TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Dviaukštis traukinys pradėjo keliones

2008 12 24 0:00
Šiuolaikiškas dviaukštis traukinys tarp Vilniaus ir Kauno kursuos tris kartus per dieną.
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Jau nuo šiandien tarp Vilniaus ir Kauno pradeda kursuoti modernus dviaukštis elektrinis traukinys, kelyje užtruksiantis mažiau nei valandą. Nuo pat ryto šių didmiesčių gyventojai galės naujuoju traukiniu važiuoti pas gimines švęsti gražiausių žiemos švenčių.

Naujasis bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" dviaukštis traukinys EJ575 yra pirmasis toks Lietuvoje. Pasak "Lietuvos geležinkelių" generalinio direktoriaus Stasio Dailydkos, bendrovė per paskutinius 13 metų nebuvo įsigijusi nė vieno naujo keleivinio traukinio, o turimi keleiviniai traukiniai yra vidutiniškai 30 metų senumo, todėl bendrovė labai džiaugiasi galimybe keleiviams pasiūlyti naują, patogų ir modernų traukinį.

Greičiau nei per valandą.

Naujasis dviaukštis traukinys yra pagamintas Čekijoje, holdingui "Škoda Transportation" priklausančioje įmonėje "Škoda Vagonka". Jį sudaro trys vagonai: motorinis, prikabinamasis ir prikabinamasis su valdymo kabina. Bendras traukinio ilgis - 79,2 metro, vagonų aukštis - 4,6 metro virš bėgių lygio, o vagonų kėbulų plotis - 2,8 metro. Iš viso traukinyje įrengtos 304 sėdimos vietos, iš jų 23 vietos variklinio vagono viršutiniame salone - I klasės. Piko metu vietos pakaks dar 328 stovintiems keleiviams. Naujasis traukinys gali pasiekti iki 160 km/val greitį, tačiau dėl esamos infrastruktūros to padaryti neįmanoma, todėl jis važiuos didžiausiu įmanomu 120 km/val greičiu. Ateityje planuojama modernizuoti geležinkelio linijas, taigi tuomet bus galima atskleisti visas traukinio galimybes. Į dviaukščio traukinio pristatymo šventę atvykęs bendrovės "Škoda Vagonka" atstovas Ivo Gurniakas "Lietuvos geležinkeliams" linkėjo naujuoju traukiniu nuvažiuoti daug kilometrų ir sulaukti daug patenkintų klientų.

Kol vyksta Kauno tunelio atnaujinimo darbai, šis traukinys kursuos maršrutu Vilnius - Kaunas 1 (laikinoji stotis Petrašiūnuose) - Vilnius. Jis stos tik Kaišiadorių stotyje, o visa kelionė truks mažiau nei valandą.

Keleivių patogumui

Išskirtiniam komfortui užtikrinti traukinyje yra įrengtos modernios garso ir vaizdo informavimo bei salonų ir išorės stebėjimo sistemos. Numatyta galimybė vežtis dviračius, vežimėlius ar didesnį bagažą, prijungti nešiojamąjį kompiuterį. Vagonuose įrengtos žemos grindys. Visos durys atidaromos mygtukų paspaudimu, o užsidaro automatiškai, todėl keleivių salonuose nebus skersvėjų ir taip bus išsaugoma šiluma.

Pasirūpinta ir neįgaliais keleiviais. Specialiai jiems dviejuose vagonuose iš abiejų pusių įrengti mobilūs įvažiavimo tilteliai, o viduje - vietos vežimėliams pritvirtinti. Du iš keturių sumontuotų modernių vakuuminių tualetų pritaikyti neįgaliesiems. Pagrindinė informacija vagonuose pateikiama ir Brailio raštu.

Traukinyje, kurį valdys vienas mašinistas, įdiegta moderni elektrinio traukinio eismo saugumo užtikrinimo sistema bei mašinisto budrumą kontroliuojanti telemechaninė sistema.

Naujasis dviaukštis naudos 15 proc. mažiau elektros energijos nei dabar eksploatuojami riedmenys.

Kitose Europos Sąjungos šalyse jau eksploatuojami puikiai visus keleivių poreikius atitinkantys traukiniai, tačiau dviaukštis ir toks komfortiškas - naujovė ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Rytų Europos šalyse.

Šie traukiniai kursuos kasdien, išskyrus anksčiausius rytinius iš Vilniaus ir Kauno - pastarieji važinės tik darbo dienomis. Kelionė naujuoju traukiniu kainuos šiek tiek daugiau nei senaisiais, nes anksčiau tarp Vilniaus ir Kauno kursavo tik trečios klasės traukiniai. Kelionės bilietai tarp Vilniaus ir Kauno važiuojant pirmąja klase kainuos 17,90 lito, antrąja - 16,30 lito.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"