TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Dviračių pirkėjai suklysta ir - slysta

2015 05 20 6:00
Populiariausias ir lengviausiai eksploatuojamas – miesto dviratis. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Nors dviratis iš pažiūros nėra itin sudėtingas transportas, bet rinkdamiesi šią vasarišką transporto priemonę sau ar kitam šeimos nariui nepatyrę pirkėjai dažnai neišvengia klaidų. Jos kainuoja brangiai, nes vėliau tenka skirti pinigų dviračio remontui.

Pirmoji didžioji klaida, kurią ypač dažnai daro dviratį pirmą kartą perkantys asmenys: dviratį renkasi ne pagal poreikius, o pagal grožį.

„Prieš perkant dviratį reikėtų įvertinti, kokia trasa daugiausia bus važinėjama. Dėl plačių padangų, spalvingumo ir originalumo gyventojams atrodo labai patrauklūs kalnų dviračiai. Tačiau jeigu pirkėjas 80 proc. važiavimo laiko neketina praleisti dviračių trasose ar bent važinėti sunkesnio pravažumo keliais, tarkime miško takeliais, tokio tipo dviratis nėra geriausias pasirinkimas – jo pranašumais mieste nepasinaudojama, o kartais jie net ir trukdo“, - teigė Bikko.lt parduotuvės direktorius Julijus Zaura.

Populiariausi – paprasti ir pigūs

Skirtingų kategorijų dviračiai pritaikomi dviratininkams pagal poreikius. Pavyzdžiui, plento dviratis karaliauja keliuose. Jis skirtas greitam sportinio tipo važiavimui. Anot pašnekovo, miesto gyventojui optimalus pasirinkimas - miesto dviratis. Jis yra priešingoje skalės pusėje nei greitaeigis plento dviratis tiek pagal greitį, tiek pagal komfortą, tiek pagal kainą. Ant jo patogu tiesiai sėdėti, lengva minti. Tačiau jis netinkamas tolimoms kelionėms.

Dėl savo paprastumo miesto dviratis yra pats populiariausias pasaulyje. Be to, ir pigiausias. Jis geriausiai tiks žmonėms, važiuojantiems trumpus atstumus mieste (iki 10 kilometrų) ir norintiems pigaus, patvaraus, nereiklaus dviračio.

Dar dviračiai būna turistiniai (pritaikyti ir ilgesnėms kelionėms), hibridiniai (juose dera plento ir miesto dviračių savybės), lengvojo kultūrizmo (vadinamojo fitneso; panašūs į plento, tik pigesni, skirti greitai važinėti po miestą).

„Perkant naudotą dviratį, sudėtinga įvertinti, kiek jis iš tiesų vertas, kiek tiksliai kainuos remontas. Pasitaiko atvejų, kai naudotas dviratis įsigyjamas gana brangiai, o jam atnaujinti ir remontuoti taip pat tenka skirti nemažą sumą pinigų. Galiausiai – jis kainuoja brangiau nei naujas panašaus lygio dviratis“, - kalbėjo J. Zaura.

Pagal ūgį ir svorį

Kai jau žinote, kokio tipo dviračio norite, tuomet reikia rinktis jį pagal ūgį ir svorį. Dviratis turi būti patogus važiuoti. Turite jausti, kad jis kaip tik jums. Bet kuri dviračių parduotuvė perkamą dviratį leis išbandyti. Konsultantai pareguliuos sėdynės aukštį ar vairo poziciją, padėdami nustatyti tinkamą jums dydį. Matuokitės dviratį, kaip matuojatės batus. Nepatingėkite apeiti kelias dviračių parduotuves, nes kiekviena parduotuvė atstovauja skirtingiems gamintojams.

Nepasitikėkite dviračio dydžio parinkimo formulėmis ar skaičiuoklėmis. Jos pritaikytos vidutiniam žmogui, tačiau juk būtų sunku rasti 2 žmones, kurių visi kaulai būtų vienodo ilgio. Dviračio rėmas, 1 cm didesnis ar mažesnis, gali visai nieko nereikšti arba gali reikšti labai daug. Todėl geriausiai yra viską išbandyti patiems.

„Prieš įsigyjant reikėtų išbandyti bent kelių skirtingų stilių dviračius, išsiaiškinti, kokio dydžio rėmas yra tinkamiausias. Jeigu rėmas bus per didelis ar per mažas, važinėti nebus patogu ir malonu. Išsirinkus patogiausią, paaiškės, kokia dviračių klasė atitinka jūsų poreikius, ir tada bus galima apsvarstyti, kokia komplektacija toje klasėje yra geriausia“, - paaiškino bendrovės „MyBike“ vadovas Aistis Baronas.

Nėra jokio skirtumo, ar rėmas pagamintas iš aliuminio, ar iš plieno. Plienas sunkesnis, bet tvirtesnis, todėl plieno vamzdžiai siauri ir ploni. Aliuminis lengvesnis, bet silpnesnis, todėl aliuminio vamzdžiai platūs ir stori. Abu rėmai sveria beveik vienodai. Aliuminio rėmai paprastai būna gražesni, jų formų ir spalvų įvairovė daug didesnė. Sportininkai dažnai naudoja titano ar anglies pluošto (karboninius) rėmus, tačiau šie būna labai brangūs ir vien pats rėmas gali kainuoti net keliolika tūkstančių litų.

Perka ir išsimokėtinai

Bendrovės „Mokilizingas“ duomenimis, per pirmus keturis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, dviračių pardavimas išsimokėtinai išaugo beveik 70 procentų.

Važinėjimo dviračiais kultūra Lietuvoje populiarėja, auga ir žinių apie juos lygis. Vis dėlto ekspertai atkreipia dėmesį, jog klaidų renkantis dviratį dažniausiai neišvengiama.

„Augančiam dviračių populiarumui didžiausią įtaką turi besikeičiantis gyventojų požiūris – ant dviračių sėdama ne tik norint turiningai praleisti laisvalaikį, jie aktyviai pradėti naudoti ir kaip transporto priemonė, pavyzdžiui, važiuoti į darbą. Lietuvoje dažniausiai perkami miesto dviračiai, o jiems įsigyti vidutiniškai skiriama 470 eurų“, - teigė „Mokilizingo“ pardavimo skyriaus vadovas Saulius Kuliešius.

Prieš ruošiantis pirkti dviratį išsimokėtinai jis patarė ne tik lyginti jo kainą skirtingose parduotuvėse, bet ir pasidomėti, kokias išsipirkimo sąlygas siūlo įvairios bendrovės.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"