TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Dviguba apsauga veikia geriau

2009 06 17 0:00
LŽ archyvo nuotrauka

Lietuvoje vis labiau plečiamas Europoje pasiteisinusių stacionarių greičio matuoklių tinklas. Kaip dar viena priemonė apsukriesiems greičio mėgėjams fiksuoti pradėta naudoti ir mobili įranga patrulių automobiliuose, ji, anot pareigūnų, yra labai efektyvi.

Skiriamosiomis spalvomis nepažymėti kelkraštyje stovintys "Volkswagen Caddy" atkreipia reto vairuotojo dėmesį, o mintinai stacionarių greičio matuoklių buvimo vietas žinantys kelių skrajūnai net nesusimąsto, kad gali būti netikėtai nufotografuoti.

Pasiteisinęs projektas.

Nuo šių metų kovo į šalies kelius išriedėjo 11 nežymėtų "VW Caddy" automobilių su juose įmontuota mobilia greičio matavimo įranga. Dar du "Volkswagen Touran" dirba tik Vilniuje. Jie gali matuoti ne tik automobilių greitį, bet ir kitus nusižengimus, tokius kaip važiavimą draudžiama eismo juosta ar mašinų statymą neleistinoje vietoje. Per pastaruosius tris mėnesius mobiliaisiais greičio matuokliais mūsų šalyje buvo užfiksuota apie 6 tūkst. pažeidimų.

"Šie matuokliai yra naudojami visoje Lietuvoje. Kiekvienai apskričiai skirta po vieną automobilį, o Vilniuje šiuo metu jų turime tris", - tvirtino Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas Dainius Šalomskas.

Kelių patrulių naudojamuose "VW Caddy" yra įrengta greitį ir pažeidėjo atvaizdą fiksuojanti aparatūra "Multiradar". Prie galinio lango sumontuota įranga veikia tik tuomet, kai mašina stovi. Užfiksuotas vaizdas akimirksniu GPRS ryšiu nusiunčiamas į Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos informacijos centrą, kuriame pagal gautus duomenis yra ieškomas automobilio savininkas. Jam apie užfiksuotą prasižengimą pranešama paštu. D.Šalomsko teigimu, pranešimas automobilio savininką pasiekia per savaitę, ilgiausiai per mėnesį, nuo prasižengimo padarymo. Šis laikotarpis priklauso nuo to, kaip greitai pavyksta transporto priemonės savininką rasti. Paprastai jį nustatyti nėra sudėtinga, tačiau kiek daugiau keblumų kyla, jei automobilis yra įsigytas išperkamąja nuoma arba priklauso įmonei. Tačiau ir tokiu atveju greičio viršytojas yra identifikuojamas, tiesiog tai užtrunka kiek ilgiau.

Veikia kartu

Mobilūs greičio matuokliai papildė vis gausėjantį stacionarių matuoklių tinklą. D.Šalomskas pripažino, kad mobilioji įranga veikia šiek tiek efektyviau, bet abiejų rūšių matuokliai turi savų pranašumų, o jų skirtumai užpildo vieni kitų trūkumus. Pasak specialisto, didžiausias mobilių greičio matuoklių pranašumas yra tas, kad galima keisti jų vietą, pastatyti automobilį aktualiausiuose kelio ruožuose, o stacionarūs matuokliai dažniau atlieka prevencinę funkciją, nes vairuotojai greitai įsimena jų buvimo vietas ir nors jose sumažina greitį.

D.Šalomskas sutiko, kad dalis vairuotojų, pravažiavę stacionarų greičio matuoklį atsipalaiduoja ir stipriau spusteli akceleratoriaus pedalą. Tačiau jų gali laukti nemaloni staigmena. "Juk yra ir mobilių greičio matuoklių, jie gali būti pastatyti kiek toliau už stacionaraus. Yra buvę, kad šitaip vairuotojai papuolė", - atskleidė jis.

