TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Drifto karalius be automobilių neištvertų

2008 12 31 0:00
Japonijoje T.Simniška išbandė Azijos drifto meistrų automobilius ir pasisėmė neįkainojamos patirties.
LŽ archyvo nuotrauka

Driftingo varžybos Lietuvoje atsirado palyginti neseniai, vos prieš keletą metų, tačiau jau dabar sutraukia ne mažiau žiūrovų nei tradicinės automobilių sporto šakos. Jų nugalėtojui atitenka Drifto Karaliaus titulas. Šiemet jį pelnė LŽ pašnekovas kaunietis Timas Simniška.

Drifto, dar vadinamo šonaslydžiu, esmė - priversti automobilį slysti šonu ir kartu važiuoti kuo tikslesne trajektorija, be to, visa tai atlikti kaip įmanoma didesniu greičiu. Priešingai nei kitose automobilių lenktynėse, driftingo varžybose nėra fiksuojamas trasos įveikimo laikas. Teisėjų komisija vertina bendrą pasirodymo grožį ir tikslumą, o greitis yra tik papildomas pranašumas. "Pagrindinė drifto varomoji jėga yra žiūrovai, žmonės, - mano T.Simniška. - Tai, kad žmonės žiūri ir jiems patinka, yra pats didžiausias įvertinimas, mes nesivaržome dėl sekundžių."

Japoniškas prizas

Pasibaigus paskutinėms šių metų sezono lenktynėms, T.Simniška sužinojo ne tik tapęs naujuoju Drifto Karaliumi, bet ir laimėjęs šonaslydžio treniruotes aukščiausio lygio drifto akademijoje Japonijoje. Neseniai iš Tekančios Saulės šalies grįžęs 25 metų sportininkas su malonumu prisiminė pirmąją akimirką, kai sužinojo apie laimėtą prizą. "Jaučiausi pakylėtas. Tai buvo pati geriausia akimirka. Anksčiau tik Europos nugalėtojai kovodavo su Azijos drifteriais, o Lietuvoje tokio prizo dar nebuvo", - pasakojo jis. Pasak sportininko, šios treniruotės apvertė jo drifto suvokimą aukštyn kojomis. Japonijoje T.Simniškai teko matyti itin galingų, apie pusę milijono dolerių kainuojančių automobilių, skirtų specialiai drifto lenktynėms.

Mechaniku dirbantis vaikinas, apžiūrėjęs šiuos automobilius, pasisėmė naujų minčių, kaip dar būtų galima patobulinti lietuvių techniką. Jis pripažino, kad ir mūsų šalies meistrai sugeba gerai patobulinti automobilius gana mažomis sąnaudomis, tačiau dažnai koją pakiša taupumas. "Kad važiuotum gražiai, turi būti nusispjovęs į automobilį. O Lietuvoje didelė dalis užsiimančiųjų driftu gaili savo mašinos, nes ja reikės ir kasdien į darbą važinėti", - dalijosi patirtimi sportininkas.

Išklausęs drifto akademijos specialistų pastabas, T.Simniška suvokė, kad Lietuvoje drifteriai įvykdo vos iki 60 proc. taisyklių reikalavimų, tačiau mūsų šalyje juos įvykdyti šimtu procentų būtų sunku dėl nepakankamos vairuotojų patirties ir dėl driftui tinkamų trasų stygiaus.

Sportas be pavadinimo

Driftu T.Simniška susidomėjo prieš 5-6 metus, kai Lietuvoje pati drifto sąvoka dar buvo mažai kam žinoma. "Tada, kai viskas prasidėjo, dar nežinojau, kad tai, ką aš darau, vadinasi driftu. Buvome pirmieji iniciatoriai. Tikrasis susidomėjimas atsirado, kai sužinojau, kas tai yra driftas", - pasakojo jis. Šią sąvoką vaikinas sužinojo visai atsitiktinai. "Iš pradžių buvo smagu slidinėti, vėliau mašina tapo galingesnė, ėmiau pasivažinėjimus filmuoti ir medžiagą dėti į internetą. Tada pamačiau, kad ir kiti panašiai daro, ir tai vadinasi driftu", - prisiminė sportininkas.

