TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Duoklė ekologijai

2007 10 31 0:00
Kurdami trečiosios kartos "Lagunos" modelį "Renault" konstruktoriai įgyvendino daugiau kaip 300 pakeitimų.
Algimanto Brazaičio nuotrauka

Iš visų į šalį atkeliavusių trečiosios kartos "Lagunų" - vieno svarbiausių "Renault" kompanijos modelių - taupumu ir ekologiškumu išsiskiria "Eco" modifikacija

"Renault Eco2" versija - naujoji "Laguna dCi", turinti 110 AG variklį - sunaudoja tik 5,1 l degalų 100 kilometrų važiuojant mišriu režimu ir išmeta tik 136 g CO2 kilometrui. Didesnė ir erdvesnė už pirmtakes naujoji "Laguna" yra maždaug 15 kilogramų lengvesnė. Be svorio sumažinimo, naujojo automobilio konstruktoriai sugalvojo ir įgyvendino per 300 pakeitimų. Vien šis faktas byloja, kad "Lagunos" modelis "Renault" kompanijai - nepaprastai svarbus. Gamintojai suformavo naujovei gana nelengvą užduotį - kokybe įsiterpti tarp trijų geriausių šios klasės rinkos varžovų.

Įsilies į rinką palengva

Naujoji "Laguna" turi didelį variklių pasirinkimą tiek su automatine, tiek su mechanine 6 laipsnių pavarų dėže. Benzininių variklių grupė į rinką įsilies pamažu, pradedant nuo 2,0 litrų 16 vožtuvų benzininio variklio (140 AG). Turbo 2,0 litrų 16 vožtuvų (170 AG) variklis užbaigs benzininių motorų seriją. Dyzelinių variklių pasirinkimas paremtas dviem rinkoje jau pripažintais 1,5 dCI (110 AG) ir 2,0 litrų dCi. Pastarojo yra net kelios - 130, 150 ir 175 AG - versijos.

Lemia net veidrodėliai

Naujosios "Lagunos" aerodinamika buvo modeliuojama vėjo tunelyje, pasitelkus skaitmenines simuliacijas. Šios pastangos nenuėjo veltui - naujovė pasižymi itin mažo oro pasipriešinimo rodikliais. Kai kuriuos jų lėmė netgi tokie iš pirmo žvilgsnio nereikšmingi dalykai kaip galinės šoninės linijos ir durų veidrodėlių forma, beje, dėl naujų standartų veidrodėliai netgi didesni.

Reaguoja tik reikiamu momentu

Važiuoklė, suderinta su skaitmeniniu modeliu, yra jautresnė ir leidžia vairuotojui reaguoti greičiau esant avarinei situacijai. ABS ir ESP sistemos, jau tapusios standartinėmis, turėtų reaguoti tik reikiamu momentu. Priekiniai žibintai "bi-xenon" keičia kryptį pagal greitį ir vairo padėties kampą teikdami per 90 proc. daugiau šviesos ties posūkiais, nei halogeniniai šviestuvai.

Suteikia papildomų savybių

Dinamiška ir moderni naujosios "Lagunos" versija "Sport Tourer" išsiskiria specialiai suprojektuota užpakaline dalimi. Nors "Sport Tourer" universalo važiuoklės bazės ilgis toks pat kaip ir sedano (2,76 m), "Sport Tourer" versijos ilgis (4,8 m) suteikia papildomų savybių. Penkių vietų modelio bagažinės talpa siekia 501 litrą. Pasitelkus įvairius vidinės erdvės transformavimo variantus galima išnaudoti susidariusią net 1593 litrų erdvę.

Įvertintos ankstesnės problemos

Kuriant automobilį buvo panaudoti funkciniai testai, pasiteisinę kuriant "Clio" ir "Modus" modelius. Trys elektroninės platformos, atitinkančios automobilio elektronikos sistemą, panaudotos išbandyti įvairioms kombinacijoms ir užtikrinti, kad automobilio elektronika veiktų nepriekaištingai. Itin daug dėmesio buvo skiriama ankstesnių modelių trūkumams, iškilusiems per garantinę priežiūrą ar kitus patikrinimus. Ypač atsižvelgta į "Lagunos II" gedimus. Naujojo automobilio konstrukcija buvo išbandyta įvairiose pasaulio vietose.

Slaptai išbandyta

Dar iki modelio pristatymo 120 naujųjų "Lagunų" kartu nuvažiavo daugiau kaip 6 mln. kilometrų trasomis, keliais, testų centruose. Naujoji "Laguna" slaptai buvo išbandyta Argentinos, Rusijos, Malaizijos ir Australijos keliuose. Šiais testais buvo siekiama pasižiūrėti, kaip automobilis veikia ypatingomis gamtinėmis ir kelio sąlygomis - pradedant nuo didelių karščių, drėgmės, dulkių, purvo, šalčio ir baigiant važiavimu itin dideliu greičiu, aukštose vietovėse ir prastais keliais. Kiekvienas tokiomis sąlygomis nuvažiuotas kilometras prilygsta trims normalaus kelio kilometrams. Be to, "Laguna" - pirmasis modelis, išbandytas elektromagnetinio suderinamumo testu, kurį 2006 metų pradžioje pristatė "Aubevoye" techninis centras. Lietuvoje trečios kartos "Lagunos" chečbekas kainuos nuo 66 tūkst. litų, o universalas "Laguna Grandtour" - nuo 76 tūkst. litų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"