Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
TRASA

Dujomis varomas vilkikas praėjo pirmąjį testą triuškinančiais rezultatais

 
2017 05 01 6:09
Gamintojo nuotrauka

Tarptautinė transporto ir logistikos paslaugų įmonių grupė AsstrA Associated Traffic AG išbandė savo pirmąjį metano dujomis varomą tolimųjų reisų vilkiką Scania G340.

Per pirmąsias 2 savaites nuo įsigijimo, vilkikas sėkmingai vežė krovinius didžiausiai baldų mažmenininkei pasaulyje maršrutu Maskva-Sankt Peterburgas – Maskva ir pademonstravo puikius ekologijos rodiklius ir per pus mažesnes išlaidas kurui.

Šių metų kovo 3–15 dienomis, gamtai draugiškas vilkikas įveikė po 700 km per dieną, t.y. iš viso 6 ratus, kas sudarė 9071 km kelią. Transporto priemonės testavimo rezultatai parodė, kad naudojant dujomis varomą vilkiką kuro sąnaudos buvo sumažintos net 50%. Euro-6 ekologijos klase įvertintas Scania 0C09102 variklis varomas metano dujomis išskiria 31% mažiau CO2 ir 36% mažiau CO į atmosferą. Išmetamų kietųjų dalelių kiekis yra 5 kartus mažesnis, lyginant su dyzeliniu Euro-5 klasės Scania DC13103 modeliu, o NOx lygis yra net 11 kartų mažesnis.

„AsstrA aktyviai dirba taršos mažinimo tikslu. Suformuota bendrovės mastu veikianti ekologijos politika numato ir tolimesnį saugių ir aplinkai draugiškų transporto priemonių įsigijimą. Tai atsakas į mūsų klientų poreikį matyti visą tiekimo grandinę dirbant kiek įmanoma ekologiškiau – ne paslaptis, stambūs klientai rinkdamiesi logistikos partnerį vis dažniau prioretizuoja būtent žaliajai politikai neabejingus distributorius“, – sako Olegas Grebenko, generalinis transporto vadybininkas bendrovėje AsstrA.

Tvarios veiklos privalumai

Naujasis, aplinkai draugiškas vilkikas buvo testuojamas kiaurą parą be išeiginių 2 savaites. Vidutinis kelionės metu įveiktas atstumas siekė 700 km į vieną pusę (vidutiniškai 10–11 valandų, per kamščius apie 30). Vairuotojas turi skirti apie 6 valandas kiekviename iškrovimo/pakrovimo terminale. Visas turas trunka 36–40 valandų. Per mėnesį būtina skirti bent 3 dienas galimiems techniniams gedimams ar kliūtims šalinti, šventinėms dienoms. Vadovaujantis tokia logika, per mėnesį galima įveikti apie 13 pilnų ratų maršrutu Maskva – Sankt Peterburgas ir atgal.

Pastaraisiais metais aplinkosauga tapo ypač ryškia tendencija mažmeninės prekybos ir tiekimo sektoriuose. Didžiosios korporacijos numynė kelią visai rinkai tvaraus, socialiai atsakingo ir aplinkai draugiško verslo link. Tiems, kurie rūpinasi mūsų planetos ateitimi, suslėgtomis gamtinėmis dujomis (SGD) varomos transporto priemonės yra daugiau nei investicija mažinant išlaidas kurui, bet ir žingsnis tvarios veiklos kiekviename iš tiekimo grandinės etapų, link: nuo gamintojo iki vežėjo ir nuo mažmenininko iki galutinio vartotojo. Siekiant tarptautiniu mastu įgyvendinti gamtą tausojančios politikos siekinius, kiekvienas rinkos dalyvis turi įdėti savo indėlį.

Suvaldomi rizikos faktoriai

Nepaisant įrodytų aplinkosaugos ir ekonomiškumo privalumų, SGD variklių eksploatacija taip pat kelia ne vieną iššūkį. Dujiniams varikliams pritaikytų degalinių nėra tiek daug, kiek įprastinių. Todėl suplanuotų sustojimų degalinėse metu kilus nenumatytiems nesklandumams tektų laukti, kol techniniai nesklandumai degalinėje bus pašalinti (alternatyvos nuvažiuoti į šalia esančią gali ir nebūti). Pavyzdžiui, užsipylus pilną dujų balioną, vilkikas gali nuvažiuoti apie 400 km. Visam turui Maskva – Sankt Peterburgas –Maskva įveikti, reikia suplanuoti 6 sustojimus kuro papildymui. Įvykus ekstrinei situacijai bent vienoje iš šių degalinių (dingusi elektra, dujų trūkumas) vilkiko vairuotojas būtų priverstas laukti, kodėl išorinė problema būtų išspręsta ir taip prailgėtų ekspedicijos laikas.

Siekiant našumo galima vilkike įmontuoti papildomą 700 litrų talpos dujų balioną ir taip automobilis galės įveikti 700–800 km be sustojimo degalinėje. Tokiu būdu, kelyje Maskva – Sankt Peterburgas užtektų sustoti vos vieną kartą.

Gamtą tausojančiu vilkiku gabenant negabaritinius ir sunkiasvorius krovinius, kyla naujas iššūkis: 20–22 tonų svorio krovinys G340 varikliui bus per sunkus.

Investicijų į ekologišką transportą grąža

Logistikoje įsigijimo kaina yra kertinis faktorius renkantis transporto priemonę. Kovo mėnesį metano dujomis varomo vilkiko kaina buvo 20.000–25.000 EUR didesnė nei dyzeliu varomo ekvivalento. Vis dėl to, reikšmingai mažesnė kuro kaina tokiam transportui lemia, kad tokia transporto priemonė atsipirks jau po 1 metų efektyvios eksploatacijos, o vėliau neš pelną.

Europa stiebiasi žaliosios logistikos link

AsstrA atlikti tyrimai rodo Europoje išaugusią metano dujomis varomų vilkikų paklausą logistikoje, ką lėmė Vakarų bendrovių diegiamos tvarumo praktikos. Be to, eko-inovacijos yra vienu iš Europos Sąjungos Struktūrinių ir Investicinių Fondų prioritetu „Europa 2020“ plane, kuris skatina gamtai draugiškų verslo procesų formavimą. Bendrovės AsstrA sėkmė naudojant metano dujomis varomą vilkiką Rusijoje gali būti lengvai pritaikoma bet kurioje Europos valstybėje. Juk Europoje metano dujas tiekiančių degalinių tinklas yra kur kas labiau išvystytas.

Europoje yra daugiau nei 3064 SGD stotelių, iš kurių 1046 yra Italijoje, 867 Vokietijoje, 154 Švedijoje, 165 Austrijoje, 148 Čekijoje, 136 Šveicarijoje, 130 Olandijoje, 115 Bulgarijoje.

Žalioji logistika sparčiai plečiasi Vakarų valstybėse taip siekdama patenkinti klientų poreikius. Vis daugiau logistikos paslaugų pirkėjų siekia dirbti su ekologijai neabejingais tiekėjais. AsstrA didžiuojasi būti viena pirmųjų tarptautinių logistikos paslaugų tiekėjų, siūlančių savo klientams modernius ir eko-inovatyvius būdus sutaupyti išlaidų kurui ir sumažinti kenksmingų emisijų į aplinką lygį.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"