TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Diskutuojama dėl VLC naudos

2013 10 16 6:00
Jau netolimoje ateityje iškilsiantis Vilniaus VLC žada tapti Azijos vartais į Europą ir Europos – į Aziją. LŽ archyvo nuotraukos

Rugsėjį įkasus simbolinę Vilniaus intermodalinio terminalo (VIT) statybų pradžią žyminčią kapsulę sostinės Vaidotų geležinkelio stotyje, Lietuvoje prasidėjo viešųjų logistikos centrų (VLC) bumas. Vis dėlto mažoms logistikoms įmonėms jis kelia nerimą: ar nedidukės įmonės nebus išstumtos iš rinkos?

Netolimoje ateityje vienas po kito iškils Vilniaus VLC, kurių dalis bus ir VIT, taip pat Kauno, Klaipėdos ir Šiaulių VLC. Juose veiks šiuo metu pati pažangiausi pasaulyje intermodalinio transporto sistema. Intermodalumas reiškia, kad krovinys su mažiausiomis sąnaudomis ir pačiu greičiausiu būdu pristatomas „nuo durų iki durų“, o vežimo procese artimai sąveikauja visos transporto - geležinkelio, oro, kelių ir vandens – rūšys.

Diegdama intermodalinio transporto sistemas Lietuva yra regiono lyderė, ir tai ateityje žada neblogą perspektyvą mūsų šaliai tapti svarbiausiu tranzitinių krovinių, cirkuliuojančių tarp Europos ir Azijos, tiltu. Tai didelėms ir mažoms mūsų šalies transporto bei logistikos įmonėms žada didesnius krovinių srautus, o kartu ir solidesnį pelną. Tačiau dalis mažųjų logistikos įmonių nerimauja, kad biurų nuomos kainos VLC joms gali būti neįkandamos, o nedalyvaudamos centrų veikloje esą jos bus nustumtos nuo pagrindinių krovinių srautų ir galbūt priverstos bankrutuoti.

Dienraščio LŽ kalbinti ekspertai tokias baimes vadina neturinčiomis pagrindo. „Tikrovė tai, kad VLC yra reikalingesni mažiems, o ne dideliems rinkos žaidėjams“, - teigė prof. Vytautas Kudzys, Lietuvos pramonininkų konfederacijos generalinio direktoriaus pavaduotojas transporto ir logistikos klausimais.

V.Kudzys: „VLC laimės tik tokiu atveju, jei pasiūlys patrauklesnes nuomos kainas.“

Mažos įmonės – didelė jėga

Verslo rizikos vertinimo bendrovės „Creditreform“ duomenimis, 2012 metais mūsų šalies sandėliavimo, ekspedijavimo ir logistikos sektoriuje didžiosios įmonės (50-60 įmonių) užėmė 45 proc. dydžio, vidutinės (240-270 įmonių) – 35 proc., mažos (240-270 įmonių) – 15-20 proc. rinkos dalį. Likę 10 proc. rinkos dalį buvo atsiriekusios pačios mažiausios logistikos įmonės.

Anot „Creditreform“ ekspertų, žinant, kad, pavyzdžiui, vaistų rinkoje 6-7 didžiosios vaistinės Lietuvoje užima apie 75 proc. rinkos, vidutinių ir mažųjų įmonių užimama dalis logistikoje yra gana didelė.

Tačiau asociacijos „Lineka“, vienijanti apie du trečdalius logistikos įmonių, kurios generuoja beveik du trečdalius sektoriaus apyvartos, viceprezidentas Darius Brekys linkęs raminti mažuosius verslo dalyvius.

“Didžiosios įmonės dėl to ir vadinamos didžiosiomis, nes jos bet kurioje rinkoje dominuoja. Šiuo konkrečiu atveju aš visai nebijau, kad gali nusilpti įmonės, kurios neturės biurų pačiame intermodaliniame terminale. Esmė juk yra krovinių srauto padidėjimas, kuris turi augti nuolat dėl gerėjančios logistikos infrastruktūros Lietuvoje. O ją gerins būtent VLC ir VIT atsiradimas“, - tvirtino vienas „Linekos“ vadovų.

VLC – atgaiva mažiesiems

Prof.V.Kudzio nuomone, VLC daugiausia naudos duos ne didžiosioms, o būtent mažosioms logistikos įmonėms. „Pirmiausia mažosios ir didelės kompanijos nebūtinai centruose turės nuomotis patalpas. Tos, kurios norės, biurus galės ir pasistatyti. O ir nuomos kainą nustatys ne VLC valdytojai ar dar kas nors, bet rinka. Šiaip jau logistams nėra skirtumo, kur nuomotis patalpas – Vilniaus VLC ar sostinės Ukmergės plente, verslui įtakos tai tikrai nedaro. Ir VLC laimės tik tokiu atveju, jei pasiūlys patrauklesnes kainas“, - sakė vienas LPK vadovų.

LŽ pašnekovas teigė, kad VLC tam ir kuriami, kad galėtų pasiūlyti mažesnes kainas. „Centruose bus visa reikiama infrastruktūra, čia veiks valstybinės - muitinės, veterinarijos ir kitos - tarnybos. Bus suteiktos patalpos bankams, draudimo bendrovėms, kitoms kompanijoms, kurių reikia tam, kad ekspeditoriai galėtų normaliai funkcionuoti. O jeigu vietoje teikiamos kompleksinės paslaugos, išlaidos biuro išlaikymui irgi turėtų būti mažesnės nei už VLC ribų. Tai labai palanku mažoms įmonėms“, - pažymėjo V.Kudzys. Jis sakė, kad didelėms logistikos bendrovėms, tokioms, kokios yra „Senukai“ ar „Girteka“, nuomotis patalpų centruose neapsimoka. „Tokios įmonės turi didelę apyvartą ir gali pasistatyti savo logistikos centrus - kam jiems VLC?“, - retoriškai klausė profesorius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"