Fiksuoja ne visus

Pareigūnas paneigė tarp vairuotojų sklandančias kalbas, kad didžioji dalis nuotraukų yra abejotinos kokybės, todėl tik nedaugeliui greičio viršytojų tenka atsakyti už šį pažeidimą. Jo teigimu, apytiksliai vos viena iš tūkstančio padarytų nuotraukų yra nepakankamai aiški. "Būna, kad aparatas per vėlai suveikia ir nuotraukoje nematyti vieno iš numerio simbolių, tačiau taip atsitinka labai retai", - teigė D.Šalomskas. Jei nuotraukoje užfiksuoti du lygiagrečiai važiuojantys automobiliai, greičio viršytojas lieka nenustatytas, nes neaišku, kurios iš dviejų mašinų greitis buvo per didelis, tačiau tokie atvejai itin reti.

D.Šalomskas pripažino, kad stacionarūs greičio matuokliai yra bejėgiai tik prieš motociklininkus bei užsienyje registruotų transporto priemonių savininkus. Motociklininkai išvengia atsakomybės, nes registracijos numeris tvirtinamas transporto priemonės gale, o greičio matuoklis fotografuoja eismo srautą iš priekio. Svečiams iš užsienio atsakomybės pavyksta išvengti dėl dar paprastesnės priežasties - Eismo priežiūros tarnybos pareigūnams yra itin sudėtinga, o kartais ir neįmanoma gauti informacijos apie automobilio savininką iš užsienio. Tačiau jei svetur registruoto automobilio savininkas jau buvo patekęs į kelių patrulių akiratį, jam išsisukti nepavyks - transporto priemonės šeimininko tapatybė nustatoma pagal duomenų bazėje sukauptą informaciją apie ankstesnius pažeidimus.

Tinklas plečiasi

Dabar avaringiausiuose šalies greitkelių ruožuose yra įrengta 12 stacionarių greičio matuoklių, dar 12 jų bus įrengti artimiausiu metu, o galiausiai Lietuvos kelius turėtų apraizgyti 139 matuoklių tinklas. Priešingai nei miestuose įrengtuose stacionariuose "inkiluose", šiuose matuokliuose bus įmontuota greičiui matauoti ir eismo srautui fotografuoti skirta įranga. "Greitkeliuose veiks visi aparatai, nebent jie gali neveikti dėl techninių kliūčių. Tačiau tuščių dėžučių, kaip miestuose, nebus", - užtikrino specialistas. Pasak jo, vienas greičio matuoklis gali padaryti iki 12 nuotraukų per sekundę, taigi net greitį viršijančių automobilių kolonoje važiuojantys asmenys negali prasmukti nepastebėti.

Ne paslaptis, kad matuokliai net šiek tiek viršijus greitį gali to nefiksuoti, nes yra nustatyta tam tikra tolerancijos riba. D.Šalomskas neatskleidė, kokia ši riba, tačiau pripažino, kad ji egzistuoja ir yra nevienoda skirtingose greitkelių atkarpose. Apie šios, tyčia sukurtos, paklaidos priežastis D.Šalomskas vengė kalbėti, tačiau sutiko, jog iš dalies ji yra dėl ekonominių priežasčių - greitį iki 10 kilometrų per valandą viršijusiam vairuotojui skiriamas tik įspėjimas, o nuotraukų srautas taip išaugtų, kad jį apdoroti taptų praktiškai neįmanoma.

Vandalų taikiklyje

Nors greičio matuoklių efektyvumas avarijų prevencijai yra įrodytas Vakarų Europos patirties, atsiranda žmonių, dėl vienokių ar kitokių priežasčių norinčių aparatą sugadinti. Tvirto plieno korpusas apsaugo greitkelyje įrengtus matuoklius nuo smūgių, tačiau jie vis tiek dažnai tampa vandalų taikiniu. D.Šalomskas pripažino, kad su vandalais teko susidurti ne kartą. Jo teigimu, dažniausiai greičio matuokliai deginami, nes sulaužyti tvirtą korpusą nelengva. Yra buvę, kad aparatai apdaužomi, apšaudomi ar net sprogdinami, tačiau tokio elgesio motyvai labai migloti. Jei taip elgiasi greitį viršiję asmenys, tikėdamiesi, kad sunaikinę matuoklį kartu sunaikins ir pažeidimo įrodymus - jie labai klysta. Stacionarūs greičio matuokliai, kaip ir mobili policijos automobilių įranga, siunčia skaitmeninę pažeidėjo nuotrauką bei užfiksuotus duomenis į informacijos centrą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"