TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Draudikai: automobilių vagysčių skaičius išaugo 70 proc.

2015 12 31 9:45
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Draudimo bendrovės šiemet užfiksavo apie 70 proc. daugiau automobilių vagysčių nei pernai per tą patį laikotarpį. 

Anot ne gyvybės draudimo bendrovės BTA pranešimo žiniasklaidai, populiariausios tarp Lietuvos ilgapirščių yra prieš 5–10 metų pagamintos transporto priemonės. Didžiuosiuose miestuose dažniausiai nuvaromi „Volkswagen Tiguan“, „Volkswagen Touran“, „Toyota Corolla“ ir „Toyota Avensis“ automobiliai.

Pasak draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovo Andriaus Žiukelio, svarbiausia ką tik įsigijus automobilį nedelsiant pasirūpinti jo saugumu.

„Vagys dažnai tikisi, kad naujai parvaryti automobiliai dar neturės jokios apsaugos sistemos ir juos bus lengva pavogti. Beje, jei taip ir yra, tada jie neklysta. Be to, bendrovės patirtis atskleidžia dar vieną neigiamą dalyką – įsigiję naujus automobilius savininkai pamiršta apie jų draudimą ir tik nutikus nelaimei apie jį susimąsto. Štai kad ir vieno kliento patirtis: žmogus nusipirko BMW X6, atvyko iki namų ir jau tą pačia naktį vagys kėsinosi tą automobilį nuvaryti. Istorija baigėsi laimingai, automobilis liko pas savininką. Tačiau tokie atvejai parodo, kad vagys į naujai įsigytus automobilius atkreipia dėmesį. Todėl reikia nedelsti įrengti signalizaciją, neatidėti to kitai savaitei, o iki tol labiau saugoti automobilį, pavyzdžiui, statyti saugomoje aikštelėje“, – teigė BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.

Dažniau vagia senesnius automobilius

Vis dėlto vertėtų saugoti ne tik naujus automobilius, bet ir tuos, kurie pagaminti gerokai seniau, kad ir prieš 10 metų. Vilniaus bei Kauno vyriausiųjų komisariatų, kriminalinės policijos nusikaltimų nuosavybei tyrimo valdybos skyriaus viršininkų Lino Grigalevičiaus bei Aleksej Gubenko duomenimis, vagys vis tik dažniau kėsinasi į senesnius automobilius. Tai įvairūs „Volkswagen“ markės automobiliai, „Audi“, „Mersedes Benz“ bei BMW ir „Toyota“ markės automobiliai. Kaip teigė abu komisarai, vagys kėsinasi į tuos automobilius, kurių daugiausia rieda šalies gatvėmis.

Pasak teisėsaugos pareigūnų, 2013 metais ir 2014 metais automobilių vagysčių skaičius Vilniaus ir Kauno miestuose kiek mažėjo, o šiais metais nežymiai padidėjo. Pernai per 11 mėnesių Kauno apskrityje buvo įvykdytos 283 automobilių vagystės, 45 iš jų išaiškintos, šiemet per tą patį laikotarpį – 279, iš kurių 72 išaiškintos. Vilniuje šiemet per 11 mėnesių pagrobtos 219 transporto priemonės, tuo tarpu pernai – 179. Matyti, kad Kaune šiemet automobilių vagysčių nežymiai sumažėjo (2 proc.), o Vilniuje, atvirkščiai, – padidėjo (22 proc.).

Išvilioja gudrumu

Lino Grigalevičius bei Aleksej Gubenko vienas kitam antrina, kad vagių automobilių nuvarymo metodai ir dabar, ir anksčiau yra tokie patys. Vogdami automobilius be elektroninių apsaugos priemonių, vagys naudojasi visrakčiais, replėmis arba peiliukais. O automobiliams su elektroninėmis apsaugos priemonėmis jie naudoja specialią elektroninę įrangą, „nulaužiančią“ tokias apsaugos sistemas.

