TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Duslintuvų būklei – daugiau TA dėmesio

2016 07 13 6:00
Per techninę apžiūrą išmetimo sistemai skiriama vis daugiau dėmesio. Lietuvos žinių archyvo nuotrauka

Duslintuvų ir dujų išmetimo sistemos būklė per technines apžiūras (TA) tikrinama vis atidžiau. Daugiausia dėmesio TA kontrolieriai skiria šios sistemos konstrukcijai, žiūri, ar ji nėra pakeista.

Kaip aiškina specialistai, dažniausiai problemų kyla, kai išmetamųjų dujų neutralizavimo sistemos konstrukcija būna virinama, pjaustoma ar panašiai remontuojama. Tačiau nėra taip, kad į techninę apžiūrą pristatytų automobilių duslintuvai negali būti suvirinti.

Išmetamųjų dujų sistemas remontuojančio serviso vadovo Sauliaus Kontrimo teigimu, net gamykliniai duslintuvai gali būti suvirinti iš kelių dalių. Blogybės prasideda tuomet, kai keičiama jų originali konstrukcija, pjaustomi ir virinami vamzdžiai, apvalkalai.

„Su katalizatoriumi sujungtą išmetimo vamzdį neardant tikrai galima virinti. Jam prakiurus smarkiai padidėja triukšmo lygis. Naujas daiktas brangus, o jei ieškosime senesnio automobilių laužynuose, vėl neaišku, ką įsigysime. Todėl jeigu konstrukciniai ypatumai leidžia, praktiškiausia tokį vamzdį suvirinti. Bet noriu atkreipti dėmesį, kad negalima virinti ar pjaustyti katalizatoriaus. Jis turi tam tikras jungtis, kuriomis yra jungiamas su kitomis išmetimo sistemos dalimis“, – kalbėjo S.Kontrimas.

Keistam būtinas žymuo

Jei transporto priemonės išmetimo sistemoje nėra konstrukcijoje nurodyto katalizatoriaus, per TA tai vertinama neigiamai. Kai kontrolieriai nustato, kad vietoj katalizatoriaus įmontuota detalė, neturinti tinkamų žymenų, tai irgi fiksuojama kaip trūkumas.

„Kartais ant originalių katalizatorių nėra jokių ženklų, nes už juos atsako pats gamintojas. Tačiau jei automobilis buvo remontuotas ir keičiamas katalizatorius, tokiu atveju jis privalo turėti žymenį, patvirtinantį, jog tai sertifikuota detalė. Patvirtinimo ženklas turi būti aiškiai matomas ir nenutrinamas. Beje, suodžių filtrams ši taisyklė nėra taikoma“, – sakė S.Kontrimas.

Kai TA kontrolieriai nustato, kad keistas katalizatorius neturi būtinų žymenų, vienintelis būdas automobilio savininkui įrodyti, jog detalė tikrai tinkama, – kreiptis į Valstybinę kelių transporto inspekciją (VKTI), kuri yra atsakinga už transporto priemonių ir jų dalių sertifikavimą. Tokiu atveju atliekama ekspertizė.

Gali anuliuoti TA

Kaip rodo praėjusių metų techninių apžiūrų statistika, dujų išmetimo sistemų gedimai nustatomi keliems procentams visų į TA atvykusių automobilių, tačiau trūkumas „Prasta išmetimo sistemos techninė būklė“ yra įtrauktas į dažniausiai pasitaikančių sąrašą.

S.Kontrimo tvirtina, jog dujų išmetimo sistemas reikia remontuoti labai atidžiai. Ne vien todėl, kad vėliau gali kilti problemų TA centre, bet ir dėl to, jog netinkamai tvarkant šią sistemą didėja mašinos triukšmingumas. Tiems, kurie važinėja smarkiai plerpiančiais automobiliais ar motociklais, vertėtų atsiminti, kad policijos pareigūnai neretai organizuoja reidus. Jeigu per tokį patikrinimą bus nustatyta, kad automobilis viršija triukšmo ribas, jo savininkui gali būti anuliuotas TA dokumentų galiojimas.

„Beje, prakiurusį duslintuvą dažnai išduoda ne tik pašaliniai garsai, bet ir salone užuodžiamas išmetamųjų dujų kvapas, kuris išsiruošus į ilgesnę kelionę garantuoja nemenką galvos skausmą. Kai išmetimo sistemos pažeidimai ne itin stiprūs, paprastai pakanka suvirinti vamzdį. Tačiau jei duslintuvas smarkiai surūdijęs, toks taisymas bus tik laikinas sprendimas“, – pabrėžė S.Kontrimas.

Neišgarina kondensato

Kaip teigia automechanikai, korozijos procesai būna dviejų tipų. Išorinių rūdžių atsiradimą (iš išorės į vidų) lemia aplinkos poveikis automobilio išorės elementams. Tokio tipo korozijos pavyzdys – rūdys, pasirodančios ant neapsaugotų metalinių dalių, įskaitant ir dujų išmetimo sistemą. Joms atsirasti turi įtakos šaltuoju metų laiku duslintuvą veikianti drėgmė, kai temperatūra tampa artima nuliui, ir keliuose barstoma druska. Kito tipo rūdys – vidinės (iš vidaus į išorę). Jos susiformuoja duslintuvuose esant kontaktui su drėgme ir kitomis cheminėmis medžiagomis bei nuosėdomis, susidarančiomis dėl išmetamųjų dujų kondensacijos, kai išmetamoji sistema yra šalta.

„Ši problema paveikia daugelį automobilių, paprastai naudojamų nedideliems atstumams nuvažiuoti. Tokiu atveju išmetamoji sistema niekada nepasiekia tinkamos temperatūros, kuri leistų visiškai išgarinti viduje dėl kondensacijos proceso susikaupusį vandenį“, – paaiškino specialistas.

Pasak jo, jei mašina turi benzininį variklį, nesustojant reikėtų nuvažiuoti maždaug 40 kilometrų – tik tada dujų išmetimo sistema bus visiškai išdžiūvusi. Kai vidinių rūdžių pasirodo ant duslintuvo išorinio paviršiaus, vidinės dalys – vamzdžiai ir sienelės – jau gali būti rimtai pažeistos korozijos arba net visiškai suardytos. Tuomet jūsų automobilio skleidžiamas garsas greičiausiai primins čioperio „grojamą“ simfoniją.

Veikia didelis karštis

Duslintuvų virinimas – gana kruopštus darbas. Visuomet užduokite meistrui klausimą, ar virinimo siūlės bus padengiamos karščiui atspariais dažais?

„Visos virinimo vietos privalo būti padengtos dažais, kad apsaugotų metalą nuo rūdijimo. Virinamas metalas yra veikiamas didžiulio karščio, todėl švarios, karščiui atspariais dažais nepadengtos siūlės labai sparčiai apsitraukia rūdimis ir toliau rūdija. Tokios siūlės po metų jau bus surūdijusios, tad procedūrą, tikėtina, teks kartoti“, – tvirtino S.Kontrimas.

Jei duslintuvą vis dėlto būtina keisti, nepamirškite, jog reikia ir tarpinių, o jų taip pat būna labai įvairių. Kartais sujungimai tvirtinami ne tik varžtais ir tarpinėmis, bet ir spyruoklėmis, kad duslintuvas galėtų šiek tiek judėti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"