TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Dyzelino pardavėjai suka kitais keliais

2014 02 26 6:00
Degalinių tinklai nurodo, jog dėl nelegalios prekybos įvežtais degalais praranda 15-20 proc. pajamų. LŽ arvchyvo nuotrauka

Įvedus privalomą degalų deklaravimą į Lietuvos teritoriją iš Baltarusijos ir Rusijos įvažiuojantiems vilkikams, muitininkai pastebi, kad dalis vilkikų vairuotojų atgal į Baltarusiją ar Rusiją bando sprukti per ES vidines sienas su Latvija ir Lenkija. Taip pat pasienyje, nors ir nekatastrofiškai, išaugo vilkikų eilės.

Vasario 14 dieną Lietuvoje įvedus privalomą degalų, vežamų bakuose, deklaravimą, laukimo laikas sunkvežimių vairuotojams pasienio punktuose su Baltarusija – Medininkuose, Lavoriškėse – pirmomis dienomis išaugo trečdaliu. Pagrindinė priežastis ta, kad daugelį vairuotojų teko supažindinti su privaloma tvarka ir išmokyti tinkamai pildyti deklaracijas.

Antradienį į Baltarusiją norintiems įvažiuoti sunkvežimiams Medininkuose ir Lavoriškėse teko lūkuriuoti iki dešimties valandų.

„Jautresnė problema išlieka tuose postuose, kur didžiausias mašinų srautas. Tačiau dėl deklaravimo smukęs pralaidumas jau normalizuojamas. Šią savaitę eiles labiau veikia tai, kad kolegos Baltarusijoje turi tam tikrų problemų dėl informacinių sistemų. Tačiau tai turėtų būti laikina ir netrukus susitvarkys. Degalų deklaravimo procesas ilgiau trunka įvažiuojant į Lietuvą, o išvažiuojančiuosius tikriname pasirinktinai. Iš esmės tikriname tuos, kurie įvažiuodami deklaravo 700 litrų ar daugiau įvežamų degalų. Tokiu atveju manome, jog išauga tikimybė, kad įvežti degalai bus nupilti ir panaudoti neteisėtai. Tad įvedame tokio vilkiko duomenis į kontrolės sistemą. Kai deklaruojama iki 700 litrų degalų, laikome, kad toks įvežamas kiekis nekomercinis“, - paaiškino Muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotojas Jonas Miškinis.

Tiesa, muitininkai pažymi, kad dalis vairuotojų, kurie Lietuvoje galbūt nupila ir parduoda degalus, griebėsi visokių gudrybių, klastoja deklaracijas ir odometro duomenis.

Įdomu tai, kad po vasario 14 dienos iš dalies persiskirstė net tranzitu Lietuvą kertančių vilkikų srautai. Dalis tų, kurie įvažiavę į Lietuvą iš Baltarusijos ir Rusijos anksčiau grįždavo per tuos pačius postus, dabar važiuoja lanku - bando nepatikrinti pasprukti per Europos Sąjungos vidines sienas. Taigi jie grįžta namo per Lenkiją ar Latviją.

J.Miškinio teigimu, prie rizikos grupės priskiriami daugiau nei 700 litrų degalų į šalį bakuose įvežantys vilkikai./Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Dingsta šimtai litrų

Bakuose įvežtus į Lietuvą degalus nupilančius vilkikus muitininkai bando pričiupti pasitelkdami mobilias pareigūnų komandas, kurios tikrina vilkikus visoje Lietuvos teritorijoje. Praėjusią savaitę šalyje sučiupta apie 30 nusižengėlių.

Jeigu sugautas vairuotojas prisipažįsta nupylęs degalų, jam kol kas netaikomos Administracinių teisės pažeidimų kodekse (ATPK) nustatytos baudos, kurios priklausomai nuo neteisėtai nupiltų degalų vertės svyruotų nuo 100 iki 5 tūkst. litų. Pareigūnai tokiems nusižengėliams priskaičiuoja susimokėti akcizą ir PVM. Šimtui litrų nupiltų degalų tai sudaro maždaug apie 180 litų. Vidutinis nupiltų degalų kiekis yra apie 300 litrų. Tačiau sučiupta ir pažeidėjų, kurie iš savo vilkikų bakų buvo ištuštinę ir, matyt, nelegaliai pardavę net 700 litrų degalų.

Kai kurie vairuotojai įvažiuodami į Lietuvą deklaruoja, pavyzdžiui, kad įveža 500 litrų degalų, bet už 50 kilometrų jų mašinų bakuose jau randama 800 litrų degalų. Jie dažniausiai teigia supainioję skaičius ir netinkamai užpildę deklaraciją. Pagal ATPK 209 straipsnį tokiems asmenims gresia bauda nuo 3 iki 5 tūkst. litų. Pakartotinai atliktas pažeidimas kainuos dvigubai brangiau.

„Šimtu procentų visų tikrai nepatikrinsime, nes mums trūksta žmonių šiam darbui. Prie vidinių sienų galime skirti tik mobiliąsias komandas, kurios dirba visose teritorinėse muitinėse. Manau, kontrolė yra gana efektyvi“, - kalbėjo J.Miškinis.

Limitas būtų geriau

Privalomo degalų deklaravimo iniciatyvai pritaria ir Lietuvoje veikiantys degalinių tinklai. Jie nurodo, jog dėl nelegalios prekybos įvežtais degalais praranda 15-20 proc. pajamų. Apskaičiuoti šalyje klestinčią nelegalių degalų rinką sudėtinga, tačiau įvairūs skaičiavimai rodo, kad vien akcizų į Lietuvos biudžetą dėl tokios prekybos kasmet nesurenkama nuo 150 iki 380 milijonų, be to, negaunama ir 21 proc. PVM.

„Teigiamai vertiname Vyriausybės ir Muitinės departamento inicijuotą priemonę. Žinoma, mūsų manymu, efektyviausias būdas mažinti legalios prekybos dyzelinu mastą būtų nustatyti limitą vilkikų įvežamiems degalams. Juk yra apribojimai įvežamoms kitoms akcizinėms prekėms – alkoholiui, cigaretėms, tai kodėl to negalima taikyti ir degalams? Nelegali prekyba iš Baltarusijos ir Rusijos atkeliaujančiu dyzelinu siekia apie trečdalį viso šalyje parduodamo kiekio. Svarbu, kad žengtas pirmas žingsnis, bet įvestas limitas būtų kur kas efektyvesnė priemonė“, - pabrėžė Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos (LNPPĮA) prezidentė Daiva Jokšienė.

Jos manymu, nelegalaus dyzelino rinkos dydį akivaizdžiai parodo ir atėjus šaltajam sezonui degalinėse išauganti prekyba juo. Mat didelė dalis vairuotojų vengia nelegaliose degalinėse piltis nearktinį, prastesnės kokybės dyzeliną, tad nuo žiemos pradžios jie vėl tampa „legalūs“ - pilasi degalinėse, o ne garažuose ar kitose nelegalios prekybos vietose. Atėjus žiemai degalinės parduoda maždaug penktadaliu daugiau dyzelino.

„Kol kas negalime įvertinti, ar įvedus privalomą degalų deklaravimą vilkikams sumenko nelegalaus dyzelino paklausa ir dėl to kilo pardavimas degalinėse. Skaičiavimų dar neturime. Tai ilgalaikiai procesai, bet pirmąsias tendencijas, manau, matysime maždaug po mėnesio“, - sakė LNPPĮA prezidentė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"