Vilniaus kriminalinės policijos nusikaltimų nuosavybei tyrimo valdybos 3-ojo skyriaus viršininkas nori atkreipti dėmesį, kad vagys neretai automobilius išvilioja kur kas gudresniais metodais, patys net nesusitepę rankų. Susidarius tam tikromis situacijomis, jie pasiūlo pasirašyti vekselį, sudaro nuomos sutartį arba pasirašo kitokias panašias sutartis. Taip ilgapirščiai iš asmens gauna ne tik automobilį, bet ir jo raktus bei registracijos dokumentus. O kai savininkas supranta, kad yra apgautas, transporto priemonė neretai jau būna keletą kartų perparduota kitiems asmenims.

Vagims padeda ir automobilių savininkai

BTA Ekspertizių skyriaus vadovas pastebi, kad neretai vagims pasitarnauja ir pačių vairuotojų neatidumas. Kartais jie neapsižiūrėję palieka raktus nesaugioje vietoje, taip pat dažnai automobilio dokumentus palieka jo viduje. Tuo tarpu vagis, turėdamas automobilio dokumentus, gali daug ramiau nuvažiuoti automobiliu iš vagystės vietos, jį sustabdžiusiems pareigūnams gali nekilti jokių įtarimų, kol nepaskelbta automobilio paieška. Nemažai atvejų pasitaikė, kai ilgapirščiai įsilaužę į namus pavogė automobilio raktelius bei dokumentus ir nuvažiavo „naujuoju“ automobiliu. Jei anksčiau tokių situacijų būdavo registruojama tik keletas, dabar jų pasitaiko kur kas dažniau.

Lietuvoje grobio nerealizuoja

Lietuvos teisėsaugos atstovai pabrėžė, kad automobilio „kelionė“ po vagystės priklauso nuo to, kokiu tikslu jis buvo vagiamas. Jeigu automobilis reikalingas kaip „donoras“, pavyzdžiui, sudaužytai transporto priemonei atstatyti ar suremontuoti, tai po vagystės tokio automobilio gyvenimas bus labai trumpas.

Bet jeigu jis skirtas tolesnei realizacijai, tai labai tikėtina, kad vagys stengsis jį išvežti į Rytų šalis. Teisėsaugininkų turimais duomenimis, Lietuvoje pagrobtų ar kitu nusikalstamu būdu gautų transporto priemonių realizuojama labai nedaug.

Priemonės išsaugoti automobilį

Kaip apsaugoti automobilį nuo vagių, vienareikšmiško atsakymo nėra. Mat jie vagiami ir iš privačių namų garažų, ir iš saugomų aikštelių ar kitų vietų, kuriose mažai tikėtina, kad gali būti įvykdytas nusikaltimas.

Pasak automobilių saugos sistemos „Sherlog“ atstovo Daumanto Knipo, sunkiausiai vagims įkandama saugos priemonė – aktyvios radiolokacinės paieškos sistema. Tai įrenginys, įmontuotas į automobilį bei reagavimo, paieškos paslaugos, kurios derinamos su techninėmis bei organizacinėmis priemonėmis ir, aišku, policija.

D. Knipas, pastebi, kad prabangių automobilių vagysčių Lietuvoje įvykdoma kur kas mažiau nei Latvijoje ar Rusijoje. Bet to, kur kas dažniau vagiami automobiliai užsienietiškais numeriais.

„Vagys ieško valstybių, kuriose automobiliai būna mažiau apsaugoti. Su tokia problema susidūrė ir kaimynai latviai, nes iki praėjusių metų pabaigos šioje šalyje apsaugos sistemoms nebuvo skiriama pakankamai dėmesio. Rusijoje vagystės buvo ir yra viena didžiausių problemų ir, panašu, kad jokios priemonės ten nepadeda. Statistika rodo, kad kas penktas parduotas BMW automobilis yra pavagiamas. Panašiai ir su „Toyota Land cruiser“, „Mercedess Benz“ automobiliais. Vagiami visi automobiliai, kurie populiarūs rinkoje“, – teigė automobilių saugos sistemos „Sherlog“ atstovo D. Knipas.

Per kelias praėjusias savaites Estijoje buvo pavogta daugiau nei 10 visiškai naujų automobilių. Pasak D. Knipo, galima spėti, kad latviams pradėjus saugoti automobilius, vagys pajudėjo į Estiją.

Visi specialistai pabrėžė, kad automobilio sauga reikia rūpintis iškart įsigijus automobilį –tiek saugos sistema, tiek ir draudimu. Itin prabangaus automobilio be specialių saugos sistemų niekas nesiims drausti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"