TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Didžiausias pasaulyje skraidantis milžinas

2014 03 25 18:06
„Airlander HAV 304" dirižablis „Scanpix“ nuotrauka

Dėl nepatvarumo ir sugebėjimo lengvai užsiliepsnojantys dirižabliai nuo XX a. antros pusės nebenaudojami. Iki tol jie buvo pasitelkiami tiekimui, ryšiams su sunkiai prieinamais rajonais, žvalgybai, laivų eskortavimui. Panašu, kad naujos technologijos, praėjus daugiau nei pusei amžiau, dirižablius gali atgaivinti.

Britų aeronautikos kompanija „Hybrid Air Vehicles“ pranešė, kad jai pavyko pastatyti naująjį „Airlander HAV 304“ dirižablį, kurio ilgis siekia 93 metrus. Dabar kompanija ketina šią oro transporto priemonę parduoti naftos ir kalnakasybos kompanijos, kurioms gręžiniams skirtą stambiagabaritę techniką tenka transportuoti tam nepritaikytas keliais.

Aplenkė visus dičkius

Įdomu tai, kad šis dirižablis pretenduoja ir į Pasaulio rekordų knygą kaip didžiausias žmonijos iki šiol sukonstruotas skraidantis aparatas. „Airlander“ yra 18 metrų ilgesnis už „Boeing 747“ keleivinį lėktuvą ir 9 metrais ilgesnis už krovininį „Antonov An-225“ milžiną, kuris iki šiol buvo tituluojamas didžiausiu pasaulyje skraidančiu aparatu.

Konstruodami „Airlander“ dirižablį inžinieriai panaudojo naujausius aerodinamikos mokslo pasiekimus Jo forma veikia lyg sparnai lėktuvui, o viduje esančios pūslės užpildytos inertinėmis helio dujomis. Dirižablį varo keturi V8 turbodyzeliniai motorai, kurių kiekvienas generuoja 350 arklio galių. Išbūti ore sklidinais degalų bakais „Highlander“ gali net tris savaites, o maksimalus greitis siekia 160 km/h. Net 38 tonas be krovinio sveriančiam gigantui, tai iš tiesų įspūdinga.

Konstruos dar didesnį

Dirižablio apačioje esanti pneumatinė pagalvė jam leidžiantis prisipučia, tad „Highlander“ gali nutūpti praktiškai ant bet kokio paviršiaus, kur tik pakanka vietos – vandens, smėlio, žemės. Jam, skirtingai nei lėktuvams, nereikia nusileidimo takų.

„Highlander“ projektą iš pradžių plėtojo JAV kariuomenė, kuri tikėjosi pritaikyti dirižablį gelbėjimo operacijų bei žvalgybos reikmėms. Tačiau nutraukus finansavimą, projektas sustojo, kol jo su britų vyriausybės finansine parama neperėmė „Hybrid Air Vehicles“. Beje, šio projekto investuotojų sąraše figūruoja ir anglų sunkiojo metalo grupės „Iron Maiden“ vokalisto Bruce'o Dickinsono pavardė.

Britų bendrovės teigimu, norintieji įsigyti „Highlander“ dirižablį turės pakloti apie 250 mln. litų. „Highlander“ kūrėjai skelbia apie planus sukonstruoti dar didesnį modelį, kuris galėtų gabenti iki 50 tonų sveriančius krovinius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"