TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Dviratininkai draustis neskuba

2015 08 05 6:00
Per pirmuosius šešis 2015 metų mėnesius Lietuvos keliuose žuvo 7 dviratininkai (pernai - 10), sužeista - 103 (pernai - 151). LŽ archyvo nuotrauka

Tankus ir gerai prižiūrimas dviračių takų tinklas ir automobilių vairuotojų supratingumas - to dažniausiai viliasi pedalus kasdien ar laisvalaikiu minantys gyventojai. Tačiau patys savimi rūpintis ne visi linkę: pamiršta nulipę persivesti dviratį per pėsčiųjų perėją, dėvėti šviesą atspindinčias liemenes, kaip ir neprivalomus suaugusiems šalmus.

Vis dėlto šių metų pirmojo pusmečio eismo įvykių statistika duoda išties optimistišką signalą: trečdaliu, palyginti su praėjusiais, sumažėjo eismo įvykiuose žuvusių ir sužeistų dviratininkų. Prie to, tikėtina, prisidėjo ir nuo praėjusių metų vidurio įsigalioję griežtesni reikalavimai dėvėti šviesą atspindinčias liemenes ar važiuoti įjungtais priekiniu bei užpakaliniu žibintais net ir šviesiuoju paros metu.

Dviratis – svarbiau už sveikatą

Šiltuoju metų laiku smarkiai augant dviračio, kaip transporto priemonės, populiarumui, naują entuziazmo bangą užčiuopė ir Lietuvoje veikiančios draudimo bendrovės. Šiuo metu trys iš tuzino ne gyvybės draudimo paslaugas teikiančių draudikų jau siūlo su dviratininkų draudimu susijusias paslaugas.

Dvi bendrovės - „ERGO Insurance“ ir „Seesam“ - šiemet balandžio pabaigoje, prieš prasidedant dviračių sezonui, pateikė rinkai specialų dviratininko draudimą, kuris apima tiek asmens sveikatos draudimą, tiek civilinės atsakomybės draudimą, tiek ir paties dviračio, kaip turto, draudimą.

Kol kas apie naujos paslaugos sėkmę, praėjus trims mėnesiams nuo jos pradžios, draudikų atstovai kalba aptakiai. Pasak jų, reikia laiko, kol paslauga prigis. Ankstesni pavieniai bandymai sudominti dviratininkus draudimu nebuvo itin sėkmingi.

Draudimo bendrovės „Seesam“ filialo Lietuvoje rinkodaros specialistas Eugenijus Mažiulis teigė, kad panašią į dabar siūlomą paslaugą bendrovė siūliusi jau nuo 2011-ųjų vasaros, tačiau anksčiau į ją nebuvo įtrauktas dviračio, kaip turto, draudimas.

„Ankstesnė paslauga nebuvo labai populiari tikriausiai dėl gana trumpo dviračių sezono. Be to, turime tokius vartotojų įpročius, kad klientai dažniau rūpinasi savo turtu ir jo draudimu, o ne savo ar kitų sveikatos draudimu. Kalbant apie šiemet pasirodžiusį „Dviratininko draudimą“ komentuoti jo sėkmę dar anksti, nes produktas yra naujas“, - sakė E. Mažiulis.

Skaudžios kliūtys kelyje

Kur kas optimistiškesnes dviratininkų draudimo perspektyvas LŽ dėstė „Ergo Insurance“ Alternatyvių pardavimo kanalų grupės vadovas Mindaugas Budrys. Anot pašnekovo, paslauga nuosekliai populiarėja: draudimo bendrovė sulaukianti labai daug klientų užklausų, pasiteiravimų dėl šio produkto. M. Budrys prognozavo, kad ilgainiui dviratininko draudimas taps toks pat populiarus kaip ir kiti standartiniai draudimo produktai.

„Prieš atsirandant šiai paslaugai dviratininkui, norinčiam apdrausti savo dviratį ir save nuo visos kelyje galimos rizikos, reikėjo sudaryti 2 arba 3 atskiras draudimo sutartis. Šis draudimas apsaugo dviračio vairuotoją nuo dviračio netekimo, nelaimingo atsitikimo ar padarytos žalos kitiems asmenims, ir tam pakanka vienos draudimo sutarties. Taip pat matome, kaip keičiasi pačių dviračių technologijos, jie tampa kokybiškesni bei patvaresni, brangesni. Įsigijus brangesnį pirkinį, atsiranda poreikis jį apsaugoti nuo praradimo – vagystės", - teigė draudimo bendrovės atstovas.

Pastaruoju metu ERGO užfiksuotų dviračių vagysčių atveju vidutinė žala siekia apie 500-700 eurų. Patys dviratininkai dažniausiai krinta, griūva, susidūrę su netikėtomis kliūtimis kelyje. Pasitaiko situacijų, kai tarpusavyje susiduria keletas dviratininkų. Tokie kritimai ir susidūrimai taip pat neretai baigiasi lūžiais.

„Nelaimingi atsitikimai, kuriuose nukenčia dviratininkai, paprastai įvyksta dėl susidūrimo su kliūtimis. Prie to neretai prisideda neužbaigtų tiesti dviračių takų pavojai, neatsargūs automobilių vairuotojai, slidūs dviračio ratai. Mūsų duomenimis, 80 proc. visų dviratininkų patiriamų nelaimių įvyksta jiems nukritus nuo dviračių būtent dėl šių priežasčių. Jų pasekmės būna įvairūs kaulų lūžiai, tarp kurių daugiausia rankų, šonkaulių ar raktikaulių lūžiai, bei galvos traumos – nosies lūžiai, nusibrozdinimai ar prakirsti veidai, sutrenkimai", - įvardijo E. Mažiulis.

Pasak jo, draudimo išmokos dydis priklauso nuo kliento pasirinktų draudimo sąlygų – draudimo sumų.

Apibraižo dureles

Draudikų atstovai pastebėjo, kad jei klientas yra apsidraudęs draudimu nuo nelaimingų atsitikimų, toks draudimas standartiškai galioja ir susižalojus važiuojant dviračiu. Bet tik tuo atveju, jei dviratininkas nedalyvavo ekstremaliame važiavime ar varžybose.

„Dažniau nei dviratininkai atlyginti žalą prašo kasko draudimu apsidraudę vairuotojai. Pranešimų apie kiemuose dviračių apibraižytas automobilio dureles gauname išties dažnai. Dažniausiai kaltininkai jau būna prapuolę", - tvirtino „PZU Lietuva“ atstovė spaudai Jovita Aukštuolytė-Minderienė.

„PZU Lietuva“ šiuo metu teikia dviratininko civilinės atsakomybės draudimą, kurį galima įsigyti už 5 eurus metams kartu apsidraudus ir privalomuoju vairuotojo civilinės atsakomybės draudimu. Šis draudimas galioja visai apsidraudusiojo šeimai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"