TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Dviratininkai saugosi ir paprastomis, ir išmaniomis priemonėmis

2015 05 11 10:11
Per pirmuosius keturis metų mėnesius Lietuvos keliuose žuvo 3 dviratininkai, iš jų - vienas nepilnametis. Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, iki gegužės pradžios, nė neprasidėjus šiltiems orams, per tragiškus incidentus kelyje žuvo 3 dviračių vairuotojai, iš jų – vienas nepilnametis. Dar vienuolikoje eismo įvykių dviratininkai patyrė sužalojimų.

Kaip pastebi saugaus eismo specialistai, dažniausiai dviratininkai nukenčia, automobilių ir kitų transporto priemonių vairuotojams jų nepastebėjus. Todėl nuo praėjusių metų liepos įsigaliojo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos, numatančios, kad važiuodamas važiuojamąja kelio dalimi šviesiuoju paros metu dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę ar kitą ryškų drabužį su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltos šviesos, o užpakalyje - raudonos šviesos žibintas. Tamsiuoju paros metu yra privaloma tiek liemenė, tiek įjungti žibintai.

Siūlo galinio vaizdo veidrodėlius

Tačiau vien dviratininką kelyje išryškinantys drabužiai negelbėja, jei tiek motorinių transporto priemonių, tiek ir dviračių vairuotojai nesilaiko būtino atidumo. Neretai tiesiai priešais važiuojančių automobilių nosį iššoka ir patys dviratininkai, kurie ne pagal taisykles manevruoja važiuojamoje kelio dalyje arba per perėją mina pedalus, kai privaloma nuo dviračio nulipti ir jį persivesti per gatvę.

„Dviratininkams patariame prie dviračio vairo prisitvirtinti galinio vaizdo veidrodėlius, kad matytų ne tik, kas vyksta priekyje, bet ir gale. Sukdami dviratininkai privalo rodyti signalus rankomis: sukant į kairę – ištiesus į šoną kairę ranką, į dešinę – dešinę ranką. Galimas ir kitas variantas – sukant į kairę – į šoną ištiesta ir per alkūnę statmenai į viršų sulenkta dešinė ranka, į dešinę – į šoną ištiesta ir per alkūnę statmenai į viršų sulenkta kairė ranka. Dviratininkui, kaip ir automobilio vairuotojui, būtina įvertinti kelio dangą – duobės, šulinio dangčiai, netikėtos kliūtys, šlapia arba apledėjusi kelio danga, žvyras – reikalauja didesnio atidumo ir saugaus greičio pasirinkimo“, - sakė dviračių parduotuvės vadovas Petras Strumskas.

Internetiniuose dviratininkų forumuose dviratininkai dažniausiai skundžiasi , kad juos netinkamai lenkia automobilių vairuotojai , o pėstieji – negerbia. Vienas iš forumo dalyvių neslėpė pykčio, kai automobilio vairuotojas jį, važiuojantį dviračiu, užkliudė automobilio veidrodėliu, kitas guodėsi, kad šalia „pralėkus“ sunkvežimiui sunku išlaikyti pusiausvyrą.

Dažnų dviratininkų problema – be pavadėlio ir antsnukio vedžiojami šunys, kurie lekia ratų įkandin ir kaskart siekia „nutverti“ dviratininko koją. Taip pat dviratininkai skundžiasi, kad jiems skirtus dviračių takus okupuoja pėstieji, o paprašius pasitraukti, – dar ir skundžiasi.

„Volvo“ sprendžia problemą

Kaip apsaugoti dviratininkų ir pėsčiųjų gyvybes, galvas suka ir didžiausi automobilių koncernai. Štai švedų „Volvo“ deda milžiniškas pastangas, kurdami inovatyvias automobilių saugumo sistemas.. Saugumo inovacijos kuriamos ne tik tam, kad būtų apsaugomi vairuotojai, bet susidūrimo su automobiliu metu būtų minimalizuojama žala dviratininkams ir pėstiesiems. „Volvo Cars" kartu su „Ericsson" ir „POC", žinoma Švedijos įmone, gaminančia apsauginę sportinę aprangą ir įrangą, šiemet pirmą kartą pristatė inovatyvią saugumo technologiją, sujungiančią vairuotojus ir dviratininkus.

„Volvo Cars" viceprezidentas ir vyriausiasis už informaciją atsakingas pareigūnas Klasas Bendrikas teigė: Jau dabar mūsų sistema „City Safety", įdiegta naujuosiuose XC90, gali aptikti prieš automobilį esantį dviratininką, įspėti vairuotoją ir automatiškai sustabdyti automobilį, tokiu būdu išvengiama susidūrimo. Tačiau šiuo metu tirdami debesų kompiuterija pagrįstas saugumo sistemas dar labiau priartėjome prie savo vizijos visiškai pašalinti aklavietes tarp automobilių bei dviratininkų ir išvengti susidūrimų."

Technologiją sudaro tarpusavyje susietų automobilio ir šalmo prototipas, sukuriantis dvikryptį ryšį, dėl kurio „Volvo" vairuotojams ir dviratininkams perduodamas įspėjimas apie galimą susidūrimą. Iki šiol joks kitas automobilių gamintojas nebandė spręsti šios problemos pasitelkęs technologiją „Connected Safety".

Dviratininkų visame pasaulyje nemažėja, vis dažniau ES valstybėse darbuotojams pradėjus važiuoti į darbą dviračiais, jų skaičius intensyviai auga. Todėl padaugėjo rimtų su dviratininkais susijusių eismo įvykių. Pirmasis rimtas žingsnis pramonėje siekiant užtikrinti dviratininkų saugumą - „Volvo Cars" sistema „City Safety" - technologija, kuri aptinka prieš automobilį esantį dviratininką, įspėja vairuotoją ir automatiškai sustabdo automobilį, kad būtų išvengta susidūrimo.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"