Tačiau jo polinkis į driftą pasireiškė dar vaikystėje, kai jis pirmą kartą sėdo prie vairo. Vos devynerių sulaukusį Timą vairavimo pagrindų ėmė mokyti mama. Kartą, kai ji paprašė sūnaus pavažiuoti porą metrų, jis nesugebėjo sklandžiai atleisti pedalų, ratai ėmė suktis vietoje, o slystanti šonu mašina vos nenumušė vienintelės kaime buvusios vandens kolonėlės. Nuo tada T.Simniškos pomėgis tik stiprėjo. Netrukus jis jau važinėjo po sodą senelio dovanota mašina, o vėliau įsigijo ir pirmąjį savo automobilį, apie kurį iki šiol saugo geriausius prisiminimus.

Ištikimas opeliams

T.Simniška driftingo varžybose nelieka nepastebėtas ne tik dėl puikaus važiavimo. Jis vairuoja tarp drifterių visiškai nepopuliarų automobilį "Opel Omega" ir dėl to sulaukia įvairių vertinimų. "Tai šeimai skirtas automobilis važiuoti į sodą, - juokavo lenktynininkas. - Jis nėra įprastas ne tik Lietuvos, bet ir pasaulio drifteriams." Dėl išskirtinės mašinos T.Simniška yra patekęs ir į kurioziškas situacijas, ypač lenktynėse užsienyje. "Atvažiavau vasarą į varžybas Ukrainoje. Prie manęs priėjo vienas žmogus ir sako: "Vaikinuk, čia bulvėmis neprekiaujame." Aš jam atsakiau: "Aš malkų atvežiau." Kaip visi buvo nustebę, kai tų malkų gavo ir važiuojantys brangiais, naujais automobiliais", - juokėsi Timas. Tuomet vietiniai žiūrovai niekaip negalėjo suprasti, kaip gali sportininkas kasdieniu automobiliu įveikti dešimtis tūkstančių dolerių kainuojančių bolidų savininkus. T.Simniška tvirtino, kad šonaslydyje vairuotojo įgūdžiai yra svarbesni nei brangi technika, tačiau prisipažino, kad jo automobilis taip pat yra visai nebe toks, koks išriedėjo iš gamyklos. "Iš standartinio automobilio, galima sakyti, yra likusi tik išvaizda, - prisipažino jis. - Pakeičiau visą pakabą, įdėjau didesnius stabdžius, variklį pakeičiau į 4 litrų tūrio "Irmscher" motorą, sudėjau į mašiną visa, kas tik įmanoma, geriausia", - vardijo patobulinimus sportininkas. Tačiau geros technikos varžyboms neužtenka - prieš kiekvieną etapą variklio valdymo programa yra modifikuojama kompiuteriu.

Talismanas - šeima

"Omega", su kuria T.Simniška dalyvavo du pastaruosius driftingo čempionato sezonus, sportininkui yra jau trečias šios markės automobilis. Opeliai sportininkui patinka jau seniai, todėl jis net nesvarsto apie labiau drifteriams įprasto modelio, BMW ar "Nissan", pirkimą.

Ryškiai žalios spalvos Timo opelis neseniai pasipuošė rausvomis gėlytėmis - lipdukais, nes šonaslydžio meistrai dar nepasibaigus sezonui buvo tarpusavyje nusprendę kitais metais taip pažymėti nugalėtojo automobilį. Drifto Karaliumi tapęs sportininkas pripažino, kad daugybe rožinių gėlyčių apklijuotas automobilis labiausiai traukia moterų dėmesį, o pirmajame kito sezono driftingo čempionato etape šį grožį galės įvertinti ir šonaslydžio gerbėjai.

Gyvenime skaičiaus 6 bei jo kombinacijų vengiantis sportininkas jokių prietarų per varžybas neturi. Jam geriausiu talismanu tampa šeima - mama, žmona bei sūnus, o tėvas visuomet po varžybų aptaria sūnaus rezultatus darbe su kolega, drifterio Pauliaus Jacinos tėvu.

T.Simniška neslėpė, kad automobiliams skiria, galima sakyti, visą savo gyvenimą: "Kad ir kaip nenorėčiau to pripažinti, tai tiesa." Mechaniku dirbantis specialistas dirbtuvėse kartais praleidžia septynias dienas per savaitę, didžiąją dalį laisvalaikio skiria driftingui, o studijoms taip pat pasirinko mechanikos kryptį Kauno technologijos universitete. Netgi švenčių proga išsirinkta dovana, nauji ratlankiai, labiau yra skirta automobiliui.

Kitiems, taip pat pamišusiems dėl automobilių sporto T.Simniška Naujųjų metų proga linkėjo viso ko geriausio: "Paklusnių arklių, gero sukibimo ir visko gero, už ką nenutiktų nieko blogo."

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"