TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Dovana iš praeities - spąstai vairuotojams

2011 11 30 9:00

Prieš dvejus metus teisę vairuoti įgiję asmenys nežino, ar kitąmet galės sėstis prie vairo. Mat pagal ankstesnį sumanymą, norėdami gauti nuolatinius vairuotojo pažymėjimus, jie privalėtų papildomai mokytis. Specialistai tokią tvarką vadina ydinga ir ragina kuo skubiau ją keisti. Iš karto po žiemos švenčių reikiamo stažo neturinčių vairuotojų laukia nemaloni staigmena.

Tie, kurie laikinus vairuotojo pažymėjimus gavo prieš dvejus metus, po Naujųjų privalės iš naujo pademonstruoti savo praktinius bei teorinius sugebėjimus kelyje. Ir specialistai, ir valdžia pripažįsta, kad tokia tvarka neefektyvi. Jie teigia, kad jei parlamentarai dels panaikinti praėjusios kadencijos Seimo priimtą įstatymą, prievolė ims galioti jau po mėnesio. 

Kyšo monopolio ausys

Praėjusiame dešimtmetyje Lietuvos avaringumo statistikos duomenys įstatymų leidėjus vertė ieškoti sprendimų, kaip suvaldyti situaciją, tad buvo griebtasi įvairių, kartais ne visai teisingų sprendimų. Specialistų nuomone, vienas tokių - laikino vairuotojo pažymėjimo keitimas į nuolatinį, galiojantį 10 metų. Taigi dabar reikėtų iš naujo kartoti praktines ir teorines žinias, o tai užimtų laiko ir papildomai kainuotų. Tiesa, kiek tokie kursai truktų ir kokie dalykai būtų mokomi iš naujo, įstatymo nenumatyta. 

Susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio nuomone, visiems vairuotojams eiti iš naujo mokytis tikrai nereikia, drauge jis viliasi, kad tokia prievolė bus atšaukta dar iki Naujųjų. "Mes vis dar tikimės, kad Seimas atšauks senąją tvarką. Kitaip neturintiesiems reikiamo stažo teks mokytis iš naujo, o tai, mano manymu, yra nelogiška. Papildomų mokymų kainą nustatytų vairavimo mokyklos, valstybė jų reguliuoti negalėtų. Be to, įstatyme parašyta, kad mokymai turi vykti specialiuose vairavimo centruose, nors Lietuvoje nėra nė vieno tokio lygio centro. Tada buvo nuspręsta, kad Lietuvoje turi būti 4 tokie centrai. Vien ši detalė, kad buvo kuriamas monopolis, rodo, jog papildomas vairavimo mokymas visiems žmonėms galbūt įvestas vienu tikslu - kažkam buvo kuriamos sąlygos pasipelnyti", - įstatymo subtilybes LŽ dėstė E.Masiulis.

Prievolė mokytis - tik pažeidėjams

Saugaus eismo ekspertai neneigia, kad specialūs vairavimo tobulinimosi centrai duoda naudos, tačiau Lietuvoje niekada jų nebuvo ir neatrodo, jog kas nors artimiausiu metu ketintų juos įrengti. Be to, jau dabar aišku, kad, net ir investavus į praktinių centrų steigimą, po mėnesio jų funkcionavimo tikėtis neverta. Susisiekimo ministerijos nuomone, papildomas vairuotojų mokymas negali būti skirtas vairavimo įgūdžiams tobulinti ir turėtų būti taikomas tik kaip prevencinė auklėjamoji priemonė. "Tikrai nemanau, kad perlaikyti egzaminus turėtų visi pradedantieji vairuotojai. Užtektų, kad tokia prievolė būtų taikoma tik tiems, kurie šiurkščiai pažeidė Kelių eismo taisykles. Ministerija apie tai informavo Seimo pirmininkę. Tikimės, kad ankstesnė įstatymo redakcija bus kaip galima greičiau panaikinta", - akcentavo E.Masiulis.

