automobilių, rodo jau tas faktas, kokio modelio mašina šiemetinėje NAIAS 2014 parodoje buvo išrinkta "Geriausiu Šiaurės Amerikos lengvuoju automobiliu 2014". Didžiausią įspūdį amerikiečių ekspertams paliko „Cadillac ATS“, galintis pasiekti 279 AG. "Geriausiu visureigiu/ kasdien naudojamu automobiliu 2014" buvo pripažintas „Ram 1500“, kurio ratus suka 3,6 l darbinio tūrio V6 benzininis motoras, o jo maksimali galia – 305 AG, maksimalus sukimo momentas – 364 Nm.

Parodos žvaigždės „Bentley Continental GT Speed“ didžiausias pajėgumas - net 625 AG.

Iš paskutiniųjų prie Amerikos skonio taikėsi ir kitų šalių gamintojai. Tarkime, „Bentley“ į Detroitą atgabeno sportinį kupė „Continental GT Speed“, kurį varo 6 l ir net 625 AG V12 benzininis motoras. Prabangaus Detroite pristatyto korėjiečių „Hyundai Genesis“ pirkėjai galės rinktis limuziną su vienu iš dviejų benzininių variklių. Vieno jų darbinis tūris yra „tik“ 3,8 l, užtat kito – net 5 litrai. Ir taip toliau.

Masalas naujiesiems rusams

Gamintojai iš Miuncheno (Vokietija) į NAIAS 2014 atvežė limuziną, kuris turėtų pradžiuginti ne tik amerikiečius, bet ir naujuosius rusus. Tai legendinis limuzinas „Mercedes-Benz S600“. Vienas jo variklių yra biturbininis benzininis V12, kuris gali pasiekti 530 AG ir 830 Nm sukimo momentą. Su tokiu mašina iki 100 kilometrų įsibėgėja vos per 4,6 sekundės. Tiesa, didžiausias limuzino greitis elektronikos yra apribotas - 250 km/h.

Ekspertai pažymi, jog nėra taip, kad šiemetinėje Detroito automobilių parodoje visiškai nerastum automobilių, kurie stebintų pažangiausiomis technologijomis, netikėtomis inovacijomis, taupumu. Tačiau, europiečių požiūriu, praktiškas mašinas visiškai užgožė netikėtai atgimusi amerikietiška gigantomanija.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"