TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Du ratai reikalauja dvigubo budrumo

2015 05 06 6:00
Pernai per tragiškus eismo įvykius žuvo 9 motociklininkai. LŽ archyvo nuotrauka

Palyginus motociklų dalį šalies autoparke ir eismo įvykių, į kuriuos jie patenka, skaičių, ilgametės eismo įvykių suvestinės rodo vieną nekintantį statistikos faktą: motociklų vairuotojai eismo įvykius sukelia dukart dažniau nei automobilių.

Per avarijas pernai motociklininkų buvo sužeista daugiau – 143 (2013 m. - 117), tačiau per metus gerokai sumažėjo nukentėjusių mopedų vairuotojų – nuo 91 iki 68.

Gaivinimosi alumi atsisakė

Kokią įtaką su motociklais susijusiam avaringumui turės nuo šių metų pradžios įsigaliojęs „sausasis įstatymas“, kai buvo visiškai uždrausta vartoti alkoholį motociklų, taksi automobilių, keturračių, komercinio transporto ir 2 metų stažo neturintiems vairuotojams, bus aiškiau praėjus šiam šiltajam sezonui. Tačiau pirmieji pokyčiai pastebimi plika akimi. Praėjusį ilgąjį savaitgalį vykusiuose motociklų sezono atidarymo renginiuose kelionės metu poilsio akimirką atsigaivinančių bokalu alaus motociklininkų beveik nebuvo matyti. Akivaizdu, kad organizuoti baikerių klubai „sausąjį įstatymą“ įvertino rimtai.

Vilniaus ir Kauno miestuose bei rajonuose dirbantys kelių policijos pareigūnai sezono atidarymo dieną ypatingą dėmesį skyrė motociklų ir mopedų vairuotojams, jų saugumui kelyje.

„Šių transporto priemonių vairuotojai yra vieni pažeidžiamiausių eismo dalyvių. Nors apie sustiprintą patruliavimą ilgąjį savaitgalį buvo pranešta iš anksto, policijos pareigūnai nustatė nemažai Kelių eismo taisyklių pažeidimų. Pareigūnai patruliavo ir su motociklais, ir specialiomis spalvomis nedažytais, ir policijos skiriamaisiais ženklais nepažymėtais automobiliais“, - sakė Lietuvos kelių policijos tarnybos atstovė Marija Kazanovič.

Iš viso per vieną darbo dieną pareigūnai patikrino 120 motociklų ir 50 kitų transporto priemonių vairuotojų. Dažniausiai nustatomi pažeidimai – vis dar įsišaknijęs įprotis kalbėti mobiliaisiais telefonais vairuojant, laiku nepasirūpinti transporto priemonių privalomąja technine apžiūra ir privalomuoju draudimu.

Slėpdamasis užlankstė numerį

Pareigūnai užfiksavo ir daugybę greičio apribojimų nesilaikančių motociklininkų. Pavyzdžiui, greitkelyje Vilnius–Kaunas patruliuojantys pareigūnai pričiupo motociklo „Yamaha“ vairuotoją. Jis kelio ruože, kur leistinas greitis 100 km/val., važiavo 142 km/val. greičiu. Už šį pažeidimą 33 metų vyrui gresia bauda nuo 173 iki 231 euro.

Dar vienas „Yamaha“ vairuotojas, 18 metų vaikinas, ne tik vairavo galingą motociklą, neturėdamas tam teisės, bei ir buvo užlankstęs valstybinio numerio ženklą taip, kad jo nebuvo matyti. Veikiausiai tikėjosi, kad pažeidimai nebus užfiksuoti.

Grigiškėse pareigūnų dėmesį atkreipė motociklas „Suzuki“. Jo vairuotojas pavojingai manevravo, neatsargiai persirikiuodamas iš vienos eismo juostos į kitą, jis kelis kartus privertė kitus vairuotojus stabdyti ir keisti važiavimo kryptį, kad išvengtų susidūrimo. Sustabdžius „Suzuki“, paaiškėjo, kad motociklas nėra apdraustas, neatlikta jo privalomoji techninė apžiūra. Už šiuos pažeidimus vairuotojui gresia bauda nuo 115 iki 231 euro su teisės vairuoti transporto priemones atėmimu nuo 3 iki 6 mėnesių.

Veidrodėliai – ne dėl grožio

Saugaus eismo specialistai teigia, kad mažesnių gabaritų ir greitai įsibėgėjantys motociklai su lengvaisiais automobiliais kelyje dažnai susiduria mašinų vairuotojams nepastebėjus jų per užpakalinio vaizdo veidrodėlius. Saulėtą dieną sunkiau ne tik pastebėti, bet ir atpažinti priekyje važiuojančiųjų rodomus signalus. Todėl manevruojant kelyje, persirikiuojant iš vienos eismo juostos į kitą būtina atidžiau žvilgčioti į veidrodėlius.

„Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad kiekvienas, sėdantis už motociklo vairo, – „donoras“. Nesutinku. Jei vairuotojai vadovaujasi sveiku protu, nelaimės 99 atvejais iš 100 pavyksta išvengti. Netgi tie nutrūktgalviai, ieškantys savo galimybių ribų, pasirinkę tinkamą kelią, jokiu būdu ne miesto, gali būti visiškai saugūs. Taip treniruojamės ir mes“, – teigė profesionalus motociklų akrobatas Šarūnas Kezys.

Anot jo, norintiesiems saugiai išbandyti savo motociklų greitį puikiai tinka Nemuno ringas, o ką tik vairavimo egzaminą išlaikiusiems motociklininkams nereikėtų pirkti pačios galingiausios dviratės transporto priemonės.

„Vaizduotė dažnai prasilenkia su realybe ir pirmuosius metus geriau susilaikyti nuo pagundų", – patarė motoakrobatikos profesionalas. Pasak jo, svarbiausia atidumas ir dėmesys kelyje sau bei kitiems. Tai galioja ne tik pradedantiems bet ir patyrusiems motociklininkams. „Nori būti pastebėtas kitų eismo dalyvių – manevruok lėčiau. Kad būtum pastebėtas automobilio vairuotojo, turi judėti panašiu greičiu kaip automobilis. Miesto gatvės - ne vieta greičiui net ir profesionalams. Jei klaidos nepadarysi pats, ją gali padaryti kitas prie vairo sėdintis asmuo“, – pabrėžė Š .Kezys.

Ypatingo atsargumo turėtų imtis ir automobilių vairuotojai. „Šiltuoju sezonu į veidrodėlį reikia žvilgčioti bent du tris kartus dažniau. Paprastai šios taisyklės vairuotojai laikosi vos prasidėjus motociklų sezonui, tačiau vėliau atsipalaiduoja, pamiršta, tada įvyksta nelaimė“, – kalbėjo patyręs motociklininkas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"