STT įžvelgia diskriminaciją

Jeigu Seimas skubiai nesiims spręsti šio klausimo ir paliks galioti senus įstatus, prieš dvejus metus vairuotojo pažymėjimus gavę asmenys bent teoriškai privalės labiau patuštinti savo pinigines. Mat už papildomus mokymus neabejotinai tektų mokėti, tiesa, neaišku kiek. 

Tai, kad papildomi mokymai užkrautų papildomą naštą daliai vairuotojų, neabejoja ir Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT). Jos parengtose išvadose teigiama, kad tai būtų per didelė finansinė našta pradedantiesiems, diskriminuotų juos kitų vairuotojų atžvilgiu. "Siūlome atsisakyti Praktinio vairuotojų mokymo centrų steigimo ir papildomo mokymo reikalavimo visiems pradedantiesiems vairuotojams, o papildomą vairuotojų mokymą palikti tik tiems vairuotojams, kuriems teisė vairuoti buvo atimta dėl KET pažeidimų", - tokia STT nuomonė dėstoma Seimo Ekonomikos komiteto parengtose išvadose. 

Gali kilti sumaištis

Kas galėtų organizuoti papildomus mokymus ir kiek kvalifikacijos patvirtinimas kainuotų vairuotojams, nežinoma iki šiol. Tačiau jei būtų sudarytos sąlygos, kad mokymus rengtų nustatytos įmonės, formuotųsi monopolis, o "išrinktosios" bendrovės žertųsi nemenką pelną. Mat Lietuvoje per metus išduodama apie 50 tūkst. naujų vairuotojo pažymėjimų - tiek jų reikėtų pakeisti per metus.

Ir LŽ kalbinti vairuotojo pažymėjimus išduodančios įmonės "Regitra" specialistai neneigė, kad įtampa jaučiama, nes neaišku, kaip po sausio 1 dienos reikėtų elgtis su pradedančiaisiais vairuotojais. Mat "Regitra" neturi juridinės galios išduoti 10 metų galiojančius pažymėjimus tiems, kurie juos gavo prieš dvejus metus. "Nežinome, ką reikės pasakyti vairuotojams po sausio 1 dienos. Pratęsti pažymėjimų galiojimo neturėsime teisės, nes kandidatai neturės techninės galimybės išlaikyti įstatyme reikalaujamų kvalifikacijos egzaminų. Jei sprendimas, koks jis yra dabar, įsigalios praktikoje, gali kilti šiokia tokia sumaištis, drausmingi vairuotojai nežinos, kur ir kaip pasikeisti pažymėjimus. Tokių interesantų bus apie 3-6 tūkst. per mėnesį. Be to, neaišku, kaip tokius vairuotojus, kurie dėl painių reikalavimų negalės pasikeisti pažymėjimų, vertins kelių patruliai", - tvirtino LŽ kalbinti "Regitros" specialistai.

Įstatymo pakeitimai dūla Seime

Vairavimo instruktorius Vytautas Šantaras taip pat kritikavo idėją, įpareigojančią po dvejų metų visiems be išimties vairuotojams iš naujo būti egzaminuojamiems. Anot jo, toks sprendimas yra nelogiškas ir jis neturėtų būtų taikomas, nes tiesioginės įtakos eismo saugumui neturi. "Aišku, jog tai nesąmonė - kodėl drausmingus ir nė sykio per dvejus metus KET taisyklių nepažeidusius vairuotojus reikėtų versti vėl gaišti laiką, laikyti egzaminus, mokėti už tai pinigus. Toks kvalifikacijos tobulinimas priverstinai turėtų būti taikomas tik piktybiškiems kelių chuliganams, kurie per dvejus metus bent kartą šiukščiai nusižengė KET", - LŽ atviravo V.Šantaras.  

Ar parlamentarai susigriebs ir suskubs taisyti vairuotojams nepalankius įstatymus, paaiškės jau netrukus. Labiausiai nerimauti verčia tas faktas, kad Vyriausybė jau seniai Seimui pateikė įstatymo pataisas, tačiau jos iki šiol įstrigusios Teisės ir teisėtvarkos komitete. Tad jei pakeitimų svarstymas ir toliau bus vilkinamas, jau po mėnesio kils nepasitenkinimo banga, kurią išprovokuos Seimo neveiklumas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"